Ontzettend koud hebben, iets met de weerstand te maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:23

Haha neeee denk niet dat dat gezond is! Er zit misschien 1% appel in en de rest is allemaal toegevoegde suiker en zuren en water etc. Alleen maar troep dus!! Als je wat gezonds wil doen neem dan echt een stukje fruit, je hebt ook van die fruitmixjes op de groente&fruit afdeling in de supermarkten, misschien iets om af en toe te delen met je vriend en kind om te beginnen?? Gezond zijn is belangrijk :D. Eet alleen nooit fruit direct na een maaltijd want daardoor verteert je maaltijd. langzamer :+. En idd vergeperste jus in de ochtend ofzo hmmmmm

Def

Re: Ontzettend koud hebben, iets met de weerstand te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:33

Oh ja.... ik heb het veel minder koud al sinds ik de pil niet meer slik.
Geen een waarom, maar ik merk echt verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:28

@justdiesel: volgens mij fenomeen van Raynaud. Maar dan is het dus niet mijn schildklier want voor de rest heb ik mijn warmte huishouding wel redelijk in orde.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:21

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 15:05

@Tinky12, was het maar dat de thermostaat een keer gereset kan worden en niet meer koud hebben hahahaha
Ja met ME is bewegen ook niet echt een optie...
Heb je wel goede dagen er tussen?

@Jannepauli, ja meerdere keren al.
Al moet ik wel zeggen dat het nu al een poosje geleden is.....
Heb het 10 jaar geleden ook aan mijn schildklier gehad, maar die is nu (zover ik weet dan) helemaal op orde.

@Poiuytrewq, altijd nog beter als cola of ander prikdrinken....
Fruitmixjes zijn mij veel te duur, moet helaas ook op de centjes letten....
Vers geperste jus vind ik echt niet lekker, uit een pak ook niet trouwens :+
Ik vind persoonlijk dat ik al meer dan genoeg gezond doe hahahaha

@Def, de pil slik ik al heel lang niet meer, heb me iets van 3 jaar geleden laten steriliseren.
Dus hormonaal zal het niet echt zijn denk ik.....

@Maarten, voor jezelf bedoel je?

Vandaag is het trouwens weer helemaal mijn weer! :D
Heerlijk warm, heb het nog geen minuut koud gehad! *\o/*

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:17

Fijn dat je het vandaag niet koud hebt gehad! Ik vind het vandaag toch net iets te frisjes, maar zolang ik in beweging blijf ik het oke :)
En over het fruit, ik zou als ik jou was toch proberen om in ieder geval 1 appel/banaan/peer/whatever te eten. Ze raden niet voor niets 2 stuks fruit per dag aan, het is echt erg gezond. Ik eet het liefst op de dag zo veel mogelijk fruit, en ik voel me ook echt een stuk minder goed in m'n vel als ik geen fruitje aan heb geraakt die dag. Misschien dat een bepaald tekort aan vitaminen uit het fruit er juist voor zorgt dat je het zo koud hebt?
en je geeft ook meteen het goede voorbeeld voor je kinderen +:)+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:22

Ik ben ook een koukleum.
Een lage bloeddruk en ook wel een beetje schildkliertroubles.
Heb ook fibromyalgie trouwens, ten gevolge van Lyme.
Ik kan voornamelijk na mijn ontbijt het zo gruwelijk koud hebben zelfs als het 20 graden is in huis. :o
Hoorde iedereen toen het warm was mopperen en ik had het heerlijk comfortabel. :o

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:37

@justdiesel het komt uit duitsland fuss-wintercreme van dr.sachers

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:42

koop een goede muts en zet die op!. dat helpt echt goed. Omdat je hersenen niet te koud mogen worden gaat veel warmte van je lichaam naar je hoofd om je hersenen warm te houden. als je dan een muts ophebt, is er minder energie nodig voor je hoofd, en kan je lichaam zijn energie beter verdelen.

er zijn zoveel soorten mutsen enzo, dat er allicht eentje leuk moet staan!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:20

Ik heb niet alles gelezen, en weet dus niet of het al genoemd is. Maar veel eiwit eten krijg je het ook echt warmer van! Bij de vertering/verbranding van eiwitten komt gewoon veel warmte vrij, en dat merk je echt na bijv. een (halve) pot kwark :j

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:36

Wat hier al gezegd wordt, je schildklier. Daarnaast kan het ook met je bloed te maken hebben. Als je bloed hebt dat niet heel goed door je lichaam gaat, heb je het snel koud. Kan je niks aan doen!
Niet dik aankleden en de kachel niet te warm zetten omdat je je zelf verwent gaat hier niet op. Het is een kwestie van goed aankleden, en 1 keer in de week onder de zonnebank helpt enorm! De warmte blijft dan in je lichaam zitten!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:31

@Piekosjj, helaas toch wel weer koud gehad hoor....
Ik heb naar jullie geluisterd en heb druifjes en nectarines gekocht.
Heb al wel druiven op maar verder niet...
Voor de kinderen haal ik wel fruit in huis hoor, maar heel eerlijk eten die ook niet veel fruit....
Inderdaad geen goed voorbeeld maar ach er zijn ergere voorbeelden :D

@Moonfish13, Kan je Fibro ook ten gevolge van Lyme krijgen ja?
Soms twijfel ik wel eens als ik zo die klachten van Lyme zie....
Ik wil een keer een Lyme test laten doen maar het is nog geen 3 maanden geleden dat ik antibiotica gehad heb.

@Fro, oke dank je, zal het onthouden! (althans proberen dan, geheugen laat me ook regelmatig in de steek :o )

@PocoGaucha, goede tip!
Maar wel iets voor als het echt winter is, nu al een muts lijkt me zo raar hahahaha
Maar ik ga van de winter zeker een muts proberen! Thanks!

