Gezond drinken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Gezond drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:25

TS wat vind je niet lekker aan thee? Ik drink sinds kort pas thee vond het ook nooit lekker. Heb nu pickwick thee in de smaak chai. Daar meng ik melk bijdoor en dat drink ik nu. Verder drink ik hooguit 1 a 2 glazen extreem verdunde appeldiksap. Ik ben ook geen water drinker uit flesjes smaakt naar plastic en uit de kraan zit te veel kalk in.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:31

Water is het best. Thee is ook aardig maar slecht voor je tanden. En ik lust het zelf niet zonder suiker of zonde honing.
Als je enkel water drinkt ipv firsdrank, melk, fruitsapjes, val je nog af ook en je huid wordt gezonde enzo.. met een schijfje of stukje citroen is ook best lekker :+
Frisdrank is troep, melk is ook niet zo gzond en je kunt beter echt fruit pakken dan die domme nepdrankjes. (:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:36

Ff een vraagje van mij kant, is honing dikmakend?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:44

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:49

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik snap je probleem haha.
Ik dronk altijd super veel roos vicee enzo.
Ben de laatste jaren alleen ontzettend veel ziek, en nu ben ik bij een soort dokter geweest waar ik allemaal eetadviezen van heb gekregen, hij heeft ook echt uitgelegd waarom dingen nou zo ongezond zijn enzo.
Alleen water drinken is het nu.. Tsja.. Dat vind ik ook maar niks eigenlijk :p
Heb laatst wel uit een of andere bio winkel vers wortelsap gehaald. Ook niet super lekker, maar het heeft toch iets van smaak :')
Succes ermee haha.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:57

Kun je net zo goed kijken op internet hoe j zelf fruitsapjes kunt maken. Zoals appelsap of idd wortelsap, of tomatensap (bluhhgg kun je net zo goed ketchup drinken). Maar dan weet je iig zelf wat je drinkt en kun je goedkoper grotere hoeveelheden maken.

Ik doe dat zelf niet maar ik drink bijna alleen water

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:01

Ik zou geen grote hoeveelheden fruitsap zelf maken dit is niet bepaald lang houdbaar. Ze gooien er in de supermarkt niet zomaar houdbaarheids rotzooi door heen. En theesmaakjes met fruit zijn inderdaad slecht voor je tanden maar die zijn ook vies. chai thee heeft geen fruitsmaakje meer kaneel achtig. En als je schijfjes citroen oid in water gooit is dit ook slecht voor je tanden ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:02

Wanneer je met een rietje drinkt beperk je de schade voor je tanden :) Ik drink zelf ook heel veel citroenwater/verse smoothies maar doe dit bijna altijd met een rietje!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:03

dressagelady schreef:
Wanneer je met een rietje drinkt beperk je de schade voor je tanden :) Ik drink zelf ook heel veel citroenwater/verse smoothies maar doe dit bijna altijd met een rietje!

Goede tip :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:05

Ben van de week bij de tandarts geweest en die zei dat je voor je tanden het beste water,thee en melk kan drinken

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 18:07

Bedankt voor alle reacties! Hmm het is eigenlijk altijd wat dus... :( En inderdaad over dat rietje wist ik ook! Ik dronk vroeger ook altijd uit een rietje, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer.
@blon_D
Ja ik houd sowieso niet zo van warme drank (koffie, chocomel, cup a soup vind ik ook allemaal niet lekker) maar het is alweer een tijdje geleden dat ik thee op heb, dus ik wil het eigenlijk gewoon weer gaan proberen. Melk drink ik sowieso nooit, dat vind ik enorm vies (ben niet makkelijk haha) Maar die limonade die op de bladzijde hiervoor wordt aangegeven lijkt ook ideaal! Ik ga bij de AH bij ons binnenkort even kijken of die erbij staat. :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:09

xJess schreef:
Bedankt voor alle reacties! Hmm het is eigenlijk altijd wat dus... :( En inderdaad over dat rietje wist ik ook! Ik dronk vroeger ook altijd uit een rietje, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer.
@blon_D
Ja ik houd sowieso niet zo van warme drank (koffie, chocomel, cup a soup vind ik ook allemaal niet lekker) maar het is alweer een tijdje geleden dat ik thee op heb, dus ik wil het eigenlijk gewoon weer gaan proberen. Melk drink ik sowieso nooit, dat vind ik enorm vies (ben niet makkelijk haha) Maar die limonade die op de bladzijde hiervoor wordt aangegeven lijkt ook ideaal! Ik ga bij de AH bij ons binnenkort even kijken of die erbij staat. :)

Dat herken ik wel hoor. Ik ben ook niet van de warme dranken ik laat mijn thee ook altijd koud worden voor ik hem drink :o Maar probeer gewoon eens hier en daar wat uit je komt vanzelf wel iets tegen waar je wat mee kan!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:05

Ik dronk altijd één klein flesje cola per dag op school := tot ik inzag dat dat écht niet gezond is. Sindsdien neem ik eigenlijk altijd een flesje water mee naar school :) het went. Ik drink bijna niks anders meer dan water. En soms inderdaad die stevia limonade!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:46

Ik drink vaak Yaghua, haal ik bij de AH. De Spa 50/50 leng ik vaak aan omdat ik die te zoet vind.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 00:55

Blon_D schreef:
Ik zou geen grote hoeveelheden fruitsap zelf maken dit is niet bepaald lang houdbaar. Ze gooien er in de supermarkt niet zomaar houdbaarheids rotzooi door heen. En theesmaakjes met fruit zijn inderdaad slecht voor je tanden maar die zijn ook vies. chai thee heeft geen fruitsmaakje meer kaneel achtig. En als je schijfjes citroen oid in water gooit is dit ook slecht voor je tanden ;)

Maar wel goed en neutraal voor je binnenkant. En idd als je het nog minimaler wil maken kun je met een rietje drinken.
Verse sap is meestal gewoon een dag na aanmaak nog goed, daarna kun je het beter weggooien. Ik bedoel natuurlijk geen liters, mar gewoon twee drie of vier glazen. Kun je zelf bepalen ..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 05:21

Carpe diem.:))

Is ook een soort thee, maar het smaakt er alleen niet naar (de rode kombucha classic toch niet) en er zit bruis in, geen idee of dat laatste een voor- of nadeel voor je is, voor mij is het een voordeel.xD