Tsja al die eettopics je zou er gek van worden qua advies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:58

Ik ben het gedeeltelijk met je eens hoor. Maar ik denk dat alle diëten een resultaat zijn van groeiende gemakzucht, onwetendheid en slechte opvoeding. Ik eet bijvoorbeeld als ik met mijn ouders mee-eet alleen groente. Waarom?

Omdat de gemiddelde maaltijd hier wordt geserveerd met ketchup, mayonaise, curry, mosterd en satésaus, omdat zusje zo weinig over voeding weet dat ze stellig beweert puistjes te krijgen als ze een dag geen cola drinkt en omdat vaders beweert dat je absoluut geen vol gevoel kan krijgen als je maaltijd geen vlees bevat. Want daar zitten toch die stofjes in die zorgen dat je geen trek meer hebt :+

We weten gewoon allemaal niet meer hoe het moet en zoeken daarom de extreme diëten op. Vroeger, voor mijn tijd, wisten ze ook niet hoe het hoorde, maar er was tenminste niet de luxe van snoep, sauzen en ongezond eten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:09

dide schreef:
Veel mensen draven door. Willen makkelijk afvallen..
Ik ben nu ook weer back to basic aan het gaan. Ik wil geen zooi meer.. Maar wel lekker leven en de kilo's van die zooi er af krijgen..

Nieuwe boek zou eerder moeten heten back top basic. En als die misleidende producten zouden verboden moeten worden :=

En wat ik persoonlijk echt niet begrijp is dat dieeetisten zoveel troep voor schrijven. Dat hoor je steeds meer... van zoetstoffen kom je niet aan, nee maar iets wat zo chemisch bewerkt is kan toch niet goed zijn?

Als ik een client krijg die haar cola niet op wil geven dan stel ik inderdaad voor dat ze cola light gaat drinken.
Iedereen weet dat er aspartaam in zit en kan zelf beslissen of ze dat wel of niet binnen willen krijgen.

Eerst geef ik andere gezonde alternatieven, maar als iemand haar cola of andere frisdrank echt niet op wil geven zal ik altijd de light variant adviseren. Waarom? Omdat ik mijn werk moet doen en moet zorgen dat de client inderdaad gewicht verliest.

Ik zou sommige mensen ook het liefst willen voorschrijven om minimaal 2 keer per dag hun tanden te gaan poetsen of te stoppen met roken, maar dat is nu eenmaal mijn werk niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:14

Zit er dan echt zo veel verschil tussen gewoon en light cola? Anders kan je beter gewone cola drinken met mate en je gewichtsverlies ergens anders vandaan halen.

antje_vip

Re: Tsja al die eettopics je zou er gek van worden kwa advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:48

Ik ben altijd al tegen diëten geweest, vooral omdat de mensen uit mijn omgeving wel willen afvallen middels een dieet, maar het gewoon vertikken om te gaan sporten. Daar zijn ze dan weer te lui voor. Of ze hebben als sport "stevig oplopen". Dat zet heus geen zoden aan de dijk.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:40

Antje_vip: dat is nog altijd beter dan stil blijven zitten he! Bekijk het positief. Je verbrand stukken meer met lopen dan met zitten.

Ik drink zowel cola light (in het weekend) en energy drank light (s ochtends 1 en wat meer tijdens een tentamen week). :o
Niet het gezondste, slecht voor m'n tanden maar voor de rest drink ik alleen water.
Cola light kan mijn inziens niet veel kwaad, als je het met mate drinkt. Zoals met alles. Als je alles met mate neemt komt het al snel goed met je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:06

EskeGirl schreef:
@tm, eet je dan chips en koekjes ect als tussendoortjes of fruit en bv crackers?

Ja meestal wel , nu zit ik ook thuis maar moet ik me inhouden en pak een cracker of een pepermuntje gelukkig haalt mijn moeder niet echt heel veel snoep of ongezond eten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:09

Takkie_muis zodra je zin krijgt in wat lekkers je tanden poetsen of spoelen met mondwater.
Een zak chips of koekje is dan echt niet lekker meer en dus ook niet meer aantrekkelijk.

Verder is het discipline kweken om toch voor die appel te kiezen in plaats van een koek.
Maar jij als appelmoes-barbaar kunt vast gezonde appel snacks waarderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:13

Ja ik ben ook gek op appels , net of ze in huis zijn (en ik niet te lui ben ze te snijden) Misschien moet ik maar appels snijden als ik wakker wordt en bij een snaai gevoel daar een stukje van pakken uit de koelkast , en tandenpoetsen is een optie maar dan pak ik alsnog een pepermuntje ernaast.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:23

Flinke kop kaneelthee met een lekkere verse appel met kaneel er overheen? <3
Of appel met kaneel in een bakje magere yogurt?

