Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Bloedvatvernauwers kunnen het inderdaad erger maken, terwijl de verwijders het kunnen verbeteren
Te hoge bloeddruk, heeft hij beta blokkers gekregen? Dat kan inderdaad als bijwerking koude vingers en tenen hebben en raynaud veroorzaken

bertie schreef:ijspeert schreef:Ik heb deze voor als het heel koud is met rijden ,handschoenen met verwarming die dun zijn zodat je er andere handschoenen over aan kan trekken
http://www.thermogloves.eu/?gclid=CODg0-Ds_bkCFc7C3godm0IAQg
Oh, bijzonder!
We hebben ook nog andere outdooractiviteiten (geocachen). Het kan inderdaad helpen om actief warmte toe te voegen als de eigen warmte niet toereikend is, zoals bij Raynaud het geval is.
Goedkoop zijn de handschoenen die je noemt niet. Maar als zo'n verwarmde handschoen ertoe kan bijdragen dat iemand met veel plezier langer in de buitenlucht bezig kan blijven is het dat geld waarschijnlijk meer dan waard.
Dank je wel voor je bijdrage!
Je gebruikt deze handschoenen, maar vertelt nog niet hoe je ervaring op de langere termijn zijn.
Wat een toepasselijke naam heb je trouwens, ijspeert!

en dat kan dodelijk zijn.
Anoniem schreef:ijspeert schreef:Ik heb deze voor als het heel koud is met rijden ,handschoenen met verwarming die dun zijn zodat je er andere handschoenen over aan kan trekken
Werkt dat ook goed bij langere buitenritten? En kunnen die handschoenen tegen rengalop als je er gewone rijhandschoenen overheen doet?
)met rijhandschoenen eroverheen.secricible schreef:ijspeert schreef:Ik heb deze voor als het heel koud is met rijden ,handschoenen met verwarming die dun zijn zodat je er andere handschoenen over aan kan trekken
Nav deze handschoenen bedacht ik me dat je de handschoenen misschien ook kunt vooverwarmen dmv zo'n klikpad die dan warm wordt? Ik heb geen ervaring met raynaud, maar wel vaak koude vingers en vaak als je handen koud zijn doen handschoenen ook niks meer. Dus dan zou je er vooral voor moeten zorgen dat je warm je handschoen in gaat en daarvoor zou zon klikding kunnen helpen?
NIV schreef:He... ik heb dit ook! Nooit geweten dat het een naam had. Mijn vingers (vaak 9 of 10 tegelijk) worden over de gehele lengte wit. Soms trekt het door naar mijn onderarmen. Voeten en enkels doen ook mee. Je voelt niets meer en ontdooien doet echt zeer. Grappige is dat ik op wintersport er relatief minder last van heb dan in Nederland. Zou dat dan gewenning aan de kou zijn of de intensieve beweging van het (erg fanatieke) skiën?
vuurneon schreef:voor de migraine mag ik geen beta blokkers slikken omdat ze dan in geval van nood geen adrenaline kunnen toedienenen dat kan dodelijk zijn.

Dallista schreef:vuurneon schreef:voor de migraine mag ik geen beta blokkers slikken omdat ze dan in geval van nood geen adrenaline kunnen toedienenen dat kan dodelijk zijn.
Ik slik juist elke dag betablokkers om migraines te voorkomen!
En bij een ander medicijn staat zelfs in de bijsluiter dat het Raynaud verergert (alleen verergert, je moet het dus al wel 'hebben'). Ik neem het zoals het is, die dagelijkse spierwitte en gevoelloze vingers en tenen bij de minste geringste temperatuurswisseling is irritant, maar migraines zijn veel!!! vervelender.
ik mag alleen geen bètablokkers slikken omdat ze dan geen adrenaline kunnen toedienen
en dat kan dodelijk aflopen; dood vind ik vervelender dan migraine en witte vingers 
NIV schreef:He... ik heb dit ook! Nooit geweten dat het een naam had. Mijn vingers (vaak 9 of 10 tegelijk) worden over de gehele lengte wit. Soms trekt het door naar mijn onderarmen. Voeten en enkels doen ook mee. Je voelt niets meer en ontdooien doet echt zeer. Grappige is dat ik op wintersport er relatief minder last van heb dan in Nederland. Zou dat dan gewenning aan de kou zijn of de intensieve beweging van het (erg fanatieke) skiën?
NIV schreef:Grappige is dat ik op wintersport er relatief minder last van heb dan in Nederland. Zou dat dan gewenning aan de kou zijn of de intensieve beweging van het (erg fanatieke) skiën?
vuurneon schreef:Dat zeg ik ookik mag alleen geen bètablokkers slikken omdat ze dan geen adrenaline kunnen toedienen
en dat kan dodelijk aflopen; dood vind ik vervelender dan migraine en witte vingers
Triptanen zorgen ook voor vaatvernauwing en zorgen ook voor tijdelijke verergering van raynaud.