Romyv schreef:@Rocamor en liedje89: zeg jullie hiermee dat "alle" dikkies zelf onverantwoordelijk zijn en een schop onder zn kont moet krijgen om af te vallen? Hoe kijk je dan aan tegen mensen met een eetstoornis?
Ik vind eigenlijk dat je eetpatroon vooral je eigen probleem is, van mij hoeft niemand een schop onder zijn kont. Als mensen iets willen doen en hun gewicht/levensstijl kan dat best die informatie is gewoon beschikbaar de meeste vinden het alleen niet belangrijk genoeg, dat mag (gelukkig) maar dat geklaag dan de hele tijd, als je die tijd nu eens zou besteden aan het lezen van de labels van die pakjes was je al veel gezonder

@Shadow: Iedere industrie maakt toch gebruik van dat soort techieken, het is aan jezelf om maat te houden. ook fabrikanten van kleding, cosmetica, elektronica, meubels etc doen hun best om die vraag te creeën geven een te positief beeld van hun producten etc. Ik vind het wat slap om te zeggen dat je die trucjes niet kan weerstaan en dat je dan slimmer moet zijn dan de industrie, de meeste dingen kan je gewoon overleven door streng te zijn voor jezelf en niet blind uit te gaan van informatie van mensen met een duidelijk belang zoals fabrikanten
.