Maar ik begrijp je gedachten wel hoor!! Die zijn niet chill...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
phormicola schreef:Wat is er in vredesnaam mis met die benen?! Ze zijn zo mooi dat het nu lijkt alsof je naar complimentjes aan het vissen bent. Zo zie je maar dat we vaak een onrealistisch beeld van ons zelf hebben.
Slanke mensen kunnen soms zeuren dat ze niet meer moeten eten omdat hun broek niet meer past. Dat is het moment waarop zij zeggen: Zo, nu even niet meer zoveel. Die kijken naar de lange termijn gevolgen van die extra koek of dat extra stuk taart. Voor andere mensen klinkt het als gezeur, maar uiteindelijk is het voor slanke mensen gewoon een rem dat die broek wat strak zit. Dat vind ik heel goed! phormicola schreef:Wat is er in vredesnaam mis met die benen?! Ze zijn zo mooi dat het nu lijkt alsof je naar complimentjes aan het vissen bent. Zo zie je maar dat we vaak een onrealistisch beeld van ons zelf hebben.

Oh en de taille is vaak te groot van de broek, maar daar hebben we riemen voor.
Een maatje groter is dan zo los dat ik er geen steun aan heb, ook niet op het strakste haakje.
WilmaBoy schreef:zouden er boeken bestaan voor het aandikken? Ik heb zo een beetje het omgekeerde probleem.. 1m80 en sinds een jaar of 15 blijf ik op die 67-68kg hangen en zou er toch wel een paar kg bijwillen hebben...
Aangezien die voor dit boek ervaringsdeskundige is...
Vumana89 schreef:Ik vind mezelf niet te dik.
Wel te zwaar. En dat merkte ik met name in de avond, in bed. Als mijn twee vriendinnen gingen kroelen.
Mijn borsten.
En zelfs dat was netjes, 80c.
Moeite met lichter worden...
Ikzelf doe het liever zelf. Zonder boek.
Ik schrap alle suikers en let op de calorieen.
De eerste week kost dat je echt motivatie en hoofdpijn.
Maar k ben nu drie weken bezig, 4 kilo eraf.
Janine1990 schreef:Vumana89 schreef:Ik vind mezelf niet te dik.
Wel te zwaar. En dat merkte ik met name in de avond, in bed. Als mijn twee vriendinnen gingen kroelen.
Mijn borsten.
En zelfs dat was netjes, 80c.
Moeite met lichter worden...
Ikzelf doe het liever zelf. Zonder boek.
Ik schrap alle suikers en let op de calorieen.
De eerste week kost dat je echt motivatie en hoofdpijn.
Maar k ben nu drie weken bezig, 4 kilo eraf.
En als je dan op je streefgewicht bent ga je weer vrolijk hetzelfde eten als voorheen...
Terwijl dit boek juist vertelt dat je alles mag eten, koolhydraten, eiwitten ALLES. Chocola etc.
Maar gewoon met mate. En er staan leuke dagen in het boek hoor, waarbij je in calorieën niet zo bizar veel eet, maar in hoeveelheden het erg veel is, en lekker ook!!!
Ik leer mezelf liever aan af en toe nee te zeggen en alleen 8en, 9ens en 10en te eten, dan me nu op dieet te zetten en daarna weer los te gaan. Daar geloof ik allang niet meer in. Niet denken in beperkingen (geen snoep, geen koolhydraten etc.), maar in keuzes (ik neem nu een stroopwafel en eet vandaag geen brosje meer).
Kwanyin schreef:WilmaBoy schreef:zouden er boeken bestaan voor het aandikken? Ik heb zo een beetje het omgekeerde probleem.. 1m80 en sinds een jaar of 15 blijf ik op die 67-68kg hangen en zou er toch wel een paar kg bijwillen hebben...
Een vriendin hebben die héél lekker kan koken?
... Janine1990 schreef:phormicola schreef:Volgens mij is WilmaBoy een man
Ja, dat kan natuurlijk ookSorry WilmaBoy! In dat geval begrijp ik je volledig!!! Al eens een diëtist bezocht?
die gaf me een voedingsupplement dat ik na iedere maaltijd diende in te nemen. Resultaat na 2 maand.. -1.5kg... heb het toen maar opgegeven
Vumana89 schreef:Ja. Gelukkig ken je me en baseer je je statement op niets.
Over een "hoe nu verder als ik mijn streefgewicht heb bereikt" zei ik niets.
Daarnaast, ik héb niet eens een streefgewicht.
Ik geef mezelf weer wat spelingsruimte als ik me lekker in mijn vel voel. En dat betekend niet dat ik ineens een zak snickers zit leeg te snaaien op de bank.
WilmaBoy schreef:die gaf me een voedingsupplement dat ik na iedere maaltijd diende in te nemen. Resultaat na 2 maand.. -1.5kg... heb het toen maar opgegeven
En dat was niets met anabolen
Dus, je zal uit moeten rekenen hoeveel je verbrand op een dag en wat je nu precies eet. Waarscijnlijk zul je zien dat je gewoon te weinig eet
Verder al eens shakes erbij geprobeerd? Ik weet weer hoe het heet!
Proteïnenshakes!!

ik moet minimaal 1800 binnen krijgen van mijn diëtiste.