Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:32

Charlie_P schreef:
Ik snap je probleem Sassol. Maar wat is je andere optie? Moet je dan blijven roken tot iedereen in je omgeving gestopt is? Ben bang dat er niet echt iets is wat het makkelijker maakt, behalve je eigen motivatie. Of je moet op zo'n e-smoker ofzo overstappen? Heb je met en zonder nicotine..

Nee uiteraard kan ik het niet van de omgeving af laten hangen. Ik hoopte dus wel dat er wat tips voorbij zouden komen over hoe daar mee om te gaan. Motivatie is leuk, maar long-term motivatie schort het bij mij aan zeg maar. Ik ben dan een week of 2 heel gemotiveerd en daarna zakt het weer in. Ik zal dus ook iets constructiefs moeten bedenken wil het voor mij gaan werken.
Ben op het moment wel op zoek naar een bijrijdpaard, dus als ik die gevonden heb stop/minder ik met roken en gaat het geld naar het paard toe. Aangezien ik dat paard dan ook blijf rijden, zorgt dat voor extra long-term motivatie. (Het is niet zo dat ik het niet kan betalen als ik blijf roken, maar het gaat om het idee)

Succes met afvallen erbij Charlie_P, ik mag gelukkig wat aankomen :Y)

Charlie_P

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:33

E smoker geen optie Sassol?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:34

Ohja, vergeten erbij te zetten. E-smoker vond ik niks en daarnaast wil ik gewoon stoppen met roken en niet overstappen op een nep-sigaret (dan is de kans juist groter dat ik uiteindelijk toch nog een pakje peuken koop omdat het hele rookritueel er nog in zit)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:36

Ja snap ik ook wel weer! Lastig joh, vooral omdat je zelf al weet dat je met je motivatie in de knoei komt. Als ik nog een briljante tip hoor ergens dan hoor je het uiteraard ;-)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:37

Het zou idd moeten lukken zonder aan te komen, alleen ben ik te zwak om toe te geven aan die buien :') Eet nu vooral gezonde dingen, en ga het sporten weer oppakken. Was voordat ik stopte met roken net 12 kg afgevallen. Mag er natuurlijk niet meer aankomen!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:39

Ah nee, dat is zonde idd Angeliekje. Maar ja, aan de andere kant weet je dat je het kunt (afvallen), dus die krijg je er heus wel weer af. En dan ben je toch maar mooi gestopt met roken *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:41

Sassol schreef:
Er wordt afgeraden om bij minderen onder de 8 te gaan zitten. 8 peuken is namelijk nog goed te doen om over een dag te verspreiden. Als je minder gaat roken dan heb je de kans dat je dus echt uit gaat kijken naar weer een peuk. Waardoor het rookmoment dus extra lekker wordt en vanuit die gedachte (god wat is roken toch lekker) moet je dan stoppen.:D

Dat kan wel kloppen eigenlijk. Maar vandaag slechts vier gerookt, de laatste was om 15u op het werk. Ik heb speciaal de resterende 4 laten liggen op mn werk en enkel na het avondeten had ik het moeilijk maar dan heb ik een ijsje gegeten en nog eventjes naar buiten gegaan. Gewoon met andere dingen bezig geweest. Ik uur nu ook een kamer waar ik al zeker niet kan roken.

De eerste sigaret 's morgens vind ik het moeilijkst, wanneer ik net 6 minuten op de bus moet wachten. Dus ik ga morgen proberen wat later te vertrekken zodat ik nog net mn bus haal en dus geen tijd meer heb om te roken. :')

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:45

espiga1984 schreef:
Sassol schreef:
Er wordt afgeraden om bij minderen onder de 8 te gaan zitten. 8 peuken is namelijk nog goed te doen om over een dag te verspreiden. Als je minder gaat roken dan heb je de kans dat je dus echt uit gaat kijken naar weer een peuk. Waardoor het rookmoment dus extra lekker wordt en vanuit die gedachte (god wat is roken toch lekker) moet je dan stoppen.:D

Dat kan wel kloppen eigenlijk. Maar vandaag slechts vier gerookt, de laatste was om 15u op het werk. Ik heb speciaal de resterende 4 laten liggen op mn werk en enkel na het avondeten had ik het moeilijk maar dan heb ik een ijsje gegeten en nog eventjes naar buiten gegaan. Gewoon met andere dingen bezig geweest. Ik huur nu ook een kamer waar ik al zeker niet kan roken.

