Altijd honger of trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:33

Cayenne schreef:
Joolien schreef:
Ok nou ik ga eens kijken, ik heb altijd de behoefte aan zoetigheid, ook na het avondeten.

Ik ook, maar eigenlijk kan ik de hele dag door zoetigheid eten en die rush blijft gewoon. Bij mij zit het hem in het sporten versus mijn eetbalans. Ik ben bezig om mijn voedingspatroon om te zetten, maar dat heeft tijd nodig. Daardoor heb ik geregeld honger (geen trek, gewoon ECHT honger) en dan grijp ik dus naar alles wat fout is. Al greep ik nou eens een bruine boterham met kaas.. :+ maar op dat moment wil ik alleen maar junkfood. Ik kan ook zo achter elkaar pakjes koek of een hele zak kitkat leeg eten. Maar dat lost het probleem natuurlijk niet op -O-

Oh zo erg heb ik t ook weer niet, heb nu een appel voor mn neus liggen en ga zo een tosti bouwen :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Altijd honger of trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:35

Oh, rationele momenten heb ik ook wel hoor, maar soms heb ik gewoon een moment dat ik NU veel suiker wil en dan moet het links of rechtsom, maar die zoetigheid komt er :P
Maar nu met de chia zaadjes gaat het stukken beter :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:36

Ok. Nou ik heb dat dus ook met water, soms heb ik gewoon een gillende behoefte aan water, dan word ik bijna gek als ik t niet krijg. En nee ik heb geen suikerziekte, meerdere malen getest.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:37

Ik mik ook fruit bij mijn yoghurt met brinta of havermout, maar dan geen bevroren fruit. Vooral met druiven of aardbeien is het echt heerlijk! Met banaan vind ik ook lekker maar net even te zwaar. Ik heb vanochtend om half 8 ontbeten, net wat droge crackers (Cracottes) gegeten en zometeen eet ik tarpanbrood met huttenkase en bieslook :9

Quinoa? Ik dacht dat dat een rijstsoort was :P Dat kan dus ook door de yoghurt?

Overigens merk ik wel dat ik van brood juist meer honger krijg, vreemd. Ik vervang het brood dus ook regelmatig met cracottes.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:39

Cayenne: lees de link die ik plaatste - met quinoa kun je van alles.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:39

Joolien schreef:
Na alle tips heb ik geprobeerd om bij mn ontbijt hartigheid op brood te doen maar ik sta dan te kokhalzen en krijg t gewoon niet weg. Ik ga maar eens over op brinta, kijken of dat beter werkt.
Ik word ook altijd heel snel misselijk als ik honger heb, kneiterirritant.

Probeer anders eerst zon onbijt drink van hertog.. of wat ik ook wel eens nam dat is Modifast.. *ik gebruikte het niet om af te vallen.. maar om iets binne te krijgen sochtends..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:42

Modifast zou ik juist laten staan. Ik geloof dan ook niet in dat soort 'troep' (sorry, maar dat vind ik het).
Het is vooral gemaakt om jou te laten afvallen in je portemonnee :+ Dan zou ik eerder een appel of banaan eten 's ochtends, als je toch iets naar binnen moet proppen.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:43

Cayenne schreef:
Modifast zou ik juist laten staan. Ik geloof dan ook niet in dat soort 'troep' (sorry, maar dat vind ik het).
Het is vooral gemaakt om jou te laten afvallen in je portemonnee :+ Dan zou ik eerder een appel of banaan eten 's ochtends, als je toch iets naar binnen moet proppen.

ik zeg alleen maar hoe ik het heb gedaan..

Anoniem

Juulxx schreef:
Joolien schreef:
Na alle tips heb ik geprobeerd om bij mn ontbijt hartigheid op brood te doen maar ik sta dan te kokhalzen en krijg t gewoon niet weg. Ik ga maar eens over op brinta, kijken of dat beter werkt.
Ik word ook altijd heel snel misselijk als ik honger heb, kneiterirritant.

Probeer anders eerst zon onbijt drink van hertog.. of wat ik ook wel eens nam dat is Modifast.. *ik gebruikte het niet om af te vallen.. maar om iets binne te krijgen sochtends..

