Boek Het geheim van slanke mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Het geheim van slanke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 20:00

Ahahahaha daar ben ik nog jaloers op!! _O-

Maar ik begrijp je gedachten wel hoor!! Die zijn niet chill...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:16

Wat is er in vredesnaam mis met die benen?! Ze zijn zo mooi dat het nu lijkt alsof je naar complimentjes aan het vissen bent. Zo zie je maar dat we vaak een onrealistisch beeld van ons zelf hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:54

phormicola schreef:
Wat is er in vredesnaam mis met die benen?! Ze zijn zo mooi dat het nu lijkt alsof je naar complimentjes aan het vissen bent. Zo zie je maar dat we vaak een onrealistisch beeld van ons zelf hebben.

Ik snap het wel...
Als ik zou gaan hardlopen, zouden mijn benen er ook zo uit gaan zien, mooi strak. Maar zou ik er echt nog niet tevreden mee zijn hoor.
Ik weet niet of c_alsemgeest dat ook heeft, maar voor mij is het kopen van broeken een drama. Ik heb op de heupen maat 31, maar qua bovenbenen maat 34. Je hoeft niet meteen superdik te zijn om een paar kilootjes kwijt te willen.

En het is ook iets dat in Het geheim van slanke mensen staat :P Slanke mensen kunnen soms zeuren dat ze niet meer moeten eten omdat hun broek niet meer past. Dat is het moment waarop zij zeggen: Zo, nu even niet meer zoveel. Die kijken naar de lange termijn gevolgen van die extra koek of dat extra stuk taart. Voor andere mensen klinkt het als gezeur, maar uiteindelijk is het voor slanke mensen gewoon een rem dat die broek wat strak zit. Dat vind ik heel goed!

Iets wat ik, als ik het volhoud, en als ik tevreden ben met mijn lichaam zoals het dan is, ook ga doen. Gewoon een broek aanhouden als maatstaaf.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:58

phormicola schreef:

Nu? niks mis mee... maar waar dit topic dus over gaat, het "geheim" ik moet heel veel moeite doen om ze in shape te houden. Omdat ik van nature gewoon hele brede korte benen heb met een aanleg voor flubberen :')
Daarmee laat ik dus zien dat ook met die aanleg en die breedte van benen (vooral kuiten, rijlaarsbreedte is meer dan 39 terwijl mijn bovenlichaam confectiemaat 34/36 heeft... dus dat is best een verschil) met veel sporten het er toch redelijk uit kan zien :')
Helaas geen complimenten vissen, al wil ik best complimenten krijgen over hoe hard ik ervoor sport :') O:)

Ik heb geen problemen met broeken, alleen dat de taille soms wat wijder is... maar dat ligt dan aan het merk.
Ik heb wel problemen met laarzen kopen, tegenwoordig minder, omdat de meeste modellen erop gemaakt zijn dat ze over je broek heen kunnen... en dus ook wat breder zijn. Maar ik heb vroeger vaak stampvoetend en stoomsnuivend door de schoenenzaken heen lopen dribbelen :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:05

Echt waar? Dat zou je dus helemaal niet zeggen dat je benen breder zijn in verhouding, ik vind ze erg mooi :j
Ik wil ook altijd graag complimentjes voor het vele sporten :')

Ik heb kwa broeken nooit problemen, ook niet kwa benen. Ik heb kuitmaatje 35 en het enige dat soms lastig is, is dat dat juist te smal is ten opzichte van de lengte. Eerst was het 34, maar ik heb er een centimeter bijgesport :Y) Oh en de taille is vaak te groot van de broek, maar daar hebben we riemen voor.

Mijn probleem zit meer rond m'n borstkas, ik heb daar nog vetjes zitten van toen ik erg dik was en het is moeilijk ze weg te krijgen. Ik heb momenteel bh-maat 80B, maar als de rugband goed past zie je wat rolletjes erboven uit komen en dat vind ik echt heel erg :( Een maatje groter is dan zo los dat ik er geen steun aan heb, ook niet op het strakste haakje.
Ik ben ook niet tevreden over m'n buik, maar die is op de goede weg :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:43

Hihi c_alsemgeest, dat viel mij inderdaad wel op, de verhouding bovenbeen/kuit is ongeveer 1:1, daar heb ik dan wel wat geluk mee, mijn kuit is in verhouding vrij slank. Maar heb wel minimaal maat 41 en als ik een dag gewerkt heb (kantoorbaan) gaan m'n rijlaarzen maar moeilijk dicht.