De eerste sigaret 's morgens vind ik het moeilijkst, wanneer ik net 6 minuten op de bus moet wachten. Dus ik ga morgen proberen wat later te vertrekken zodat ik nog net mn bus haal en dus geen tijd meer heb om te roken. :')

Ik ben net terug begonnen met de 30 days shred, dan pas valt het op dat roken gewoon super slecht is.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:46

Weet niet of het al geplaatst is, of al gekend is, maar vind dit heel confronterend, maar toch ook 'mooi' filmpje. Op een subtiele en mooie manier waarheid gebracht! Het raakt je echt vind ik, zelfs al rook ik zelf niet.. :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:48

Hier iemand die bijna 7 maanden gestopt is nu.
Ik had eigenlijk nergens last van, geen nare kriebelhoest of rokershoest, geen benauwdheid, mijn reukvermogen is altijd al super geweest etc.
Ik had de laatste tijd wel zoiets van "waarom rook ik eigenlijk"?
Ben boek van Allan Carr gaan lezen. Dat ging me niet snel genoeg. Dus op zaterdagavond DVD gekeken, laatste halve peuk gerookt en nooit meer gerookt erna. Heb het pakje met de laatste paar peuken nog weken lang op het kastje in de hal laten liggen. Niet om mezelf te pijnigen, ik bedoel, als ik weer wil roken, dan rook ik weer, klaar.

Ik ben van zondag op maandag echt enorm ziek geweest, echt enorme afkickverschijnselen. oliebol zeg, wat was ik ziek. Echt, niet normaal. Moest me gewoon ziekmelden op werk. Meteen dok gebeld. Die adviseerde dringen om pleisters te gaan gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan. Pleisters gedurende 6 weken afgebouwd (door midden knippen).

Moeilijke momenten heb ik amper gehad en ben in die tijd wel een enorme emotionele roller coaster doorgegaan met een ontzettend ziek paard. Maar; ben van die peuken afgebleven.

Bij mijn eerst keer vreselijk janken had ik zoiets van 'boehoehoe....en ik rook ook al niet meeeheeeer'. En bij mijn eerste glas alcohol, thuis... 'Sjít...ik rook natuurlijk niet meer'. En dat was het.

Aangekomen in gewicht helaas wel. Deels door gestopt met roken en zelfde eten, deels omdat ik amper nog sport. Door paard met pensioen, hoofdpijnen en andere blessureleed. Voor het stoppen met roken was ik juist een mooie 15 kg afgevallen. Denk dat er weer zo'n 10 aan zit.
Zodra ik weer beter in mijn vel zit, gaat die strijd ook weer beginnen.
Ben niet blij met de kilo's maar toch weegt het niet op tegen het feit dat ik wel heel blij ben dat ik niet meer hoef te roken, de stress van het roken niet meer heb (tellen, heb ik nog wel genoeg etc.) en gewoon geen slaaf van die peuk meer ben...

Het bespaarde geld? Zal wel, gaat toch wel op. Dus nee, dat merk ik niet echt...

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:00

Vriendin van me stopte telkens het geld wat ze kon 'besparen' aan sigaretten, in een aparte spaarpot.. laat ons zeggen dat ze na een jaar, een chique merkzadel kon kopen met hoofdstel en al erbij ;) Of een mooie reis kon maken! Heel confronterend wat je eigenlijk gewoon de lucht in blaast :)

Succes hier!! Chapeau voor diegene die de strijd om te stoppen aandurven. De aanhouder wint!! :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:03

Ik ben sinds 4 juli gestopt! Ik ben aan mijn neus geopereerd op die datum en had 6 wondjes in mijn neus. Roken leek me niet bevorderlijk voor het herstel, en ik liet de operatie doen omdat ik langs 1 kant geen adem kreeg.
Het kostte me ook veel te veel geld wat ik veel beter kon gebruiken.

Ik heb het niet heel zwaar, ik rookte nooit thuis en rookte ook niet op school en op mijn werk. Zodra ik in de auto stapte stak ik een peuk op, bij vriendinnen, tijdens het uitgaan en op concoursen. Ik voel me veel fitter sinds ik gestopt ben en ik houd geld over!

Vorig jaar rond deze tijd rookte ik (schrik niet) 10 pakjes per week!! Ik was toen amper thuis en alleen maar bij de corsowijk waar ik onwijs veel rookte.

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:35

Ik ben bijna 3 jaar geleden gestopt samen met mijn man.
Ik ben zogezegd cold turkey gestopt en mijn man met champix.
Mijn man rookte een buil zware shag van 50 gram per dag.... ja je leest het goed! en ik zelf ongeveer een buil javaanse jonges 3/4 zwaar per week(dat vie wel mee in tegenstelling van mijn man :+ )
Ik moet zeggen .... ik was er wel een beetje klaar mee met het roken , maar kon niet goed stoppen omdat mijn wederhelft een ketting roker was en bang was dat het mij niet zou lukken in mijn eentje.

Een paar jaar voor we stopten hadden we een andere auto gekocht waar dus nog nooit in gerookt was en hadden samen afgesproken om dat alvast maar eens te schrappen in de auto.
Uiteindelijk was mijn man het ook een beetje beu om altijd bang te moeten zijn dat hij geen shag meer zou hebben en zei tegen mij .... schat ik wil stoppen!
Maar hij was bang dat het niet zou lukken terwijl hij er wel achter stond,dus een afspraak bij de H.A wat de mogelijkheden waren en daar was champix toen uitgekomen.
van een kennis hebben we nog een site doorgekregen die in opdracht van een universiteit was(sorry ik ben de site helemaal kwijt) Je moest daar wat online opdrachten doen. (ik weet niet of dit invloed heeft gehad).
Bij Champix moet je een datum prikken wanneer dat je stop en wij vonden 10-10-2010 eigenlijk wel iets hebben , dus werd dit onze datum.