Heb ik wel eens geprobeerd maar dat werkt echt niet goed bij mij, dan heb ik nooit een vol gevoel en word ik heel slap.

masja

Google anders eens op Amber Albarda. Zij heeft boeken over gezonde en ongezonde voeding.
En beschrijft niet alleen een ideale manier van leven, maar ook een realistische.
Niet iedereen is hetzelfde en niet elk lichaam gaat op dezelfde manier met suikers om.

Interessant boek! Ik heb geen overgewicht of eeuwige honger, maar heb door mijn veel te laat geconstateerde lactose intolerantie wel flink schade aan mijn lichaam toegebracht. Dus leef ik nu redelijk bewust en eet zo min mogelijk suikers en gifstoffen. Maar als ik zin heb in een glas cola pak ik dat ook gewoon.

Mijn partner is al flink afgevallen zonder trek en zonder extra moeite. Gewoon door het eten van stoffen die je lichaam herkent.

Voedingstoffen die je lijf niet herkent worden ook niet gebruikt als brandstof. En daardoor krijg je ook weer trek.

Amber Albarda beschrijft dit erg duidelijk en je kunt dit ook online lezen, zonder dure boeken te moeten kopen (ik heb er wel maar dat is meer omdat ik liever papier lees dan via de laptop)

Cerilene_

Madje1992 schreef:
maar in verse jus d'orange zit toch ook veel suiker???

verse jus is gewoon sinaasappel he. Natuurlijk zitten daar ook suikers in, zoals in alle soorten fruit, maar dat is wel veel betere suiker dan een schep uit de suikerpot en veel vezels en vitamines. Niet echt anders dan stukjes fruit dus. Persoonlijk geloof ik niet zo in dat hele extreme, zoals helemaal geen suikers, zelfs geen fruit dus, alles low-fat etc. Je lichaam geeft juist aan dat het voedingstoffen nodig heeft, het is aan jou om dat goede voedingstoffen te maken in plaats van makkelijke. Ik denk dat brinta met yoghurt (niet per se mager, want ook vetten heeft je lijf nodig) en fruit een prima alternatief is voor broodjes met zoetigheid.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:44

Mijn vriend heeft het juist andersom. Die kan echt alles eten en komt geen gram aan ^) Hij is 1.85m en weegt net 60 kilo.. En dat eet dan gewoon worstenbroodjes en frikandelbroodjes en chiabatta's 's ochtends, en dan kijk ik naar m'n papje havermout..... :') Het is niet eerlijk :(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:47

Madje1992 schreef:
Bijv. Dan heb ik om 7 uur 1 boterham op en om half 9 heb ik alweer een knorrende maag.
Vervolgens eet ik pas om half 11 een snack, smoeltjes of een stroopwafel en een appel.
Dan heb ik om 11 uur weer honger en eet ik weer pas om half 1.
Meestal 3 boterhammen of 4.
Dan verga ik weer om 3 uur van de honger en eet ik of een boterham of ik snoep wat snoep.
En dan verga ik om 4 uur weer van de honger om dan pas om 5 uur half 6 te eten.

Brood 's ochtends laten staan. Een favoriet van mijzelf: roerei (maar dan wel een stuk of 4 eieren), bacon/ham, champignons. Je hebt het snel weg, valt licht op de maag maar je hebt echt een tijd geen honger en krijgt toch goede voedingsstoffen binnen.
Als snack geen fruit of suikerhoudende waren, met name een appel krijg je juist honger van omdat het meer energie kost om te verteren dan dat je eruit haalt. Snacken dus doen met wortel/komkommer oid.
Als lunch kun je wel weer prima brood pakken, maar dan het liefst donkerbruinbrood met pitjes en hartig beleg. Eet er dan ook gerust 4. Zuurdesembrood vult langer, maar dat vindt niet iedereen lekker.
Snack weer komkommer/wortel oid en thuis gewoon een goed vol bord eten.
Tussendoor gewoon goed water drinken en geen koffie/thee met suiker bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:48

Als ik wil kan ik ook de hele dag troep eten, maar dat wil ik dus niet :') Voel me dan ongezond en dat vind ik niet fijn.

