De zorg en schoeisel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynaro

Re: De zorg en schoeisel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:08

Ik vind het voor mijzelf belangrijk dat ik goede degelijke schoenen aan hebt met een niet gladde zool. Ik moet toegeven dat ik elke zomer een paar birkenstocks verslijt tijdens mijn werk. Met douchen doe ik gewoon douche schoentjes aan en voor de rest werk ik amper met tilliften. Ongelukjes heb ik eigenlijk nog nooit gehad, dat het over mijn voeten kwam.
Hele kleurrijke, opvallende gympen wordt hier ook niet zo gewaardeerd. Maar dat is misschien omdat ik in de ouderen zorg zit? Ik draag in de winter laarzen met een stevige zool en straks ga ik weer over naar sneakers die in de was kunnen. Als ik echt veel moet lopen kan ik dat eigenlijk alleen op mijn birkenstocks.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:16

Heb je al naar Wolky's gekeken? Die zitten goed, lopen lekker en (sommige) zien er niet verkeerd uit.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 19:28

Ben vandaag op pad geweest opzoek naar de schoen.
Helaas niks kunnen vinden wat ik en mooi vind en wat draagbaar is.
Morgen ronde twee.

Wolky's vind ik verschrikkelijk lelijk.
Nog bij birkenstock gestaan maar toch niet gedaan. Eerst maar eens kijken hoe de afdeling in elkaar steekt en als ik het dan hygienische en gevaar verantwoord vind kan ik die altijd nog aanschaffen.

Voor nu ben ik opzoek naar een leuk waterdichte sneaker, geen lage tot onder me enkelbotje zeg maar.
Ik wil sowieso geen gekke kleurtjes of drukke print.
Gewoon een basis kleur, wit/zwart/grijs/blauw.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:05

Ik werk zelf in de verstandelijk beperkten zorg en draag momenteel schoenen waar ik comfortabel op kan lopen. In de winter laarzen, in de zomer sneakers of birkenstocks. Ik werk op een begeleidingsgroep en heb niet te maken met tilliften e.d.

Tijdens mijn opleiding stage gelopen in zowel verpleeghuis als ziekenhuis en ook een bijbaantje gehad in de thuiszorg. Ik had dan altijd dichte schoenen aan, voornamelijk sneakers.

Vaak iets in deze richting; http://www.google.nl/#fp=5f8dec9e36bf37 ... TGg-DYM%3A

Succes met het zoeken naar de, voor jou, perfecte schoen!

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 20:29

Nou nadat ik na 2 dagen eindelijk sneakers had gevonden die lekker zaten en er leuk uitzagen ben ik ze in gaan lopen.
Hoppa, de blaren op mijn voeten.
Dus vanmiddag toch uit nood opzoek naar slippers en bij hele leuke birkenstocks uitgekomen.
Nu het volgende, nagellak aan je vingers is not done.
Hoe zit dat met teennagels?
Mijn teennagels zijn niet de mooiste dus ik heb er altijd een lakje op.
Nu dacht ik bij mijn roze birkenstocks een onopvallend licht roze lakje te doen, maar toen bedacht ik me of dit eigenlijk wel mag?????

Wie heeft voor mij het antwoord?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:35

Ik heb klompen van wolky. Ideaal. Ze kunnen zo in de spolo.
Normaal gesproken kan ik niet op klompen lopen, maar deze glijden niet en zijn licht van gewicht.
https://www.google.nl/search?q=klomp+wo ... x53q04M%3A

Ik vind ze ook heel lelijk, maar als de eerste poepvlek of bloed in je nieuwe assics zitten, dan baal je

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 20:37

De schoenkeus ben ik ondertussen al uit hoor, zit nu met de teennagel kwestie haha.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:38

Pardon, heb niet alles doorgelezen. Succes! En heel veel plezier in je werk!

Nagellak op de tenen lijkt mij prima. Ik werk in het UMCG en zie het ook regelmatig. Maar dan worden we wel aangesproken op de open schoenen

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 20:42

Het lijkt mij ook dat een licht roze lakje netter staat als kale teennagels haha.
De open schoen is waar ik ga werken normaal, begeleidster rade het zelfs aan gezien het zo warm is op de afdeling.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:43

Lekker lakken die hap!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:11

Ik heb bij open schoenen ook altijd mijn teennagels gelakt, niet perse in een onopvallend kleurtje. (Net zo goed knalrood, roze etc) nooit iets van gehoord. Nagellak op je vingers mag niet ivm hygiëne, kan gaan schilferen en daarbij in het eten komen ook etc. Zal op je tenen niet snel gebeuren natuurlijk ;)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 21:12

Teentjes zijn roze geworden. Nu moet ik toch echt aan mijn vingernagels beginnen.
Ze moeten eraf, met pijn in mijn hart.......