Veselijke napijn operatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:34

Mirjam79 schreef:
Ja, amandels "pellen" noemen ze dat. Ja een sinaasappel kun je pellen, maar amandelen? Dat zie ik dus echt niet voor mij... je hebt gewoon 2 grote wonden waar voorheen je amandelen zaten. Niks netjes gesneden/gehecht... Idd gewoon er uit getrokken.

Ik voel ook al sinds het ontwaken een flubber in mijn keel heen en weer gaan met slikken. Kan alleen niet kijken wat het is want mijn kaken zijn inderdaad stijf en willen niet open. -O-

Nat verband om mijn arm scheelt een hoop, heb ook een ijskompres op mijn hand.

Ik baal onwijs dat ik niet weet wat er uit kwam :( was erg benieuwd nlk!

Suus_pepper, jij ook beterschap.

Edit: domper!! Mam heeft net de diclofenac opgehaald, is het de orale versie ipv zetpillen hadden ze weer de verkeerde voor geschreven... 8)7

Mirjam79

Re: Veselijke napijn operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:39

Kan er dan ook niet één ding goed gaan... Sterkte.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:46

Ik zou zeker en klacht indienen en niet meer terug gaan naar dat ziekenhuis. Prutsers....

Amandelen bij volwassenen worden wel degelijk gepeld, ik ben zelf vaak aanwezig geweest bij die operatie. Bij kinderen liggen ze oppervlakkig en worden ze in een fractie van een seconde geknipt.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:52

Oh brrr... ik ben vorig jaar geopereerd en auwww... ook een nachtje moeten blijven en Tramadol meegekregen. Die heb ik niet gebruikt maar alleen PCM zetpillen. Ook ik voelde nog iets van een flapje in mijn keel :r Heeft ook lang geduurd eer ik weer opgeknapt was.

Sterkte :(:)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:59

Citaat:
Edit: domper!! Mam heeft net de diclofenac opgehaald, is het de orale versie ipv zetpillen hadden ze weer de verkeerde voor geschreven... 8)7

Laat je moeder gelijk even de huisarts bellen voor een nieuw recept. Gebruik je ook paracetamol? Misschien ook wel goed om dit braaf 4x daags te gebruiken met paracetamol bouw je een spiegel op in je bloed waardoor de pijn beter onderdrukt wordt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:06

dat flubbertje is je huig, die heeft ook ineens veel meer ruimte en is hoogst waarschijnlijk ook gezwollen door de operatie. Diclo is heel klein en is weg te slikken omdat het gladde tabletten zijn. Probeer advil liquid tabs te slikken tegen de pijn, die werken heel snel zijn gladde zachte pillen

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 13:09

Kaygee schreef:
Laat je moeder gelijk even de huisarts bellen voor een nieuw recept. Gebruik je ook paracetamol? Misschien ook wel goed om dit braaf 4x daags te gebruiken met paracetamol bouw je een spiegel op in je bloed waardoor de pijn beter onderdrukt wordt.

Ik neem elke 6 uur 1000 mg PCM en elke 6 uur diclofenac.
De HA zei dat we de diclofenac fijn mogen malen. Komt dus wel goed en zijn inderdaad kleine pillen zag ik net.

_SC_ ging dat flapje vanzelf weg? Of was het inderdaad je huig?

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:16

Nee was bij mij wel losse velletjes van het wegsnijden en dat gaat vanzelf weg :j
Het heeft alleen wel ff tijd nodig. Het is nu natuurlijk ook nog dik allemaal.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:36

Bah bah bah, ik kan op dit moment haast niet eten. Volgens mijn ouders gaat het zo niet goed komen dus ik móet eten, anders gaan ze het ziekenhuis bellen voor sondevoeding. Mooi niet dus, ik ga wel hele kleine hapjes yoghurt nemen.

Hoe gaat het eten bij jou TS?

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:43

Ik heb de eerste 5 dagen niet gegeten :o

Gewoon even kijken wat lukt. Yoghurt lukte bij mij niet (teveel slijmvorming), maar ik had zo'n zin in Tuc bacon dat ik dat verkruimeld heb en daarna kruimels in mijn mond laten soppen :P Of bouillon?

Edit; zie dat je de 15e al geholpen bent. Toch wat proberen hoor. Brood zonder korstjes, even kleine stukjes scheuren :(:)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:02

Ik hoef de eerste 5 dagen niet te eten, daarna moet ik wel echt vloeibaar eten, zoals bouillon, vla en gepureerd eten. Nu alleen maar ijs en water.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:07

Hoe is het nu met je ader? Ik heb ongeveer het zelfde voorgehad toen ik in het ziekenhuis lag, de ader was toen onstoken en deed genoeg pijn! Als wilt zoek ik even naar de naam van de zalf die ik toen gebruikte, hielp goed :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:42

Baby voeding is ook super te doen over een paar dagen, de gene voor hele kleintjes, das net dikke soep :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:47

Stefaan ik heb waarschijnlijk ook aderontsteking, heb diclofenac wat ontstekngsremmend is en verder koel ik het, de omvang van mijn arm is gehalveerd.
Was het met die zalf snel over?

