Borderline?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:26

xTitanic schreef:
Waar mijn probleem ook ligt, ze heeft mij al zoveel keer gebroken en ik zou nog altijd (als ik de kans krijg) weer een band willen opbouwen. Omdat ik haar wil helpen met 'wat' ze ook zit, borderline of niet, ze heeft nood aan hulp.

Hoi Titanic,
jij hebt liefdesverdriet gehad, je bent een jaar lang gemanipuleerd - ja, logisch dat je hulp nodig hebt!
:(:)
Heel heftig voor je!

Heel erg lief van je, dat je haar wil helpen, maar wellicht is dat (ten dele) nou juist het probleem....?
Dat je om een of andere reden heel erg loyaal bent aan anderen (wat op zichzelf nog zo erg niet is)
maar dat dat op den duur wel ten koste gaat van jouzelf - en dat is uiteraard w[i]el[/i] erg!

Pam87

Re: Borderline?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:02

Het is heel moeilijk een band op te bouwen als iemand hechtings problemen heeft, en iemand 'helpen' is goed bedoeld maar dat kun jij niet. In die valkuil moet je ook niet stappen, zeker niet bij iemand met bps die heeft gewoon een therapeut nodig.
Als je bevriend wil blijven met haar is het nodig duidelijke grenzen te stellen en een bepaalde afstand houden.
Ook is het handig bepaalde uitspraken niet persoonlijk te nemen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:29

Ik zou zeggen: laat rusten, werk aan jezelf.
Het klinkt niet als een gezonde relatie die jullie gehad hebben. Toch zeg je zelf dat je haar niet los kan laten. Dat zegt mij dat je zelf waarschijnlijk nog niet heel stevig in je schoenen staat.
En alleen daarom al zou je haar niet kunnen helpen.

Borderline of niet, iemand die (uit wat ik uit jouw verhaal begrijp) vrij instabiel gedrag vertoont, laag zelfbeeld heeft en automutileert, daarvoor moet je zelf wel heel stabiel zijn en sterk in je schoenen staan om zo iemand te steunen. Wil je zo iemand verder helpen, dan zul je inderdaad een bepaalde opleiding gedaan moeten hebben én moet zij zelf hier aan willen werken.
Dat proces van het punt waar ze nu is en waar jij haar graag zou willen zien is heeeel erg lang en er zullen veel downs bij zitten.

Dus juist omdat je zo dichtbij haar staat met je gevoel, kun je haar niet helpen.