Phormicola: Goed kijken naar bh's waar een extra stokje in zit, vlak na de beugel. Scheelt zeker de helft. Volgens mij hebben de meeste bh's van de hunkemuller dat en Hush Hush heeft het ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:07

Ik ga morgen een chocolade dag doen, moet alleen nog wel ff langs de winkel voor het werk. Hihi.
ik verheug me op pasta en bros. Bijzonder dat het zo kan!!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:06

zouden er boeken bestaan voor het aandikken? Ik heb zo een beetje het omgekeerde probleem.. 1m80 en sinds een jaar of 15 blijf ik op die 67-68kg hangen en zou er toch wel een paar kg bijwillen hebben...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:09

WilmaBoy schreef:
zouden er boeken bestaan voor het aandikken? Ik heb zo een beetje het omgekeerde probleem.. 1m80 en sinds een jaar of 15 blijf ik op die 67-68kg hangen en zou er toch wel een paar kg bijwillen hebben...

Vast niet van dezelfde schrijfster iig :P Aangezien die voor dit boek ervaringsdeskundige is...
Maar het is toch niet zo'n raar gewicht? Ik ben zeker 5cm groter dan jij en mag volgens mij zelfs nog 65 kilo wegen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:24

WilmaBoy schreef:

Een vriendin hebben die héél lekker kan koken? :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:38

Volgens mij is WilmaBoy een man ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:44

Ik vind mezelf niet te dik.
Wel te zwaar. En dat merkte ik met name in de avond, in bed. Als mijn twee vriendinnen gingen kroelen.
Mijn borsten.
En zelfs dat was netjes, 80c.

Moeite met lichter worden...
Ikzelf doe het liever zelf. Zonder boek.
Ik schrap alle suikers en let op de calorieen.
De eerste week kost dat je echt motivatie en hoofdpijn.
Maar k ben nu drie weken bezig, 4 kilo eraf.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:45

WilmaBoy schreef:

Als wij een x gaan high tea'en kom je aan hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:57

Vumana89 schreef:
Wel te zwaar. En dat merkte ik met name in de avond, in bed. Als mijn twee vriendinnen gingen kroelen.
Mijn borsten.

En als je dan op je streefgewicht bent ga je weer vrolijk hetzelfde eten als voorheen...

Terwijl dit boek juist vertelt dat je alles mag eten, koolhydraten, eiwitten ALLES. Chocola etc.
Maar gewoon met mate. En er staan leuke dagen in het boek hoor, waarbij je in calorieën niet zo bizar veel eet, maar in hoeveelheden het erg veel is, en lekker ook!!!
Ik leer mezelf liever aan af en toe nee te zeggen en alleen 8en, 9ens en 10en te eten, dan me nu op dieet te zetten en daarna weer los te gaan. Daar geloof ik allang niet meer in. Niet denken in beperkingen (geen snoep, geen koolhydraten etc.), maar in keuzes (ik neem nu een stroopwafel en eet vandaag geen brosje meer).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:57

phormicola schreef:

_O-

Ja, dat kan natuurlijk ook :P Sorry WilmaBoy! In dat geval begrijp ik je volledig!!! Al eens een diëtist bezocht?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:17

Janine1990 schreef:
Vumana89 schreef:
Mijn borsten.

En als je dan op je streefgewicht bent ga je weer vrolijk hetzelfde eten als voorheen...

Terwijl dit boek juist vertelt dat je alles mag eten, koolhydraten, eiwitten ALLES. Chocola etc.
Maar gewoon met mate. En er staan leuke dagen in het boek hoor, waarbij je in calorieën niet zo bizar veel eet, maar in hoeveelheden het erg veel is, en lekker ook!!!
Ik leer mezelf liever aan af en toe nee te zeggen en alleen 8en, 9ens en 10en te eten, dan me nu op dieet te zetten en daarna weer los te gaan. Daar geloof ik allang niet meer in. Niet denken in beperkingen (geen snoep, geen koolhydraten etc.), maar in keuzes (ik neem nu een stroopwafel en eet vandaag geen brosje meer).

Ja. Gelukkig ken je me en baseer je je statement op niets.
Over een "hoe nu verder als ik mijn streefgewicht heb bereikt" zei ik niets.
Daarnaast, ik héb niet eens een streefgewicht.
Ik geef mezelf weer wat spelingsruimte als ik me lekker in mijn vel voel. En dat betekend niet dat ik ineens een zak snickers zit leeg te snaaien op de bank.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:40

Kwanyin schreef:
WilmaBoy schreef:

Een vriendin hebben die héél lekker kan koken? :+

_O-

ook dat helpt niet -O- ...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:44

Janine1990 schreef:
phormicola schreef:

_O-

Ja, dat kan natuurlijk ook :P Sorry WilmaBoy! In dat geval begrijp ik je volledig!!! Al eens een diëtist bezocht?

