Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:32

Ja. Achteraf achteraf! Hoe had jij dat nou kunnen weten! Mijn vriend rookte nooit sigaar en toen ineens wel. Tja.... moet je daar wat achter zoeken?? Nee dat had jij niet kunnen weten.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:36

Sizzle schreef:
Ik vind het een wonder dat die mannen het maar goed vinden dat we 5 avonden per week op stal doorbrengen. Dan kan ik een paar feestjes in het jaar echt niet kwalijk nemen hoor.

:j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:40

Def schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind het een wonder dat die mannen het maar goed vinden dat we 5 avonden per week op stal doorbrengen. Dan kan ik een paar feestjes in het jaar echt niet kwalijk nemen hoor.

:j

De hobby's/sport van de mannen moeten 'wij' toch ook maar goed vinden? Die feestjes zouden dan een extraatje zijn, als je het zo stelt :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:41

Ik vind dat je overdrijft, TS. Zo kun je je overal druk om gaan maken. Als je vriend structureel dronken thuiskomt, moet je je zorgen maken. Om een jonge gast die af en toe met zijn vrienden een feestje heeft en daarbij een paar glaasjes teveel drinkt, lijkt het mij echt overdreven.

*edit* Jullie hebben nog een leven lang om je partner vanalles te verbieden of "goede gesprekken" te hebben. Zou ik me nu nog allemaal maar niet zo druk om maken, hoor ;-) *

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:48

De hobby's/sport van de mannen moeten 'wij' toch ook maar goed vinden? Die feestjes zouden dan een extraatje zijn, als je het zo stelt :')[/quote]

Meeste hobby's zijn toch niet zo intensief als het paardengedoe.
Ik ben blij dat mijn vriend hobby's heeft. Zou er gek van worden als hij niets voor zichzelf te doen had :P
Ik denk ook niet dat TS het hem wil verbieden hoor. Maar ik denk dat ze wel een beetje moet oppassen met zich druk te maken over dingen die ietwat overdreven zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:52

Dat is wel waar.. Ik ben ook blij dat mijn vriend een hobby heeft, maar vooral omdat hij er een lekker gespierd lichaam van krijgt _O-

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:56

Ik zou me er ook niet zo druk om maken TS. Misschien komt dat onprettige gevoel omdat je er niet bij was en je bang bent dat hij misschien dingen doet waar hij achteraf spijt van kan krijgen? Dat heeft imo te maken met vertrouwen en niet om t feit dat hij een biertje teveel heeft gedronken.

Dat er hier meiden zeggen dat ze hebben afgesproken dat hij maar 2 biertjes "mag" drinken vind ik een beetje kinderachtig (tenzij je echt over overmatig alcohol gebruik praat). Laat die jongens lekker genieten van het jong zijn, om nu al zulke dingen voor elkaar te moeten laten....

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:59

Geryon schreef:
Dat is wel waar.. Ik ben ook blij dat mijn vriend een hobby heeft, maar vooral omdat hij er een lekker gespierd lichaam van krijgt _O-

Dat helpt zeker een heel stuk mee :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:06

joleinn schreef:
De afgelopen twee keer dat ie een feest had, heeft ie te veel opgehad. Ik vind dat geen fijn idee, ook omdat ik er eigenlijk al zon hekel aan heb, maar ook omdat t helemaal niet bij m past? Daarnaast vind ik het ook minder prettig omdat ik er niet bij was, misschien beeld ik me het erger in dan dat het was: ik weet het niet, ik was er niet bij.
Stel ik me aan? Of zijn er meer mensen die niks tegen drank hebben, maar wel tegen het dronken zijn van mensen/je vriend?

Even kijken of ik het goed begrijp...

Hij gaat niet veel naar feesten en ook niet regelmatig uit. Eens in de zoveel tijd heeft hij een feestje zonder jou, jij vindt dat niet erg, naar eigen zeggen. Op die feestjes drinkt hij alcohol. Wat jij ook wel eens doet, waarbij je ook zegt dat je niks tegen alcohol nuttigen hebt.

De afgelopen twee keer heeft hij te veel op gehad, de keren daarvoor was er dus niks aan de hand? En wat is in jouw ogen teveel? Was hij aangeschoten of op de kop af dronken en hoe gedroeg hij zich daarbij? Op mij komt het over alsof je het geen fijn idee vindt omdat je er niet bij bent. Volgens mij maakt het jou helemaal niet zo heel veel uit dat hij drinkt, ook niet dat hij een paar keer in het jaar zoveel drinkt. Maar puur dat je er niet bij bent en dus niet kunt controleren wat hij doet op dat soort avonden.