Appel / kaneel chips uit de oven? Appel in hele dunne plakjes snijden kaneel er overheen en op een bakplaat met bakpapier bakken in 20 minuten.

Of doe een theelepeltje pindakaas in een eierdopje, 15 seconden in de magnetron en dat over je appel partjes heen gieten. Zo lekker. Werkt ook goed met banaan trouwens.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:27

Ik heb als tussendoortje tegenwoordig van die gezouten zonnebloempitjes := Geen idee of ze goed zijn, maar ik ben er uren mee zoet en ik krijg haast niks binnen _O- Is wel anders met een zak chips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:30

Raponsje schreef:
Flinke kop kaneelthee met een lekkere verse appel met kaneel er overheen? <3
Of appel met kaneel in een bakje magere yogurt?

Appel / kaneel chips uit de oven? Appel in hele dunne plakjes snijden kaneel er overheen en op een bakplaat met bakpapier bakken in 20 minuten.

Of doe een theelepeltje pindakaas in een eierdopje, 15 seconden in de magnetron en dat over je appel partjes heen gieten. Zo lekker. Werkt ook goed met banaan trouwens.

Oh hemels , we hebben geen oven maar de appel en kaneel in yoghurt klinkt goed :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:47

Astridhorse schreef:
Antje_vip: dat is nog altijd beter dan stil blijven zitten he! Bekijk het positief. Je verbrand stukken meer met lopen dan met zitten.

Je hebt gelijk, maar lopen doen ze toch ook wel van de bank naar de koelkast :Y) En dan nog trots vertellen dat ze zo sportief bezig zijn, ik heb daar toch een hele andere mening over. Van krachttraining val je juist af, maar als je daarmee komt, komen er direct allerlei smoesjes. Pff wat een ergernis. :P En maar afvragen waarom het afvallen niet lukt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:11

Lol, zie nu dit topic pas en weet ook welk topic de druppel was om dit topic te openen :)

antje_vip schreef:
Ik ben altijd al tegen diëten geweest, vooral omdat de mensen uit mijn omgeving wel willen afvallen middels een dieet, maar het gewoon vertikken om te gaan sporten. Daar zijn ze dan weer te lui voor. Of ze hebben als sport "stevig oplopen". Dat zet heus geen zoden aan de dijk.

Mwah daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een actieve(re) levenswijze zorgt op den duur ook voor een wat snellere stofwisseling.
Ik zeg bewust levenswijze, want daar gaat het vaak om naar mijn mening...

Jezelf afbeulen in de sportschool 3 x in de week is leuk... en zal zeker helpen maar vaak houden mensen dit niet vol, je krijgt er namelijk spierpijn van en je wordt er moe van lol (en kost geld), dit gaat de eerste 2-3 weken goed en daarna zwakt het af om na 5-6 maanden helemaal niet meer in de sportschool te komen... tenminste dat zie ik veel om me heen gebeuren.

Een actievere levenswijze is wat makkelijker vol te houden.
Regels stellen voor jezelf: bijv. minimaal 2x in de week op de fiets naar je werk of naar stal/manege
Boodschappen doen op de fiets
1x in de week een (lange) familie wandeling buiten... door het bos/duinen/over het strand, dat is tegelijkertijd leuk, je hebt qualitytime en zorgt voor beweging.
Neem consequent de trap ipv de lift
Ga een eind wandelen naast je paard, of fiets met je paard ipv longeren

Daarnaast lid worden van een groepssport/teamsport, dan raak je meer gemotiveerd, en het is vaak gezellig, je pusht jezelf vaak net wat harder als er anderen om je heen zijn, of... in mijn geval, gaat minder snel over je grenzen heen.
Individueel sporten is maar alleen... ik verveel me dan snel bijv.

Takkie muis wat ook lekker is:
Appeltje schillen, met appelboor klokhuis eruit halen, bestrooien met kaneel en dan in de magnetron voor 2 min.

Raponsje

Re: Tsja al die eettopics je zou er gek van worden qua advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:28

Mocht iemand trouwens een recept hebben voor echte Nederlandse appelmoes, ik hou me aanbevolen. :+

Mensen met weinig motivatie en een kort lontje neem ik tijdens de personal training altijd mee uit hardlopen in een omgeving waar ze de weg niet kennen.
Dan hebben ze geen enkele keuze meer en moeten ze wel achter me aan blijven rennen anders verdwalen ze. :')

Het werkt ook voor jezelf natuurlijk. Kies een wandel / ren / fiets route die lang is in plaats van steeds in rondjes te gaan in je eigen omgeving. Dan zul je wel je ronde af moeten maken anders kom je niet meer thuis.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:38

Raponsje schreef:
Mocht iemand trouwens een recept hebben voor echte Nederlandse appelmoes, ik hou me aanbevolen. :+

Appelmoes is toch gewoon appels koken in een heel klein beetje water (en eventueel wat suiker en kaneel) tot het moes is en daarna eventueel pureren of door een zeef duwen? Tenminste dat heb ik van mijn oudtante geleerd.