@Safiera, ik heb altijd het idee dat als je s' avonds iets kouds eet je het nog kouder krijgt..... :)
Maar het is natuurlijk altijd te proberen om een bakje kwark s'avonds te pakken, is ook gezonder dan chips :+

@Ladylay, Nee als ik niks extra aantrek dan heb ik alleen mezelf er mee, word dan kouder en kouder.
Zonnebank heb ik staan dus daar moet ik me dan vanaf komende week ook gewoon toe zetten, moet ik wel eerst de was die daar opgevouwen onder ligt opruimen hahahaha

Ik moet trouwens zeggen dat een wit wijntje ook wel goed helpt, heb nu 1 glaasje en heb het toch warm _O-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:52

Niet alleen kwark zijn eiwitten natuurlijk. Je kunt ook een paar eieren bakken :P Of aan de eiwitshakes, eigenlijk alle eiwitten werken :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:56

Ieuw s'avonds eieren bakken..... :r
Gaat hem niet worden.... :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:08

Ooeee, lotgenoten! :D

Ik heb het nu ook al vre-se-lijk koud. Elektrische deken ligt al een aantal weken op bed en daar maak ik ook gretig gebruik van. Winterjas is ook alweer een paar weken uit de kast en gaat dus ook mooi aan. Verder loop ik er momenteel over het algemeen als een ingepakte Eskimo bij. :brr: Maar dan nog zijn vooral mijn voeten en handen ijsklompjes, echt verschrikkelijk. En daarnaast heb ik 9 van de 10 keer blauw/paars aangelopen lippen en nee, dat is geen lippenstift. :+

Ik heb (mede hierdoor) een grandioze hekel aan de herfst/ winter en ik verlang alweer naar de zomer van 2014. Helaas eerst weer de winter overleven. Snik.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:19

SannevdM schreef:
Ooeee, lotgenoten! :D

Ik heb het nu ook al vre-se-lijk koud. Elektrische deken ligt al een aantal weken op bed en daar maak ik ook gretig gebruik van. Winterjas is ook alweer een paar weken uit de kast en gaat dus ook mooi aan. Verder loop ik er momenteel over het algemeen als een ingepakte Eskimo bij. :brr: Maar dan nog zijn vooral mijn voeten en handen ijsklompjes, echt verschrikkelijk. En daarnaast heb ik 9 van de 10 keer blauw/paars aangelopen lippen en nee, dat is geen lippenstift. :+

Ik heb (mede hierdoor) een grandioze hekel aan de herfst/ winter en ik verlang alweer naar de zomer van 2014. Helaas eerst weer de winter overleven. Snik.

En dan nog de angst hoe ga ik de winter overleven als ik nu al als een eskimo gekleed ben... :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 06:12

Heb je nog laten prikken TS?

Was er eigenlijk benieuwd naar of er nog iets was uitgekomen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 08:22

@SannevdM, ook nu het de laatste dagen weer warmer is?
Ik vind het s'morgens en s' avonds wel echt berekoud maar tegen de middag is het toch wel lekker.
Ik heb ook een hele erge hekel aan herfst/winter, voor mij is koud hebben echt armoede lijden.

@Geryon, ja inderdaad dat houd mij nu tegen om me al te warm aan te gaan kleden.
Al die ik als ik s'morgens weg moet wel even een extra vest aan.

@Mando, nee heb niet laten prikken, ben niet eens naar de huisarts geweest....... :o
Ben niet zo vlug bij een huisarts, heb wel het voornemen om een keer te gaan maar dat heeft echt prioriteit 1 op een schaal van 0 tot 10 :+

Mijn man is een weekend weg, heb er meteen van geprofiteerd om de verwarming aan te zetten hahaha
Heerlijk warm hier nu binnen :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:43

Heb niet alles gelezen maar de verwarming aan hebben is best slecht voor je weerstand geloof ik ( die grote verschillen)

Die eens een (sexy kuch haha) termo legging aan en tshirt/hemd ofzo dat helpt enorm.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 08:58

Zo hoog staat hij niet hoor, staat op 20 graden en dat is niet eens een groot verschil.
Zou wat zijn als je in de winter de verwarming niet aan mag zetten vanwege het grote verschil :D
Als je binnen al een thermo legging aan doet heb je er buiten toch helemaal geen warmte meer van?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:11

Brrr wat is het s'morgens en s'avonds weer koud zeg.....
Heb wel de tips over fruit al gedaan, eet nu elke dag 1 stuk fruit.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:38

Nou het fruit eten heeft in elk geval geen invloed op wel of niet koud hebben......bbrrr :brr:
In de middag is het heerlijk, maar de ochtend en avond....... :brr: :brr: :brr: :brr:
Wilde vanmorgen dat ik mn handschoenen aan had zeg!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:54

Hier ook een koukleum mijn temperatuur schommelt ook altijd tussen 35,5 en 36 graden.
Bij mij werkt het goed om een een sjaal of col om te doen en ik maak liever een kruik als ik het koud heb dan de verwarming aan te zetten.

Maar wat het beste werkt is iets actiefs doen zoals wandelen of opruimen etc.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 21:01

ja als ik op de wei bezig ben bijvoorbeeld dan heb ik het best snel warm, soms te warm zelfs.....
S'avonds ben ik zo moe van de hele dag dat ik op de bank plof en er niet meer af kom, dan heb ik het het koudst.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:05

Had t niet iets met bloeddruk te maken? Heb dr wel vaker van gehoord en heel toevallig hadden we vandaag met biologie onze bloeddruk opgemeten, vriendin had in de 60 per minuut (altijd koud), andere vriendin ook en ik 88 per minuut (ik heb t altijd warm).
Of is dat gewoon toeval :))