Zolderkamers extreme warmte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:34

ingvdh schreef:
Als dat zo'n ventilator is met een waterreservoir dan kan je hem beter laten staan. Ik heb ook zo'n ding gehad, hielp weinig, zonde van mijn geld.

Werkt inderdaad voor geen meter. Heb ooit zo'n ding gekocht, was nog best duur ook. Werkte totaal niet.
Airco is dan wel 300 euro maar je hebt echt waar voor je geld. Trekt je kamer in een uur helemaal cool naar 18 graden als je dat zou willen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:35

ingvdh schreef:
Lianne86 schreef:
Je hebt een koeler voor 109 euro... voor 350m3....

Ik twijfel ook nog steeds of ik die ga halen.... voor de beesten in huis misschien wel lekker... vind zelf voor de slaapkamer de waaier boven het bed voldoende...

Als dat zo'n ventilator is met een waterreservoir dan kan je hem beter laten staan. Ik heb ook zo'n ding gehad, hielp weinig, zonde van mijn geld.

Ok.. thnx.. .de recenties waren wel goed? En dan is het nog een leuk bedrag om uit te geven... (Nouja, hier wordt het hooguit 30 graden als de zon er op staat...) alles dicht... dan valt het mee ;))

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:41

Ik slaap ook op zolder. Wat ik doe is overdag alles dicht (deur dicht, gordijnen naar beneden etc.) en 's avonds als de zon van het dakraam af is (want de zon staat er heel de dag op) en het wat afkoelt gooi ik mn ramen open, 2 ventilatoren aan en deur open.
's Nachts doe ik de ventilatoren uit, want verkouden zijn met dit weer is ook niks. Vooral niet teveel aan de hitte denken en ik slaap prima. :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:44

Naaoommii schreef:
Knappen ze als ze helemaal vol zijn dan? Haha anders moet ik ze snel redden. Maar het is niet om te drinken maar gewoon tussen de kussen te leggen vannacht

dat kan gebeuren ja, water zet uit als het bevriest. dus als je water gaat bevriezen in een afgesloten ruimte (in dit geval de fles dus) kan het zijn dat de fles knapt omdat het ijs/water uitzet maar doordat de fles te vol zit hier geen ruimte voor is. als je een cm of 5 boven in de fles leeg laat, (afhankelijk van hoe smal de hals van de fles is iets meer of minder) heeft het water genoeg ruimte om uit te kunnen zetten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:45

Vwb Coolers: Het is wat koeler dan een ventilator, maar in feite verplaatst hij alleen maar warme lucht. Per saldo wordt het er niet koeler van.

Als je op marktplaats kijkt zijn er een aantal airco's te koop tussen de €200 en 300. Tweedehands nog goedkoper. Het is een hele aanschaf, maar ik heb die van mij 5 jaar terug gekocht en ben nog elke zomer vreselijk blij dat ik er toen een heb gekocht, ik heb er zo veel plezier van.

Rauka

Re: Zolderkamers extreme warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:48

In Australië slapen de kindjes overdag onder een natte handdoek. Dat helpt onwijs goed! Zelf zaten we ook graag onder een natte handdoek voor de ventilator bij gebrek aan airco

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:50

Aan de ene kant denk ik 'lekker" aan de andere kant... het valt hier mee :$ alleen nu ik aan het schoonmaken ben (en ondertussen bokt ja ;)) heb ik wel zoiets van "het zou zo lekker zijn" :p Maarja.. nu iig niet zo'n klap als je buitenkomt vanuit de "airco" :p

+ merk dat ik er op kantoor al zo lekker verkouden van wordt.... Maar met dit weer... zou het zo lekker zijn :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:52

Je kan een airco op stand vriezen zetten en daar wordt je idd verkouden van en krijg je een klap in je gezicht als je buiten komt, je kan hem ook op een warmere temperatuur zetten, rond de 22 graden, dan is het verschil een stuk minder en is het evengoed aangenaam.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 11:52

miezelke schreef:
Kan je geen laken o.i.d. (een witte, geen zwarte!) aan de buitenkant over je dakraam bevestigen? Je zou moeten kunnen voorkomen dat de zon aan het glas komt. Is veel effectiever dan een zonnewering die aan de binnenkant zit.

