Lol, zie nu dit topic pas en weet ook welk topic de druppel was om dit topic te openen 
antje_vip schreef:Ik ben altijd al tegen diëten geweest, vooral omdat de mensen uit mijn omgeving wel willen afvallen middels een dieet, maar het gewoon vertikken om te gaan sporten. Daar zijn ze dan weer te lui voor. Of ze hebben als sport "stevig oplopen". Dat zet heus geen zoden aan de dijk.
Mwah daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een actieve(re) levenswijze zorgt op den duur ook voor een wat snellere stofwisseling.
Ik zeg bewust levenswijze, want daar gaat het vaak om naar mijn mening...
Jezelf afbeulen in de sportschool 3 x in de week is leuk... en zal zeker helpen maar vaak houden mensen dit niet vol, je krijgt er namelijk spierpijn van en je wordt er moe van lol (en kost geld), dit gaat de eerste 2-3 weken goed en daarna zwakt het af om na 5-6 maanden helemaal niet meer in de sportschool te komen... tenminste dat zie ik veel om me heen gebeuren.
Een actievere levenswijze is wat makkelijker vol te houden.
Regels stellen voor jezelf: bijv. minimaal 2x in de week op de fiets naar je werk of naar stal/manege
Boodschappen doen op de fiets
1x in de week een (lange) familie wandeling buiten... door het bos/duinen/over het strand, dat is tegelijkertijd leuk, je hebt qualitytime en zorgt voor beweging.
Neem consequent de trap ipv de lift
Ga een eind wandelen naast je paard, of fiets met je paard ipv longeren
Daarnaast lid worden van een groepssport/teamsport, dan raak je meer gemotiveerd, en het is vaak gezellig, je pusht jezelf vaak net wat harder als er anderen om je heen zijn, of... in mijn geval, gaat minder snel over je grenzen heen.
Individueel sporten is maar alleen... ik verveel me dan snel bijv.
Takkie muis wat ook lekker is:
Appeltje schillen, met appelboor klokhuis eruit halen, bestrooien met kaneel en dan in de magnetron voor 2 min.