Hihi babyvoeding :D ik ga het wel proberen inderdaad! Thanks

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:55

De naam van de zalf is Hirudoid.
Ik heb die toen in het ziekenhuis gekregen. Voor mijn gevoel hielp het wel, maar ik kan niet zeggen hoe lang ik er last van zou hebben gehad zonder de zalf ;)
Zag net dat er niet zoveel uit de tube is, dus ik heb niet zoveel moeten smeren. Was er vrij snel vanaf...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:15

Babyvoeding is echt heeeeeeeel vies, dan kun je beter vragen of je moeder je normale eten wil pureren :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:29

Jeutje, ik was 18 toen die dingen eruitgehaald zijn. 5 dagen ziekenhuis, heel veel pijn en drie keer per dag yogurt. Heb uiteindelijk na zo ongeveer uitgehongerd te zijn om aardappelen, bloemkool en gehakt gevraagd. Alles fijngehakt maar in no time naar binnen gewerkt. Was in die periode al geen vette en dat is er toen ook niet beter op geworden. Nu nog liever geen yogurt en heel graag jawel bloemkool, aardappelen en gehakt met noot en lammetjespap. Pijnstillers?? ehh nee daar waren ze niet echt scheutig mee in het ziekenhuis.

Hou wel je arm in de gaten aderonsteking is geen pretje.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:33

Hey, TS, ik heb afgelopen woensdag een operatie aan mijn tongbasis ondergaan. Ze hebben bij mij met een naald in mijn tongamandelen en huig gezeten om deze te verstevigen. Ik heb zojuist een boterham zonder korstjes gegeten.

Ik heb ook diclofenac, maar daarnaast ook antibiotica voor 7 dagen ( 3x daags ) omdat er erg veel bacterieen in je keel zitten, zou dit ook nog even navragen bij je huisarts!

Ik leef dus heel erg met je mee, het doet goed zeer! Het voelde bij mij alsof ze eigenhandig hadden getracht mijn tong uit mijn mond los te trekken! :( Heb ook een zwelling onder mijn keel hangen.

Voor mij was het dagopname omdat ik redelijk vroeg aan de beurt was en ik ook vrij snel al aan het waterijs zat. ( ik had al 5 ijsjes op voor ik naar huis mocht :') ) Ik drink heel erg veel water met ijsblokjes. Contunue drinken, daardoor doet mijn keel nu minder zeer. Als ik te lang wacht met drinken lijkt het uit te drogen en doet slikken ontzettend zeer. Mijn tip aan jou is om dus continue met koud water aan de gang te blijven.

En een klacht indienen, het ziekenhuis waar ik ben geweest belde gisteren op om te vragen hoe het er mee gaat. Jou hebben ze gewoon aan je lot overgelaten. Echt slecht!!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:02

Antibiotica is niet nodig bij verwijderen van amandelen hoor, tenzij je een ontsteking krijgt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:59

Nant schreef:
Kaygee schreef:

Ik neem elke 6 uur 1000 mg PCM en elke 6 uur diclofenac.
De HA zei dat we de diclofenac fijn mogen malen. Komt dus wel goed en zijn inderdaad kleine pillen zag ik net.

_SC_ ging dat flapje vanzelf weg? Of was het inderdaad je huig?

Diclofenac mag helaas echt niet fijngemalen! Het zijn maagsapresistente tabletten zit dus een bepaald laagje omheen als je die gaat fijnmalen werkt het niet echt meer (sorry) dus toch prpberen of je ze kan slikken en anders de huisartsenpost bellen of hun een recept voor zetpillen naar de dienst apotheek willen faxen.

Groetjes genja

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:05

Kaygee schreef:
Antibiotica is niet nodig bij verwijderen van amandelen hoor, tenzij je een ontsteking krijgt.

Ah, denk dat het per dokter of ziekenhuis anders is dan, bij mij is er in mijn keel gerommeld (niet eens verwijderd) en ik krijg het ter voorkoming van ontstekingen. :) Juist omdat de KNO arts aangaf dat je keel heel veel bacteriën bevat en je een ontsteking beter kan voorkomen dan genezen. :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:14

Bij mij op de afdeling kreeg niemand AB na het verwijderen van amandelen. Zal wel verschillen per arts dan inderdaad.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:25

Dikke arm kan ook komen door zoutoplossing dat je standaard krijgt. Zorg voor zwelling. Maar ontsteking kan ook.
Beterschap ! Hopelijk ben je er snel vanaf

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:28

diclofenac inderdaad niet malen! Dan gaat het filmlaagje eraf! Beter gewoon proberen door te slikken en anders inderdaad toch zetpillen vragen.
Heb je behalve diclofenac en paracetamol niks gekregen? Geen Omeprazol? Je zou namelijk met diclofenac samen een maagbeschermer moeten slikken..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:31

babyvoeding is niet mega vies, je moet weten wat voor combinaties je kiest, je krijgt dan wel van alle voedinggroepen iets binnen.
Pasta is ook heel okay maar raadt ik je nu nog niet aan