Bij ons beide is het gelukt en zijn nu 3 jaar rookvrij, ik moet zeggen dat ik geen moment spijt heb gehad en ik ben er zwaar van overtuigd dat mijn wilskracht hoger was als de behoefte om te roken.
Ik ben ongeveer 8 kilo aangekomen na het stoppen en dan heb ik echt niet meer gesnoept ofzo, maar je stofwisseling in je lichaam word anders en veel voedingstoffen worden anders opgenomen in je lichaam waardoor dat je wat dikker word.
Nu zit ik in de fase dat ik er helemaal klaar voor ben om eens wat af te vallen dit doe ik dus ook in etappes omdat ik mij niet zelf 4 of 6 of 8 weken op een dieet wil zetten en ben nu 5 kilo kwijt en wil er nu nog 5 kwijt dat ben ik dik tevreden.

Ik wil iedereen die nu stop met roken heel veel sterkte toe wensen , ik ben er van overtuigd dat als je wilskracht er is dan kan je het gewoon!
Suc6 jullie kunnen het!

Edit: Bij mij mag trouwens gewoon gerookt worden binnen .... iedere keer weer vind ik het vies en gooi alles weg buiten in de kliko als mijn visite weg is! Dus ik ben geen type dat hard roept bij mij mag niet gerookt worden ... blablabla

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:40

Heeft jouw man geen problemen ondervonden met champix.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:59

Een nieuw topic. *\o/*
Ik rook inmiddels al 5 jaar en ik wil er heel graag vanaf.
Al meerdere stop pogingen gedaan maar helaas allemaal mislukt.
Het liefst wil ik gewoon cold turkey stoppen. Dus ik ga me er binnekort ook maar eens aan wagen.

Voordat school begint (4 weken) wil ik gestopt zijn en dit keer gaat en moet het me lukken.
Ik lees nu ff mee voor tips & tricks.

Het lastige van mijn situatie is dat mijn moeder en zus ook roken. En iedereen rookt gewoon in huis (woonkamer en keuken). En als ik ga stoppen met roken hoef ik niet van hun te verwachten dat zij niet meer in huis gaan roken. Dus dat wordt nog een hele uitdaging.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:02

Heel mooi filmpje Babbelkous! :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:26

lovesamantha schreef:
Het lastige van mijn situatie is dat mijn moeder en zus ook roken. En iedereen rookt gewoon in huis (woonkamer en keuken). En als ik ga stoppen met roken hoef ik niet van hun te verwachten dat zij niet meer in huis gaan roken. Dus dat wordt nog een hele uitdaging.

Dan kunnen wij elkaar misschien steunen!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:47

Inderdaad Sassol! :)
Ik las net dat jou huisgenoot ook rookt dus we zitten in hetzelfde schuitje.

Ik wil over een jaar of 2 als ik een vast inkomen en genoeg tijd heb een paardje kopen. Nu kan ik als ik ga stoppen met roken mooi sparen!
2 jaar lijkt namelijk lang maar de tijd vliegt voorbij.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:13

Ik wil over uiterlijk 2 weken stoppen, huisgenoot denkt nog na maar heeeel misschien doet ie mee :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:58

Vandaag bewust geen nieuw pakje gehaald om eens te kijken of ik t met mn werk vol hield. Om 13.30 de laatste sigaret uit het pakje. Om 16.00 werd ik er al gek van. Heb er 1 gebietst en thuis weer een pakje gehaald.... :o Wat een verslaafde!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:03

ik heb er nog 2, voor zometeen en vanacht voor we op vakantie gaan denk ik.. en dan word het afkicken :#
heb helaas vergeten lollies te kopen.. :( maar met broodjes ei red ik het ook wel hahah!

WE CAN DO IT!! *\o/*

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:10

Meld zich ook voorzichtig :') .

Ik lig weer eens als een halve dooie op de bank naar adem te happen dus moet nu toch echt een keer volhouden en gewoon stoppen. Heb geen sigaretten meer in huis dus nu volhouden.. Maar ik vind het wel heeeeel moeilijk, niet roken. Dus ben benieuwd.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:47

Ik wil al eerder stoppen dan 2 weken.
Morgen boodschappen doen dus ik neem gelijk lolly's, zuurtjes en heel veel kauwgom mee.
Ik ga ook weer mijn stoppen met roken app downloaden. :)
Die verteld je hoeveel je tot nu toe opgespaard hebt, hoe je lichaam hersteld en hoe lang je precies niet gerookt hebt etc. Hele leuke app!
Ik ga denk ik aanstaande maandag stoppen. Ik moet dan werken dus dan heb ik een beetje afleiding ipv dat ik de hele dag thuis of buiten zit en niet echt iets aan het doen ben.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:49

He dat is een leuke tip van die app, ik ga eens kijken.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:49

Succes Nynke. :D
Je weet waar je het voor doet!

edit: ik zal even de naam geven van de app want je hebt heel veel verschillende. Ik ga 't nu even opzoeken.