Roerei is ook wel slim.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:56

wat een handige tips!!
Ik ga denk ook maar eens die Chia zaadjes halen. Echt nog geen 2 uur geleden heb ik een broodje op en zit nu al weer te knorren.. Vooral op mn werk kan ik als het wat rustiger is de hele dag snaaien. Standaard liggen er snoepjes naast me, heel slecht.
Afvallen is geen must, maar zou heel graag nog 2 kilootjes kwijt willen. Snoepjes werken dan niet zo goed :Y)

Wat bij mij wel werkt is veel drinken. Als ik de hele dag een kop thee naast me heb, eet ik veel minder.
Of inderdaad komkommer/ snackworteltjes als tussendoortje. Jammer dat die zak met snoepjes eerder is opengetrokken ( het is dus ook gewoon pure luiheid bij mij. )

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:01

NatasjavE schreef:
Ik heb ook altijd honger en eet de hele dag.

Mensen om mij heen worden gillend gek van mij.

Mijn bijnaam? kliko.... -O-

Mijn vrienden maken grappen over Harry de lintworm..... -O-

Zonder gekheid. Ik heb ook altijd trek. Wat helpt is bewust kiezen voor veel groenten, noten en zuurdesem- en speltbrood. Ik zit daar toch langer vol van dan van gewoon brood. Van zoetigheid (dus ook zoet fruit) wordt ik snel trillerig dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Gemengde noten is voor mij een heel goed tussendoortje waar ik lang vol van zit.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:14

UK_eef schreef:
Van brood krijg je alleen maar honger, dus dat laten staan. Eitje koken/bakken 's ochtends en een bakje yoghurt, misschien?

Wat voor brood eet jij dan? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:15

Ik heb net 2 broodjes gegeten met gebakken ham en roerei en moet me nu inhouden om niet iets zoets te eten :+

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:22

Ik krijg ook honger van tarwebrood, dit heeft te maken met een gevoelige suikerspiegel, maar gedij wel goed op speltbrood of roggebrood. Ik eet het wel weinig, ik eet veel fruit, noten, kwark, en speltcrackers (en veel groenten en vis bij de avondmaaltijden). En natuurlijk eet ik nog wel meer verschillende dingen, voordat ik jullie hoor denken 'woow, dat is ook niet gevarieerd!' :P

Die drang naar zoet is aangeleerd, geloof me. Zodra je je lichaam geeft wat het nodig heeft ga je hiervan afkicken. Ik was echt HEEL erg verslaafd aan zout én zoet eten vroeger, maar door gezonder te eten neemt de drang daarnaar af. En je lichaam ontwent het snel. Het vraagt wel even een cold turkey omschakeling :') in de 'gezonder eten'-topics kunnen jullie veel hierover lezen, en we hebben ook een 'gezond recepten'-topic gemaakt waarin de basis staat uitgelegd, samen met heel veel lekkere gezonde recepten :) Ik had vroeger áltijd honger en snaaizin (wanhopig werd ik ervan), maar dat hoeft dus echt niet..
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 20-09-13 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:23

wat ik begrijp van jou dat je dan sochtends smoeltjes of zo eet. dat is slecht voor je bloedsuiker spiegel. hierdoor krijg je eerst een piek en dan daalt t heel erg en dan krijg je gauw weer honger. je meot proberen eiwit rijk te eten. 2 boterhamen sochtends zelf 3 is niet erg en dan t liefst met vleeswaren of ei. dit is goed voor je zo heb je goeie bouw stenen binnen en blijft je suiker spiegel ook stabiel. dit zorgt meestal ook voor minder snel honger gevoel. die school koekjes en zo krijg je alleen maar meer trek van. maakt helemaal niet uit dat je bijv sochtends 3 boterhamen zou eten. sochtends moet je je motortje goed opstarten hierdoor gaat hij goed lopen en verbrand je dit makelijk. bijvoorbeeld smidags flinke tot tonijn salade eten of boeren omelet met sla. zo heb je voorlopig geen honger en zijn goede bouwstenen voor rest van de dag hier kun je echt op branden. boterhamen met jam en hagelslag en zo zijn echt fataal.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:33

saskiakefie schreef:
UK_eef schreef:
Van brood krijg je alleen maar honger, dus dat laten staan. Eitje koken/bakken 's ochtends en een bakje yoghurt, misschien?

