Pluizighaar .. een RAMP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:08

Waar te krijgen en welke Marokkaanse Arganolie gebruiken jullie?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:15

herkenbaar. Ik had er altijd last van als ik had gefietst naar school bijv. Maar dan gewoon even je haar overnieuw doen ik wel een kleine moeite.
Ik krijg altijd lelijk en statisch haar door conditioner, cremespoeling en maskers en al die troep wat je haar zo licht maakt. Probeer het niet te verhitten, dus stylen, krultang of fohnen. En was het niet elke dag want dat is nergens voor nodig. Ik was het altijd als ik merk dat het vet wordt, 1x in de 2/3 dagen. Na het douchen meestal in een vrij losse vlecht.
Als ik het los laat dan doe ik er brylcreme in dat is wonderspul voor mijn haar haha :+

Ik heb er zo eigenlijk maar weinig last van.

Jessicauvita

Re: Pluizighaar .. een RAMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:04

Jaa Argan olie!!
Ik heb ook dik/ veel /krullend / vaak pluizend, haar , en dan heb ik het vorig jaar ook nog geblondeerd gehad. Grootste fout!! Maar me haar is wel al erg opgeknapt met DR. Organic Argan Shampoo/Conditioner/masker . Na het wassen doe ik er pure Argan olie in van www.arganwinkel.nl Die hebben een keurmerk dat het 100% puur is.

xxxnawelxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 14:17

Dankjulliewel ! ik heb echt niet normaal pluizig haar soms lijk ik echtnet op schaap hahah

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:15

Ik heb Matrix Exquisite oil, verkrijgbaar bij de kapper. Deze is er voor 3 soorten haar waardoor die beter aansluit bij je behoeften dan een merk wat enkel één soort olie aanbiedt (dan moet je op zoek naar het juiste merk).

Verder zorgen dat je je haar niet vast doet als het nog nat is & het niet droogwrijven na het douchen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:28

Sowieso niet je haar kammen als je haar droog is. Ik kam het ongeveer om de 3 dagen nadat ik het gewassen heb met een speciale krul/ontklit borstel uit en dan doe ik er wat volume mousse of Andrélon perfecte krul creme in.
Ik gebruik de Andrélon puur en natuurlijk shampoo en yes to carrots crèmespoeling, beiden zonder siliconen en parabenen, volgens mij helpt dat ook sowieso wel!

Verder kan het helpen om je haar te laten knippen, bijvoorbeeld in laagjes. Bij mij zakken de krullen gauw uit en wordt mijn haar ook pluiziger als het langer wordt.

De tip van olijfolie heb ik ook geprobeerd, met als resultaat dagenlang vet haar en een stank om mijn hoofd -O- Zou ik dus niet aanraden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:40

Laagjes heeft alleen zin als je haar niet teveel volume heeft, anders helpt dat niet tegen het pluizen...

Op tijd de dode punten bij laten werken ziet er voor het zicht bij pluizig haar wel veel beter uit trouwens, dat maakt voor mij een groot verschil.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:10

DezeNaam schreef:
Depende schreef:
Als je krullen hebt, alleen nog maar wassen met conditioner en shampoo laten staan.

Werkt bij mij niet, hoor. :))

Nee bij mij ook niet. Sterker nog, het is meteen vet als het is opgedroogt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:15

Lijkt me sterk als er gebruik werd gemaakt van siliconenvrije conditioner. Dat is natuurlijk wel de belangrijkste voorwaarde om niet met een vette kop uit de douche te stappen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:22

avaluna schreef:
Waar te krijgen en welke Marokkaanse Arganolie gebruiken jullie?

ik heb een flesje van miaflora , bij de tuinen vandaan.
was toevallig in de aanbieding toen ik er een keer was.
het lijkt heel duur, maar het is een bruin flesje met pipet en ik gebruik max 6 druppels voor mijn haar, gezicht en handen in het totaal per keer.
soms smeer ik het restje ook op andere delen (benen of een droog plekje oid)
maar je doet er dus serieus een eeuwigheid mee.

shampoo van dr organic met argan olie en zonder zeep en nare ingrediënten waar mijn haar niet blij van word haal ik ook in de aanbieding bij de tuinen (is vrij regelmatig in de actie)

andere tip is idd cocosolie gebruiken , ook gewoon degene waar je mee kunt bakken etc , zomaar het kleinste beetje mogelijk in je handen wrijven en door je haar verdelen.
of als een maskertje, dan kun je wat meer smeren en na een uurtje uitwassen en conditioner er achter aan.
Lara_Silver, als ik alleen maar conditioner gebruik heb ik ook heel snel vet haar en ik gebruik siliconen en parabenen vrije shampoo en conditioner.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:26

Nogmaals, het lijkt me sterk dat iemand van CO wassen met siliconenvrije conditioner met vet haar uit de douche stapt. Gebeurd dat wel, weet ik zeker dat diegene de siliconen over het hoofd heeft gezien in de ingrediëntenlijst en de conditioner dus niet geschikt is voor conditioner only wassen. Mijn post was dan ook voor Citroen22 bedoeld.

Kokosolie is overigens ook de enige olie die diep in je haar trekt (door het laurinezuur en de korte moleculaire ketens), daarna heb je helemaal geen conditioner meer nodig omdat je haar eens werkelijk gevoed is.