Of ben ik abuis?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:49

San ik denk dat je dat zo wel goed samengevat hebt :) zo kwam het verhaal ook op mij over :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:04

Je stelt je niet aan. Ik ben echt allergisch voor mensen die altijd maar moeten zuipen om het leuk te hebben. Mijn vriend mag echt wel n biertje drinken, en twee ook :') maar hij hoeft eeeeeecht niet bezopen thuis te komen. Wie zich gedraagt als een kind(en dat vind ik als je je eigen grenzen niet kent) wordt ook zo behandeld dus gaat hij maar lekker bij zn moeder logeren :') Ik zou echt zo ongeveer mijn vriend verbieden daarheen te gaan, gewoon puur omdat hij zich toch niet kan gedragen en toch zijn grenzen niet kent. Hij hoeft iig niet naast mij in bed te stappen en als het vaak genoeg zou gebeuren, zou ik het uitmaken. Ik vertrouw namelijk niemand met alcohol op.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:06

RoyceMack schreef:
Je stelt je niet aan. Ik ben echt allergisch voor mensen die altijd maar moeten zuipen om het leuk te hebben. Mijn vriend mag echt wel n biertje drinken, en twee ook :') maar hij hoeft eeeeeecht niet bezopen thuis te komen. Wie zich gedraagt als een kind(en dat vind ik als je je eigen grenzen niet kent) wordt ook zo behandeld dus gaat hij maar lekker bij zn moeder logeren :') Ik zou echt zo ongeveer mijn vriend verbieden daarheen te gaan, gewoon puur omdat hij zich toch niet kan gedragen en toch zijn grenzen niet kent. Hij hoeft iig niet naast mij in bed te stappen en als het vaak genoeg zou gebeuren, zou ik het uitmaken. Ik vertrouw namelijk niemand met alcohol op.

Oef, als ik jouw vriend was, zou ik er nog een paar extra nemen ;)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:40

chevax schreef:
RoyceMack schreef:

Helemaal mee eens.
Ik ben echt allergisch voor mensen die bepalen wat anderen moeten doen en laten. Ik vind het ver gaan om iemand die twee keer dronken thuis komt te bestempelen als iemand die altijd maar moet zuipen om het leuk te hebben.
Dat je niemand vertrouwd met alcohol op en zelfs je eigen vriend niet lijkt me erg zonde van de moeite. Waar ben je bang voor? Alcohol is geen harddrugs waarvan iemand veranderd in een psychopaat hoor. Als iemand steevast een kwade dronk heeft zou ik er ook meer moeite mee hebben, maar zelf denk ik dat dat dan sowieso al in zijn of haar aard zit.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:12

chevax schreef:
RoyceMack schreef:

+1

Ik vind dat je je aanstelt TS, leven en laten leven, je bent z'n moeder niet zeg. Als ie 's nachts je hele bed onder zou kotsen is een ander verhaal, maar die paar drankjes teveel, who cares.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:18

TS zei dat hij twee keer thuis kwam met teveel op... Gezien haar verhaal zou dat dus ook maar zo aangeschoten kunnen zijn :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:09

_San87_ schreef:
TS zei dat hij twee keer thuis kwam met teveel op... Gezien haar verhaal zou dat dus ook maar zo aangeschoten kunnen zijn :P.

Maar komt hij bij haar thuis dan dronken, ik neem aan dat zij nog bij paps en mams woont?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:11

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Maar komt hij bij haar thuis dan dronken, ik neem aan dat zij nog bij paps en mams woont?

Geen idee, eigenlijk. In de OP staat dat hij de laatste twee keer dat ie feest had, teveel op had. Dus ik heb er maar thuis van gemaakt, vond ik geen hele onlogische conclusie, aangezien ze weet dat hij teveel op had.

Als hij gewoon naar zijn eigen huis gaat en daar zijn roes uit slaapt, dan snap ik helemaal niet waar TS over zeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:13

Misschien heeft ze gehoord dat hij zat was?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:15

Dat zou kunnen :). Als dat het geval is, dan vind ik dat TS niet moet zeuren, hij zadelt haar namelijk niet met zijn dronkenschap op (als hij al dronken was en niet gewoon aangeschoten). Hij de lusten en de lasten. Zij krijgt er verder niks van mee, in dat geval.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:30

RoyceMack schreef:

Als ik jou vriend was had ik mijn spullen gepakt en bleef bij mn moeder logeren...
Waarom hebben mensen toch de eeuwige drang andere mensen iets te verbieden :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:42

Bij bepaalde mensen is het meer een vertrouwens kwestie heb ik het idee.
'Omdat ik niet van drinken houd mag manlief het ook niet.'
Want je weet niet wat manlief allemaal gaat doen als hij dronken is. ..
Wat onzin is want als ik heb gedronken verander ik ook niet in een losbol. En zo de meeste mensen.
Of omdat je bang bent dat je af knapt op je kerel.