mijn raam staat aan de goede kant dus er schijnt geen zon op mn raam

over de flesjes ik zal ze even wat legen haha als dat nog wil

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:02

Herkenning.. Mijn ramen zijn verduisterd en staan dag en nacht 5 cm open, deur open en beneden ook alles open. Maar op echt warme dagen helpt dat niet.. Ik slaap dan ook al 2 weken bij mijn vriend thuis.
Vanaf volgende week krijg ik een oude airco, die gaat op voor het slapen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:05

ingvdh schreef:
Je kan een airco op stand vriezen zetten en daar wordt je idd verkouden van en krijg je een klap in je gezicht als je buiten komt, je kan hem ook op een warmere temperatuur zetten, rond de 22 graden, dan is het verschil een stuk minder en is het evengoed aangenaam.

Mjah, maar dan vind ik het dus weer zonde... 24 graden krijg ik het hier 's avonds (nu staat de zon heel de ochtend op de huiskamer en is het 27-28 graden... vanavond is die "achter" dus wordt het daar warmer... normaal zijn we alleen 's avonds thuis dus dan is het al afgekoeld hier naar 26 graden... Even ventilator aan en het is zo weer goed te doen...

Alleen nu dus niet met schoonmaken :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:08

hoofdkussen in de vriezer stopprn en als je naar bed gaat je kussen er uit halen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:47

Ik ben ook slachtoffer :( Een echte zolderkamer is het niet, maar wel de kamer die het dichtst bij het dak ligt. Alle kamers op de bovenverdiep zijn overigens zo warm. Ik heb zo ook vreselijk slecht geslapen, enorm moe opgestaan en ik ben serieus op de grond gaan liggen - die overigens wel koel was - en zo in slaap gevallen _O- En ik moet toegeven dat ik op de grond beter lag dan in mijn bed met deze hitte. Hier leggen we ook handdoeken op de veluxen en dat lijkt het wel wat koeler te houden, maar niet zo veel. Ik heb 4 ramen in mijn kamer (2 kleine gewone raampjes aan de ene kant en 2 veluxen/dakramen aan de andere kant) Ik denk dat ik de tip van de vochtige handdoek eens ga gebruiken..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:06

Ik heb geen kamer op zolder maar wel eentje waar het ook bijzonder warm wordt. Ik slaap dan op het balkon en dat is heerlijk. Ik kan je een andere (buiten)slaapplek dus alleen maar aanraden. :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:11

ik slaap ook op zolder hier is het nu dus ook snikheet, het beste is eigenlijk om gewoon je dakraam dichttehouden en alle gordijnen gwn dicht houden en de hele dag de ventilator aan te houden zo hou je het wel uit op zolder (ik dan )

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:12

Het is vreselijk, I know that feeling. Nu op m'n werk woon ik op stal en is mijn dak dus golfplaten, wat nog erger is als een gewone zolder.... 24/7 de ventilator aan, raam open en luxeflex dicht, da's het beste resultaat, maar alsnog word het er niet dragelijker van. :Y)

Heb nu uit ellende maar 'n paar nachten buiten geslapen; wat is dat uitgerust wakker worden zeg!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:37

ik huur samen met mijn vriend particulier een bovenwoning.
en dit is alleen maar hout.
echt verschrikkelijk!!
in de winter moet je heel de dag stoken en in de zomer zweet je je huis uit.
we hebben in de woonkamer 2 kiep ramen dus dat lucht niet echt goed.
gelukkig hebben we op de slaapkamer een airco staan!

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:40

ik slaap ook in de zolder. Ik doe mijn raam in de ochtend open, smiddags dicht met mijn rolgordijnen er voor en ventilator aan. En in de avond ramen open en ventilator aan.

Snachts staat mijn ventilator ook niet aan ivm hoofdpijn.

Helaas word het niet heel koel in mijn slaapkamer maar wel koel genoeg om te slapen