Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cayenne schreef:Voor de mensen die het kostenplaatje willen weten: ik ben bij het CPI geweest en die hanteren de volgende kosten: http://www.cpi-alkmaar.nl/bestanden/tarieven%202013.pdf
Kan iemand met verstand van implantologie mij uitleggen waarom de eerste implantaat ruim 200 euro kost en elke hieropvolgende implantaat in dezelfde kaak maar 75 euro?
Edit: ik denk dat ik het al zie, dat is plaatsing in dezelfde wond.

Scum schreef:Tandartskosten zijn voor de rijkere mensen, die kant gaat het nu gewoon op. Er gaan tegenwoordig ook veel mensen op 'vakantie' naar het buitenland omdat het daar voor 60% minder van de kosten gedaan wordt. En die komen echt niet allemaal ontevreden terug. Misschien kan je moeder daarover informatie opvragen?
) en je bent alsnog voor minder dan de helft klaar...
Implant zou ook al makkelijk een dikke €1000 gekost hebben + operaties en plaatsingen. Dus ben ik maar voor de beugel gegaan, die helaas eerder 2 jaar zal zitten ipv 1 jaar omdat het even wat de verkeerde kant op ging met de ingedaalde tand.
-, behalve de tandartsverzekering! Materialen, loonkosten en bijvoorbeeld beugels zijn echt goedkoop. Maar tanden zijn dan ook heel belangrijk hier.
En ze hebben zeer goede en vakkundige tandartsen. dressagelady schreef:Scum schreef:Tandartskosten zijn voor de rijkere mensen, die kant gaat het nu gewoon op. Er gaan tegenwoordig ook veel mensen op 'vakantie' naar het buitenland omdat het daar voor 60% minder van de kosten gedaan wordt. En die komen echt niet allemaal ontevreden terug. Misschien kan je moeder daarover informatie opvragen?
De patiënten misschien niet, maar de tandarts die het na 2 jaar weer kan oplappen wel ..
Rivano schreef:Hier kost het me het equivalent aan 1 "uitetentje" per maand in een middenklasse restaurant.
Amaris schreef:Ik weet niet waar TS ergens woont, maar ik zou zeggen: vraag eens een second opinion in Belgie. Misschien vergoedt de verzekering dan niet, maar wellicht ben je zoveel goedkoper uit dat die 250,- ook wel te missen is.
Netje schreef:Amaris schreef:Ik weet niet waar TS ergens woont, maar ik zou zeggen: vraag eens een second opinion in Belgie. Misschien vergoedt de verzekering dan niet, maar wellicht ben je zoveel goedkoper uit dat die 250,- ook wel te missen is.
Vergeet je dan niet alle keren dat je heen en weer kunt rijden (treinen?) naar België?? En België is ook niet per definitie goedkoper met dit soort zaken...