Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:43

Ik kan me ook melden.....Had er nooit last van tot een jaar of 3 geleden. Ik word levensgevaarlijk voor mijn man en zoontje, vreet ze bijna op als ze maar iets doen wat ik niet wil.
De honden en paarden werken op m'n zenuwen en de poes vil ik bijna levend......En ik heb er nu al een week van te voren last van en een week er na....dus 3 van de 4 weken. Ik probeer me zelf ook echt in de hand te houden maar dat lukt niet altijd even goed.
Voorheen had ik een mirena maar omdat mijn man onvruchtbaar is (door chemo) had ik het idee om maar met alles te stoppen. Het ging dus best goed tot een paar jaar geleden. Ik zit nu in een hele drukke periode maar zodra die voorbij is, ga ik naar de gynaecologe voor een nieuw spiraaltje. Even een algemene check en dan mag het voor mij wel weer geplaatst worden, goodbey menstruatie!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:44

Bij deze meld ik me ook op dit topic...

Vandaag is het weer raak! -:(- Afschuwelijk.. Ik kan zo iemand neerslaan.. _-:( _-:(
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 20-08-13 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:45

Zonder de pil heb ik er amper last van, echt misschien 1 dag een beetje en de volgende dag is het al bijna over.
Maar ik heb geen verdere reden om aan de pil te gaan dus dat wil ik eigelijk niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:45

Ik ga ook maar eens overleggen of een Mirena iets voor mij is. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook goed te spreken ben over Cerazette.

Mmmmmmm twijfel gevalletje.

Tabaluga12

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:54

Pff wat doen jullie tegen die negatieve gevoelens tijdens/rond de menstruatie?

Mijn lontje is echt heel kort.. vaak moet m'n vriend het ontgelden!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:54

Tabaluga12 schreef:

Uhm...niet whatsappen met mijn vriend.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:56

hahaha :D dat is hier lastig want wij wonen samen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:57

Haha, negeer hem :P Nee grapje. Uhm...heb van te voren waarschuwen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:57

Dat moet ik voortaan zeker doen! Ik word echt gek van mezelf, ben zoooo sikkeneurig.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:02

Spiraaltje is <3 Die gaat er hier zo snel mogelijk weer in :=

En ik voel me exact hetzelfde als dat jij beschrijft in de OP Babel... Alleen ben ik bijna 39 weken zwanger :')
Die hormoonmonsters zijn verschrikkelijk, ik ben echt een heks :=
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 20-08-13 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:02

Mijn mannen (man en zoontje) moeten het ook altijd ontgelden en ik waarschuw ze wel van te voren, maar ik probeer mezelf ook wel streng toe te spreken. Kom op niet miepen, het hoort er bij. Gedraag je zelf een beetje, zij kunnen er ook niets aan doen...en nog meer van dat soort praat. Ik probeer me er wel van bewust te zijn dat ik echt de onredelijkste persoon op aarde ben zodra ik ongesteld ben.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:05

@Babel: Ik had ook geen kinderwens (wist ik al toen ik 12 jaar oud was), dus het is voor mij ook niets anders geweest dan een straf dat ik ongesteld werd.
Ben ik even blij dat ik een hele vroege overgang kado heb gekregen :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:05

Ik vind het vooral gemeen dat mannen niet zoiets hebben eigenlijk. Wij moeten alles maar verdragen, ongesteld, zwangerschap. En hun hoeven alleen maar toe te kijken :')

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:07

Tabaluga12 schreef:

Waarschuwen dat het zover is, dat hij er ook niks aan kan doen en je excuseren voor je meest onredelijke opmerkingen...
@Zertab, wij hebben de lichamelijke klachten, maar kan me niet voorstellen dat het voor mannen op zo'n moment makkelijk is om met hun feeks samen te zijn eigenlijk :')
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 20-08-13 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:07

Geweldig geschreven! En zo herkenbaar!

Ik betrap mezelf er wel heel vaak op, als ik ineens heel heftig kan reageren op reacties van mensen.
Uit het niets begin te janken en het gevoel heb dat iedereen me haat.
Het volgende moment sta ik weer vrolijk te zingen en gek te doen..
Ik voel het gelukkig altijd aankomen, dus dat is erg fijn.
Meestal weet ik er voor mn omgeving wel mee om te gaan en merken ze het gelukkig niet aan me.
De enige die het toentertijd mocht ontgelden en het wel wist was mn ex, want ik had geen zin in seks op dat moment :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:08

Haha wat een goed topic, ik zat ook redelijk in de rats een week terug. Ik verander emotioneel niet echt maar krijg wel last van bloedarmoede waardoor ik 2 dagen ziek ben geweest :+
Maar ik slik dan ook de pil door en word maar 3 keer per jaar ongesteld ong :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:08

Van emotie swings heb ik eigenlijk weinig last...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:12

Zertab schreef:
Ik vind het vooral gemeen dat mannen niet zoiets hebben eigenlijk. Wij moeten alles maar verdragen, ongesteld, zwangerschap. En hun hoeven alleen maar toe te kijken :')

Nou, mijn arme vader heeft het vast wel moeten ongelden met 3 dochters die om de beurt niet te genieten waren :') .

Ik word gelukkig niet zo heel emotioneel, wel pijn en puistjes dat is ook altijd leuk :( . Maar ik hoef pas over 2 weken weer :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:21

kyara1989 schreef:
Jup bij mij ook! En het ergste is nog is er geen chocola dan ben ik me toch is chaggie haha! Dan moet en zal mijn vriend chocola gaan halen en dat doet die eigenlijk altijd uit zich zelf O:) O:) O:)

En dat gooit 'ie je dan toe vanaf een veilige afstand? :')

Lougino

Die negatieve gevoelens zijn inderdaad echt :x vooral voor de omgeving hahaa..kort lontje pfff! Ik probeer die dagen vooral geen confrontaties aan te gaan (zeker niet met moeders, zussen e.d.)
Wat ik nog erger dan erg vind zijn de puistjes die ik krijg de dagen ervoor echt my god.. lijk wel een puber! Op t moment vrijgezel dus dat maakt het niet slikken van de pil oid een stuk makkelijker!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Oh my, je verhaal is precies mijn verhaal! Verschrikkelijk vind ik het!! Echt, die moodswings zijn om gek van te worden, ik ben dan gewoon labiel. Precies om die reden heb ik nu toch besloten een spiraaltje te laten plaatsen. Ding is al in huis, maar ik moet wachten tot, jawel... ik ongesteld ben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:22

De mannen zijn in die zin de sjaak dat wij dus de hele tijd op ze lopen bekken en ze kunnen een week geen seks hebben, is genoeg straf toch? :')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:26

antje_vip schreef:
kyara1989 schreef:
Jup bij mij ook! En het ergste is nog is er geen chocola dan ben ik me toch is chaggie haha! Dan moet en zal mijn vriend chocola gaan halen en dat doet die eigenlijk altijd uit zich zelf O:) O:) O:)

En dat gooit 'ie je dan toe vanaf een veilige afstand? :')

Hahaha geweldige reactie! Jij hebt vaker van die leuke opmerkingen :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:39

Joolien schreef:
De mannen zijn in die zin de sjaak dat wij dus de hele tijd op ze lopen bekken en ze kunnen een week geen seks hebben, is genoeg straf toch? :')

:') _/-\o_

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:40

Nou...er zijn zat vrouwen die wel tijdens de periode seks hebben volgens mij ;)