Tigress schreef:Ze hoort een teveel aan koolhydraten, een tekort aan vetten, en een te hoog gehalte aan suikers en suikervervangers (vooral dat laatste...skippen zegt ze)
Hieronder word bedoeld de zoetstoffen, koekjes, vla en light producten
Glazen water -> Top![]()
Aangeraden word: 30 cl per kilo lichaamsgewicht aan water per dag
Verdere aanrader: Skip de magere producten, ga voor de volle.
Wat ergens hier word aangeraden, het overslaan van koolhydraten, is daarintegen onjuist. Koolhydraten zijn goed, maar dan wel de langzame (te vinden in fruit en groente, zoals grapefruit, rabarber, watermeloen, appel, etc) Koolhydraten heb je juist nodig om vet te verbrandenEen teveel aan koolhydraten word opgeslagen in de spieren en de lever als glycogeen.
Voor de kaas, liever geitenkaas of 30+ kaas.
Als je brood wilt eten, dan brood met zaden en pitten (grof volkoren het liefste)
Citaat:Is rietsuiker ook gezonder als gewonen suiker? Ik vind de yoghurt zo zuur zonder zoetstof.
Nee! Als je toch voor suiker wilt gaan om je yoghurt zoeter te krijgen, gebruik dan palmsuiker
--
Zo, een klein berichtje vol met tips die mijn moeder en ik graag aan je willen geven
Mijn moeder heeft me even geholpen dus met dit berichtje opstellen, hoop dat je er wat aan hebt
Ik zeg ook niet dat ze die over moet slaan, alleen een alternatief voor zoeken.
Glycogeen is een soort van suiker. En als je spieren genoeg glycogeen bevatten en dus vol zitten, slaat je lichaam het op als vet.
) 
)
Lust je geen kwark? Met een lading diepvriesfruit of bessen word dit gelijk een stuk zoeter, en is verantwoorder dan vanilleyoghurt
nog lekkerder