Ja, das echte liefde!

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:59

bedankt voor de reacties.
even voor de duidelijkheid; ik wil hem helemaal niks verbieden. ;) jammer dat dat zo door velen is opgevat, dat is namelijk het laatste wat ik zou doen.

ik vind het zelf ook vervelend dat ik er een naar gevoel van krijg, maar het zou goed kunnen zijn dat dat komt doordat ik er niet bij ben, dus niet weet hoe hij is op dat moment en dat ik daar moeite mee heb. bijv. bang ben dat hij dingen doet waar hij spijt van krijgt of niet veilig thuiskomt. heeft inderdaad meer met mij te maken dan met hem.

ik heb vandaag dit ook aan hem uitgelegd en hij zegt me te snappen, verder geen 'regels' aan vastgemaakt, omdat ik dat net zoals veel anderen al hebben gereageerd ook belachelijk vind in een relatie (behalve wanneer beiden er volledig achterstaan).

ik zal t los moeten laten, en gun hem natuurlijk een leuk avondje met vrienden, en ik zal m moeten vertrouwen, ook met drank op.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:02

Ach als mijn vriend eens in de zoveel tijd dronken is, kan ik me er niet druk om maken. Het is niet zo dat het welke week of maand zo is.
Mijn vriend heeft mij ook een keer ( 4 jaar tijd) in dronken toestand mee gemaakt, als hij dan was gaan zeuren was het voor mij ook een dikke afknapper geweest. En dat zou ondersom ook zo zijn. Zolang hij maar niet dagelijks zich bezopen drinkt, en het bed schoon houdt vind ik het wel prima. Enige probleem is dat hij dan zo verschrikkelijk snurkt, dat vind ik wat minder.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:06

chevax schreef:
RoyceMack schreef:

gelukkig ben jij niet mijn vriend, en accepteerd mijn vriend het feit dat ik er niet tegen kan. Als hij nog had gerookt toen we elkaar leerden kennen, was hij nooit mn vriend geworden. gewoon omdat ik weet dat ik me daar aan doodirriteer.. waarom zou ik dan een relatie beginnen om mezelf doodkwellen door zijn gedrag.
Tis nu simpelweg iets wat in mijn zit en waar ik niks tegen kan doen. Iedereen heeft wel iets waar ze zich aan irriteren, moet jij eens proberen om je irritatie 'uit' te zetten.
Zoals eerder gezegt. n biertje is prima, sterke drank vind ik al niet leuk maar bezopen thuis komen is not done. en dat weet hij en hij kan hetzelfde van mij verwachten.
Wij hebben een alcoholist in de familie en ik zie hoe zijn vrouw eraan kapot gaat en antidepressiva moet slikken om een huwelijk te kunnen hebben met hem. nee dat is gezond :P
Nogmaals, mensen zeggen hier: hij moet zelf kunnen doen wat ie wil, maar als je een relatie hebt moet je soms dingen laten als je bij die persoon wilt zijn.. en daar krijg je weer iets voor terug.
Je HOEFT geen relatie te hebben met iemand he.
Je KIEST ervoor. Als een jongen voor mij kiest, weet ie vooraf dat ie niet aan hoeft te komen met sigaretten, drugs of bezopen thuis hoeft te komen. dat accepteer ik niet.
Verder verplicht of verbiedt ik hem niks, ik stel enkel normen en waarden en grenzen. als hij bij mij wil zijn, weet ie wat ik niet accepteer want ik kan niks met een gast die bezopen thuis komt. en als een jongen rookt, erger ik me elke trek kapot aan de geur, het geluid en vooral ook de gevolgen. Dat hij zn longen verpest is zijn eigen keuze(inderdaad ik ben zijn moeder niet..) maar niet de mijne erbij. ik kies bewust dat ik niet rook en drink..

RedPassion schreef:
Ikeje schreef:
Alcohol is geen harddrugs waarvan iemand veranderd in een psychopaat hoor.

Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.

inderdaad, alcohol maakt je leven kapot en je lichaam gaat gewoon net zo hard naar de kl*te. Als jij zat thuis komt, valt dat voor mij onder misbruik.. zeker als het vaker gebeurt en je kunt niet meer goed functioneren in je eigen omgeving(werk, dus als je met een kater op je werk komt, of dat je ruzies krijgt met je omgeving) volgens de wetenschap ben je dan een alcohol misbruiker.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 16-09-13 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:06

Ikeje schreef:
Alcohol is geen harddrugs waarvan iemand veranderd in een psychopaat hoor.

Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.