Sassol schreef:TuttiFrutti_ schreef:Had idd ook gelezen dat het met onzekerheid te maken heeft, ben ik ook wel.
Mijn vriend verteld me heeeel vaak hoeveel hij van me houd en ook echt alleen mij leuk vind en benoemd dan ook waarom.
Heel soms overwin ik mijn jaloezie, ik tel tot 10 en adem-in-adem-uit haha. Maar soms lukt het niet en schiet het "knopje" door en dan ga ik ruzie maken om NIKS. Achteraf heb ik enorme spijt van en beloof ik mezelf dat het nooit meer gebeurt maar dit lukt gewoon niet
Het gebeurt echt niet iedere week ofzo...
Hier zul je uiteraard wel een andere oplossing voor moeten vinden. Op deze manier beschadig je namelijk de gezonde relatie en nu is je vriend nog ondersteunend en begripvol, maar ook bij hem kan de maat een keer vol raken.
Een oplossing kan zijn dat je even wegloopt om een hele boze brief te schrijven (aan je vriend of aan dat meisje) die je vervolgens niet verstuurt. Dan ben je er toch even vanaf, zonder dat je boos tegen je vriend doet. Vaak voel je aan het einde van zo'n brief de liefde ook wat meer en kom je dichter bij de kern. Met die boodschap kun je terug gaan naar je vriend.
Of je gaat even een stukje hardlopen, of schreeuwt gewoon even of je gaat mediteren, het is maar net wat voor jou werkt. Maar je zult op zoek moeten gaan naar een gezonder alternatief om met die emoties om te gaan.
En wat ik eerder al zei: werken aan je zelfbeeld en zelfwaardering. Daarvoor zul je naar de kern van je onzekerheid moeten gaan. Ben je onzeker over je uiterlijk, je karakter, je prestaties, je ... (vul zelf in) ? En hoe komt het dat je over 1 (of meerdere) van deze dingen onzeker bent?

) en mijn vriend wil er ook wel eens gek van worden. Maar hij is trouw(al is hij dat bij een ander ooit niet geweest) en met die gedachte kan ik me er best doorheen slaan, al ben ik soms wel even goed chagrijnig. Misschien die tips van hierboven eens op gaan volgen.