Dus jij wilt kunstnagels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dus jij wilt kunstnagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:01

ik heb ook een ontstoken nagelriem gehad en niet eens van nepnagels en het was géén pretje :n

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:07

Ik vind zulke lange nagels en nepnagels sowieso vies als je veel met paarden bezig bent.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:08

Ik heb voor mijn huwelijk nagels laten zetten, omdat ik zelf echt hele zwakke nagels heb en deze de week voor de bruiloft allemaal 1 voor 1 scheurden.
De nagelstyliste is ruim een uur bezig geweest, maar niet heel veel meer. Inderdaad vrijwel geen pijn, alleen met het uitharden even. Dit was de nagelstyliste waar zowel mijn moeder als oma heen gingen, dus ik wist dat ze goed werk leverde. In alle weken geen nagel afgebroken, echt super (gel, geen acryl).

Toen ze uit begonnen te groeien ben ik in mijn eigen woonplaats op zoek gegaan. Uiteindelijk iemand gevonden, website en diplomas zagen er goed uit. Het ging alleen om opvullen. Uiteindelijk is ze 3 uur bezig geweest. Het deed regelmatig veel pijn als ze tegen mijn nagelriemen aanvijlde. Volgens haar kwam dat door droge nagelriemen. Ook de vorm zag er niet uit, onzettend ovaal en niet natuurlijk.
De nagels braken uiteindelijk binnen 2 weken af, ben ook niet meer teruggeweest.

De partner van een vriend van mij heeft toen aangeboden om te herstellen, ze deed het niet beroepsmatog, maar had wel een cursus gevolgd en goede middelen. Ging vlot en pijnloos, maar helaas brak alles weer binnen de kortste keren af.

Daarna ben ik er mee gestopt, ik heb het opgegeven en heb nu weer mijn eigen korte lelijke nagels. Dan maar niet -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:32

Mendy, ik heb je foto aan een paar collega's laten zien en er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn:
- de nagel wordt met opvullen teveel weg gevijld waardoor er gleuven in de natuurlijke nagel ontstaan. (Nagels zouden hierbij ook gevoelig kunnen zijn)
- de nagel wordt met opvullen te weinig weg gevijld waardoor er nog een rand solar zit.
- er kan een medisch probleem zijn waardoor verkleuringen in de natuurlijke nagel ontstaan.

Vanaf een foto is het lastig te zeggen. Maar die jezelf een plezier en stop alsjeblieft met deze rotzooi.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:13

De nagel wordt bij het navijlen te scherp gevijld. Of te wel een te scherpe hoek ten opzichte van de nagel. En dus "ingevijld" . Dit gebeurt ook vaak bij nagelstylistes met strakke handjes. Die zeg maar teveel spanning hebben en niet los en soepel vijlen.