Anti Pest Bandjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 17:44

Ik ben even weg en dit topic heeft al 3 pagina's bereikt!
Ik koop zo'n bandje om te tonen dat ik tegen pesten ben
Zullen alle pesters dan opeens stoppen met pesten? Nee
Maar ik vind toch niet dat je dan moet zeuren dat het niet werkt en het geldklopperij is
Het zijn maar een paar euro's, je gaat er niet van dood hoor als je een bandje koopt!
Terwijl je van pesten wel kan doodgaan, kijk maar naar het nieuws van het afgelopen jaar: hoeveel kinderen zelfmoord hebben gepleegd omdat ze gepest werden!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:11

purny schreef:
Ik bedoelde dat ik er geen snars van geloof... een stofje dat pesters op afstand houd... dat is de beste 1 april grap die ik ooit heb gehoord.

*Hoopt heel erg dat deze reactie sarcastisch is* :')

Maar om antwoord te geven op de OP: nee, heb geen anti-pest bandje, wist niet eens dat het bestond.
Pesten is natuurlijk heel erg, denk alleen niet dat het door dit soort acties minder wordt. Mijn bescheiden mening.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:30

Imala schreef:
Kan iemand mij een link geven dan met acties die ze willen voeren buiten de verkoop van de bandjes?
Ik zie op hun site namelijk niet meer als dat een deel van het geld gaat naar de kindertelefoon en sensoor.

Ik ben er eigenlijk gewoon blind vanuit gegaan aangezien mijn school meedoet en ik er van uitga dat we niet dom alleen maar een bandje gaan dragen.

Maar misschien heb ik het mis, en ik dan vind ik dit een bijzonder kansloos iets.

DIKKE VETTE EDIT: Deze actie is al sinds half januari? En ik hoor er nu pas van? Ik vraag me af of het een geslaagd project is.

_JTM

Re: Anti Pest Bandjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:08

Ik vind het een onzinnige actie eigenlijk. Zou veel liever zijn dat alle scholen actief een pestbeleid gaan opstellen (en zich ook daadwerkelijk aan houden) en inderdaad zo'n workshop doen als bijvoorbeeld 'Over de streep'.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:12

Daarom dat ik zeg, geldklopperij. Geld gaat naar organisaties die volgens mij voornamelijk met vrijwilleigers werken, beide oprichters van de bandjes hebben hun baan op kunnen zeggen om zich hier volledig op te storten ( nou sorry hoor maar tegenwoordig bedenk je je ook voor een goed doel wel twee keer voor je een baan opzegt) dus die zullen ook wel binnenlopen.
Vandaar mijn vraag waar ergens aangetoond kan worden dat er meer gedaan word als bandjes verkocht.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:49

lieveli schreef:
Oh helpt het?

:')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:13

Imala schreef:
Daarom dat ik zeg, geldklopperij. Geld gaat naar organisaties die volgens mij voornamelijk met vrijwilleigers werken, beide oprichters van de bandjes hebben hun baan op kunnen zeggen om zich hier volledig op te storten ( nou sorry hoor maar tegenwoordig bedenk je je ook voor een goed doel wel twee keer voor je een baan opzegt) dus die zullen ook wel binnenlopen.
Vandaar mijn vraag waar ergens aangetoond kan worden dat er meer gedaan word als bandjes verkocht.

Ik ga woensdag eens vragen, maar ik heb er toch een hard hoofd in. Ik dacht dat dit een recente actie was maar het loopt al een paar maanden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:21

Imala schreef:

Again: welkom in de wereld van goede doelen ;)

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:31

inochiyo schreef:
lieveli schreef:
Oh helpt het?

De bandjes geven een speciaal feromoon af dat pesters op een afstand houd.
Het is een beetje zoals een vlooienbandje, soms werkt het en soms niet

_/-\o_

Sarcasm people, don't you speak it? :7

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:34

Equita schreef:
Ik ben even weg en dit topic heeft al 3 pagina's bereikt!
Ik koop zo'n bandje om te tonen dat ik tegen pesten ben
Zullen alle pesters dan opeens stoppen met pesten? Nee
Maar ik vind toch niet dat je dan moet zeuren dat het niet werkt en het geldklopperij is
Het zijn maar een paar euro's, je gaat er niet van dood hoor als je een bandje koopt!
Terwijl je van pesten wel kan doodgaan, kijk maar naar het nieuws van het afgelopen jaar: hoeveel kinderen zelfmoord hebben gepleegd omdat ze gepest werden!

Ja en wat zijn die hulpeloze slachtoffers er dan beter op geworden of worden er beter op als jij zo'n bandje draagt?
Begrijp me niet verkeerd, jij mag zo'n bandje dragen, al was ie van goud en betaalde jij er grof geld voor...
De enige die er beter op worden zijn de mensen die ze bedacht hebben.. Laughing alllll the way to the bank.

Het initiatief is vast goed en ze bedoelden het vast ook goed, maar het gevoel van 'over de ruggen van...' bekruipt mij, een beetje... erg.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:41

LadyMadonna schreef:
Imala schreef:

Again: welkom in de wereld van goede doelen ;)

Welkom in de wereld van ik spek me eigen zak over de rug van iets wat mensen raakt

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:47

heb der zelfs 2 XD