Wat voor brood eet jij dan? :+

Brood is niet altijd goed voor je. Het tarwemeel is zo ver bewerkt wat er in brood gebruikt wordt dat je lichaam het niet herkend. Dus opslaat als suikers.

Ik heb een lactoseintolerantie en kan dus geen brood eten. Want zelfs brood wat met water en zonder melk gebakken wordt bevat meelverbeteraars en die bevatten weer lactose.

Een mens heeft geen brood nodig. Een mens heeft vezels nodig. Als jij 's morgens Brinta eet of Muesli dan hoef je geen brood te eten.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:49

Ik dacht echt dat ik de enige was...

Het is altijd zo vervelend als ik het vijfde uur heb net voor de pauze en dan pw. Dan rammelt mijn maag altijd en dat is zo onwijs akward :+

Maar eigenlijk eet ik vrij normaal vind ikzelf.
7 uur 2 boterhammen 's morgens met ham , cervelaat of kaas, snee ontbijtkek + thee met suiker
Pauze ( 10 uur ) appel of pauzekoek van de plaatselijke bakkerij. ( Meergranen met rozijnen ) + 0.5 l water
Lunch ( 12.50 ) 3 boterhammen met kaas, cervelaat of ham + 0.5 l water
Tussendoor ( 15.30 ) koek ( verschilt per keer meestal theebiscuitje of speculaas ) + 0.5 ranja
Avondeten ( 18.00 ) Normale porties avondeten met vlees, aardappelen groente
Na het eten ( 20.15 zoiets ) koekje + 0.5 ranja

Maar ik heb ook echt alleen maar op school honger en ben nou niet bepaald de dunste

13 jaar 1.67 65 kilo

En snoep eet ik eigenlijk 1 snoepje ( kikker , kersje en dergelijke ) per dag

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:16

In ieder geval koolhydraten blijven eten! Ik lees hier dat je koolhydraten zou moeten vervangen door eiwitten, echter eiwitten zijn bouwstoffen en geen brandstoffen(koolhydraten zijn wel voor verbranding). Eiwitten worden alleen als brandstof gebruikt als al het glucose (sachariden) en vet in je lichaam op is: zodra je eiwitten gaat verbranden, verbrand je je spieren. Je zult er inderdaad van afvallen als je alleen eiwitten gaat eten, maar dat is dan vooral spierweefsel wat je verliest... Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bovendien krijg je van eiwitverbranding veel minder energie dan van koolhydraten.

Koolhydraten zijn brandstoffen, eiwitten bouwstoffen. Je hebt ze allebei nodig, maar ga niet het een door het ander vervangen!
Probeer meer onverzadigde vetten (plantaardige vetten) en minder verzadigde vetten (dierlijk vet). Eet veel fruit en drink! Ik heb ook altijd trek, wat ik dan vaak doe is even een kop (of meer) thee/water drinken, daarvan krijg je ook minder trek. Je lichaam kan namelijk de eetprikkel verwarren met de drinkprikkel. Kauw je eten ook goed, dan verteer je het beter.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:20

Citaat:
Brood is niet altijd goed voor je. Het tarwemeel is zo ver bewerkt wat er in brood gebruikt wordt dat je lichaam het niet herkend. Dus opslaat als suikers.

Wat een onzin!
Graan, tarwe bestaat buiten de vezeltjes die rondom de korrel zitten, bijna volledig uit koolhydraten. Koolhydraten worden in de stofwisseling omgezet naar glucose. Glucose ( = suiker) is de brandstof waarop je lichaam functioneert. Krijg je teveel glucose binnen die je vervolgens niet door voldoende beweging verbrandt, dan wordt die overgebleven glucose in het lichaam opgeslagen als vet.
Het heeft geen bal te maken met broodverbeteraars die niet 'herkend' worden.
Je kunt heel goed zelf brood bakken met alleen water en wat olie. Helemaal als je een broodbakmachientje hebt en er zijn diverse onbewerkte meelsoorten te krijgen tot en met koolhydraatarm brood aan toe.

Uiteraard moet je koolhydraten niet uit je voeding schrappen; wordt lastig trouwens want overal zitten koolhydraten in. Maar zonder koolhydraten leef je niet lang. Om hongergevoel te voorkomen zijn echter eiwitrijke producten goed: ze verteren langzamer en worden niet naar suikers omgezet.