Charlie_P schreef:Ik snap je probleem Sassol. Maar wat is je andere optie? Moet je dan blijven roken tot iedereen in je omgeving gestopt is? Ben bang dat er niet echt iets is wat het makkelijker maakt, behalve je eigen motivatie. Of je moet op zo'n e-smoker ofzo overstappen? Heb je met en zonder nicotine..
Nee uiteraard kan ik het niet van de omgeving af laten hangen. Ik hoopte dus wel dat er wat tips voorbij zouden komen over hoe daar mee om te gaan. Motivatie is leuk, maar long-term motivatie schort het bij mij aan zeg maar. Ik ben dan een week of 2 heel gemotiveerd en daarna zakt het weer in. Ik zal dus ook iets constructiefs moeten bedenken wil het voor mij gaan werken.
Ben op het moment wel op zoek naar een bijrijdpaard, dus als ik die gevonden heb stop/minder ik met roken en gaat het geld naar het paard toe. Aangezien ik dat paard dan ook blijf rijden, zorgt dat voor extra long-term motivatie. (Het is niet zo dat ik het niet kan betalen als ik blijf roken, maar het gaat om het idee)
Succes met afvallen erbij Charlie_P, ik mag gelukkig wat aankomen