:j die gaf me een voedingsupplement dat ik na iedere maaltijd diende in te nemen. Resultaat na 2 maand.. -1.5kg... heb het toen maar opgegeven ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 14:18

Vumana89 schreef:
Ja. Gelukkig ken je me en baseer je je statement op niets.
Over een "hoe nu verder als ik mijn streefgewicht heb bereikt" zei ik niets.
Daarnaast, ik héb niet eens een streefgewicht.
Ik geef mezelf weer wat spelingsruimte als ik me lekker in mijn vel voel. En dat betekend niet dat ik ineens een zak snickers zit leeg te snaaien op de bank.

Dat je het liever zelf deed. Zonder boek. Was ook een statement??? Gebaseerd op???

Ik weet hoe zelfstandig afvallen gaat, en menig jojo'er met mij...
Zelfs m'n moeder, die met een dieet ruim 25 kilo is afgevallen jaren terug, en nooit weer op haar oude gewicht is gekomen, is blijven jojo'en. Dan weer een poosje keurig diëten en vervolgens gaan de remmen weer los. Dan hebben we het niet over +25 kilo hoor, 5 kilo af en aan is net zo goed jojo'en. Dat was onze spelingsruimte.

Ik betwijfel of je überhaupt iets meer hebt gelezen over het boek waar dit topic over gaat. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 14:19

WilmaBoy schreef:
:j die gaf me een voedingsupplement dat ik na iedere maaltijd diende in te nemen. Resultaat na 2 maand.. -1.5kg... heb het toen maar opgegeven ;-)

Lijkt me ook niet echt de beste diëtist.

Al eens krachttraining overwogen met supplementen? Dat zet vaak wel aardig aan.
Tenminste, ik had wel van die jochies op school, die spontaan in een paar maanden mannen werden :P En dat was niets met anabolen :P

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:36

denk dat dat misschien wel het grootste probleem is.. de tijd die ontbreekt.
Heb me onlangs een powerplate aangeschaft (enkele maanden terug). ik kan het verschil in spier massa/ (weinig) vet wel merken, maar veel gewicht levert het niet op bij mij...
maar een vriendin van mij gebruikt die om gewicht te verliezen en die gaat wel ontzettend hard..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:21

Aankomen is een kwestie van teveel eten en krachttraining, omdat je natuurlijk niet moddervet wilt worden :+ Dus, je zal uit moeten rekenen hoeveel je verbrand op een dag en wat je nu precies eet. Waarscijnlijk zul je zien dat je gewoon te weinig eet :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 18:29

Maar je wilt natuurlijk niet vet slecht gaan eten en niets aankomen, én ondertussen je lichaam op een andere manier vernielen.

Een powerplate ken ik niet, maar volgens mij heb je wat dat betreft (mits je er de tijd voor hebt) het meest aan krachttraining. Dus al die stomme apparaten in de sportschool. :P Verder al eens shakes erbij geprobeerd? Ik weet weer hoe het heet! :)* Proteïnenshakes!!
Als je snel gewicht verliest door middel van sporten, heb je véél meer vet- dan spiermassa, lijkt me. Want door spieren op te bouwen verband je vet en spieren zijn zwaarder dan vet.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:55

ga eens op zoek gaan naar die shakes. dank je!! :-)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:03

Ik heb het boek ook aangeschaft neem hem morgen en donderdag mee naar het strand. Niet dat ik wil afvallen, ik wil mijzelf er aan herinneren dat ik moet eten (op een verantwoorde manier). Ik hoop dat het boek mij kan helpen.

Off topic:
Ik krijg deze proteïne shakes van mijn diëtiste. Ook gaat ze iedere keer na of ik wel gelijk aantal calorieën binnenkrijg als ik verbrand, zo niet meer.
Ik leef dagen op minder dan 500 kcalorieën, afgelopen weken zelfs op minder dan 200kcal, maar dat had een medische oorzaak ;) ik moet minimaal 1800 binnen krijgen van mijn diëtiste.

Ik heb overigens nooit een eetprobleem gehad hoor, ik heb gewoon een kleine maag en mis het honger signaal.