Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het helpt waarschijnlijk ook om een concreet plan te maken van wat je wél wil, zodat ze zien dat je echt bereid bent om er samen uit te komen. Bijvoorbeeld een opleiding die iets met honden en katten te maken heeft, en dan met het asiel regelen dat je een middag of avond vrijwilligerswerk doet zodat je naast je opleiding wat extra ervaring krijgt. Als ze zien dat je het meent, al dingen hebt geregeld/uitgezocht en dat je ook naar jezelf kijkt, zul je zien dat hun reactie al heel anders wordt. superwoman schreef:Snap dat het heel lastig is.
Maar zoals je aangaf dat je nooit echt hebt nagedacht wat je voelt zijn dingen waar een psycholoog juist wel aan denkt en je verder kan helpen.
Zelf moest ik een x naar een psycholoog via de arbo ivm mijn chronische ziekte waardoor ik niet meer kon werken. Vond het niet leuk,maar het viel me erg mee. Heb geen hele verhalen hoeven te vertellen, maar toch...het viel mee
Denk dat het lastiger is om met je ouders te praten die boos kunnen worden, dan een luisterend oor die je een beetje de kant op stuurt om niet in je cirkeltje te denken...
BenteMaxime schreef:Van mij hoeft het namelijk ook niet 1,2,3 opgelost te worden
Je zal zien dat je, als je eenmaal weer normaal eet, al een heel stuk lekkerder in je vel zit. Dat is ook een betere basis om de rest aan te pakken.