EDIT: trouwens wel hylarisch dat mensen gewoon mee moeten rennen raponsje, heb je daarbij geen last van moderne technologie want als iemand echt niet wil dan heeft iedereen tegenwoordig toch een GPS app op zijn telefoon :D
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 27-09-13 13:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:40

looooool dan zou je aan mij een beste hebben >.<

Ik heb totaaaaal geen richtingsgevoel... heb menig wandelroute 1.5-2 keer gelopen in afstand omdat ik weer eens de weg kwijt was.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:28

Ik laat ze een flesje water mee nemen en dat is het. Telefoon is alleen maar irritant om mee te nemen dus helaas pindakaas. :+

Offtopic: Ik heb geen idee wat het geheime ingredient in Nederlandse appelmoes is. Mijn moeder importeerde dat altijd maar die woont inmiddels in Nederland en Britse appelmoes smaakt echt anders.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:38

ot: snufje kaneel? wordt het die donkere appelmoes van

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:44

Wij maken appelmoes gewoon met lekker veel suiker en kaneel! Gewoon toevoegen naar smaak :)

Overigens: Je hoeft niet per se te sporten om af te vallen @antje_vip. Principe is gewoon meer energie verbruiken dan innemen, dan val je af.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:30

Ik las net dat 3x per dag koolydraten (hoe schrijf je dat? :oo) heel slecht is. Want het wordt omgezet in suikers. Maar álles wat je eet wordt omgezet in glucose (suikers), mag je dan niets meer eten? -O-.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:45

EskeGirl schreef:
Ik las net dat 3x per dag koolydraten (hoe schrijf je dat? :oo) heel slecht is. Want het wordt omgezet in suikers. Maar álles wat je eet wordt omgezet in glucose (suikers), mag je dan niets meer eten? -O-.

Nee.
Het natural paarden dieet is veel beter.

Kort gras en water.
Na het sporten of tijdens het kijken naar je favoriete soap mag je eventueel een lick-it.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:48

Gelukkig maar! Ik eet toch echt 2-3x per dag koolhydraten, en heb geen overgewicht...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:56

Ik eet zoals het mij uitkomt, ik let nooit op kcal, suiker, koolhydraten, vet etc.
We eten hier normaal 5 keer per week aardappel, groente, vlees en spaghetti, gyros (vlees, brood, tzatziki) als middag/avondeten en voor de rest let niemand er op wat naar binnen gaat, zolang voor het naar buiten gaan maar ontbeten word, de ene keer is dat een bruine/witte boterham met vlees of chocolade (hagelslag of pasta), de andere keer is dat een pizza (vakantietijd).

Ik eet ruim 3000 kcal de dag, of ik er dik van word? Nee, mijn lichaam zal wel door hebben dat er genoeg ingestopt word en hoeft dus géén reserves te hebben voor mijn dagelijkse bezigheden, beweeg ik een dagje meer, eet ik ervoor ook wat meer (en hier let ik wederom niet echt op wát ik eet).
Ik heb overigens zelfs ondergewicht volgens mijn Bmi, ik heb géén te snelle schildklier en met mijn bloedwaardes is niks mis.

Is het voor die mensen die overal op letten niet juist enorm vermoeiend en stressvol om constant bezig te zijn met wat naar binnen gewerkt mag en kan worden? :o

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:10

xSlvna: Ik zie dat je nog een puber bent.
Dan kun je een heleboel eten zonder daar dik van te worden. Zeker in combinatie met beweging.

Na je 20e gaat je lichaam wat minder per dag verbranden, na je 30 gaat dit verder omlaag.

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:15

Ik wordt er ook gek van dat je als jonger iemand (14 ben ik zelf) helemaal wordt doodgegooid met van alles en nog wat over wat wel en niet goed is.. De een volgt een eiwitarm dieet (heb geen ideee of dat goed of slecht is) en de ander eet alleen nog maar muslirepen of zulk soort gare dingen.. Wordt ik echt gek van. sommige vriendinnen maken zich nu al druk over hun gewicht door al die stomme reclames enz.
Maarjaa ze komen der vanzelf achter dat dat toch niet helpt en het enige waar he idd om gaat is geldgeldgeld...