Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vlaatjee schreef:Nou, inmiddels weer bijna een week verder. Ben bij de fysio geweest, ze heeft me goed nagekeken en conclusie is instabiliteit vd rug en ongelijke benen. We gaan as vrijdag het verschil opmeten om te kijken of ik evt zooltjes moet. Ook ga ik een soort traject in van meerdere behandelingen om de stabiliteit te verbeteren. Dus veel oefeningen. Dit was een soort intake, dus verder nog niet veel te melden.
rindin schreef:vlaatjee schreef:Bedankt voor jullie reacties. Op dit moment doe ik niet aan sport. Ook niet helemaal ideaal, i know.
Ik heb ook van iemand een link gehad van body stress release, klinkt wel heel goed!
Ik ben bij een manueel geweest, die heeft de plek gevonden (ik zelf kan m niet vinden als ik duw op me rug) en hij heeft toen druk er op uit geoefend zodat het weefsel uiteindelijk zou ontspannen. Nou ik kon meteen 2 weken bijna niet lopen.
Uitstraling gaat tot me knie denk ik? Moeilijk te zeggen. Vooral bil en bovenbeen. Niet echt duidelijk krachtverlies denk ik, wel paar keer gehad dat als ik een opstapje nam dat ik dan door mijn been heen zakte. Maar dit is niet vaak. SI gewricht is volgens mij wel naar gekeken maar ik heb nooit een duidelijke "diagnose" gekregen.
Ik heb volgens mij wel een lengte verschil in mijn benen.
Ok, dit is het eerste wat in mijn hoofd opkomt; triggerpoints. (bijvoorbeeld in je kleine bilspieren: http://www.yoganatomy.com/wp-content/up ... in_tps.png.) Kan zijn door overbelasting, bijvoorbeeld door je beenlengteverschil, waardoor je een scheefheid in je belasting hebt.
Daarnaast zou het ook bij je SI weg kunnen komen. Ik zou me, als ik jou was, toch nog eens laten onderzoeken door een fysio of manueel die zich heeft laten bijscholen om triggerpoints te behandelen.
Naast de pijn in je been heb je ook pijn in je rug; waar zit dat precies?

het woord klinkt voor veel mensen zo eng en heftig maar als je alle inwoners van nl onder de scan legt vind je bij heel veel mensen een hernia of hernia-beeld waar ze helemaal geen last van hebben, en ook als het wel voor klachten zorgt is het menselijk lichaam in de meeste gevallen zelf in staat om het weer zelf op te lossen (al dan niet met een beetje hulp van buitenaf in de vorm van oefentherapie ed) Akhal_Teke schreef:Ik moest van mijn fysio mijn rugspieren trainen.
Door meer paard te rijden en thuis te trainen met het roeiapparaat zou dat nog minimaal een half jaar duren voor ze sterk genoeg waren. De spieren zijn gewoon te slap nu zei de therapeut. Ik hoop dat het helpt anders is het weer een half jaar tijdverspilling geweest.
moonfish13 schreef:Maar een fysio behandeld triggerpoints. Tenminste een goede wel. Goed boek en therapie hoor opzich maar ik vind het wel een rocketsience naam voor zoiets...
) VeerenAshley schreef:Heb je al eens een (goede!) chiropractor geprobeerd? Daar heb ik zelf (net zo'n klachten als jij) hele goede ervaringen mee.

moonfish13 schreef:Mag hoor maar zo'n rocketsience is dat niet. Ik heb het boek en heb het helemaal uitgeplozen. Een goede fysio/manueel doet dat. Maar niet elke fysio oid kan zover denken. Fijne methode en heb er veel aan gehad en nog.steeds. Maar rocketsience, nee sorry.