Lactose Intolerant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Lactose Intolerant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:06

Lactolerant heet het... 5 euro voor een potje met 30 capsules. Ik ben extreem gevoelig en kan daar goed mee weg.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:50

Had ik dat hier nog niet in het topic gezegd? Ik heb disolact, je hebt hier ook de forte van.. Deze zijn bij de apotheker te verkrijgen en werken ook heel goed!

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:53

Ik had dezelfde klachten als jij, weet sinds een paar maanden ook dat ik lactose intolerant ben. Ter verhoging van de feestvreugde ben ik ook fructose intolerant, dus eet helemaal geen suikers meer. Ook geen fruit oid, ivm de fruitsuikers.

Voel me wel een stuk beter nu! :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:18

Wat goed dat er hier pillen voor zijn *\o/* bij mij is er 5 jaar terug LI geconstateerd.
Ik had nooit klachten maar je kreeg bij mij ook bijna niets naar binnen, natuurlijk afweersysteem!
Door een behandeling bij een homeopatisch arts is de LI aan het licht gekomen helaas heb ik er wel PDS aan overgehouden :7

Uit eten is voor mij een hel :\ dus ik ga dat eerst eens proberen!!!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:42

LisaFaded schreef:
Ik weet dat het lang geleden is. Maar ik heb dus lactose intolerantie en er zijn nu soort van pillen.
Deze slik je als je gaat eten en je hebt geen last. Echt super fijn! Ik kan nu eindelijk weer chocolade eten of chinees of uit eten gaan.

http://www.disolut.com/

Helaas.. werkt niet voor iedereen -O- En ze bestonden idd al heel lang. Wel fijn dat ze wel voor jou werken :)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:51

Het wisselt erg per merk vind ik... En hoe lang ze al open zijn (de verpakking dan). Heb heel lang via eBay een bepaald merk uit Amerika laten komen en die werkte voor mij wel. Disolut en kerutabs werken bij mij niet voldoende... Gek genoeg die van de kruidvat dus ook wel als ik maar bij iedere gang zo'n pil inneem.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:10

Welke heb je van Disolut gehad? Ze hebben namelijk 2 soorten capsules. Ik heb zelf die van 10.000 FCC per capsule geprobeerd. Die zijn een stuk sterker dan Lactolerant van de Kruitvat, die zijn maar 4500 FCC. Denk dat die van Disolut de sterkste op de markt zijn dus iets anders hoef ik niet te proberen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:31

De forte... Maar ze werkten niet voldoende. Weet dat er andere merken zijn die minder zouden moeten bevatten, maar die werken voor mij beter. Geen idee waarom

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:37

Die is ook iets minder sterk dan die van de Kruitvat, die is 3000 FCC. Dus zou wel kunnen dat die van Kruitvat daarom beter voor jou werken.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:10

Ik gebruik nu de 3000 FCC maar daar doe ik er 2 van in nemen en soms 3. Dus als deze op zijn ga ik ook over op de 10.000 FCC. Jammer dat het dus niet bij iedereen werkt.

Ik wist het helemaal niet voor mij is het een uitkomst.

@Carlivb Fructose allergie? Hoe kan je dat testen? Soms heb ik het gevoel dat ik voor meerdere dingen allergisch ben.

@San Ooh oke kruidvat zou inderdaad ook een mooie oplossing zijn. Ik kan ook het kleinste beetje melk niet verdragen.

@K_M ik zie het nu inderdaad. Wat erg had het gewoon eerder kunnen proberen

Weipoeder zit het ook in. Maar Melkeiwit toch weer niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:19

Melkeiwit kan wel lactose bevatten nog, niet veel misschien maar voldoende om er last van te krijgen. Het beste is om alles met melk of delen daarvan te vermijden om zeker te zijn om geen lactose binnen te krijgen. Ook bv melkvet zou lactose vrij zijn maar ik wordt er erg ziek van. Maar kan ook geen heel klein beetje lactose verdragen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:21

@Karuna ja melkvet ook. Ik deed alles met melk of weipoeder vermijden. Toch bleef ik elke keer weer buikpijn houden. Maar met die tabletten heb ik zelfs een bossche bol kunnen eten ahhaha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:26

Pillen oid helpen hier echt niet, kerulab en kerutabs geprobeert in hoge dosering maar alles komt er in dezelfde vaart weer uit. :r

Maar een bosse bol, ooh dat is lang geleden mjammie.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:23

Ik bedoelde die sterkste van 10.000... Had daarvoor de gewone, maar die werkten niet. Dus die andere besteld, maar ook geen resultaat. Beste werken voor mij die Amerikaanse pillen, maar daar is lastig aan te komen. Kruidvat gaat nu dus ook goed.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 11:23

Ik ga ook is naar die lactolerant kijken!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:26

Ipv een nieuw topic openen, maar even dit oudere topic gebruiken (als dat mag ).
Ik begrijp dat iedereen echt anders reageert op lactose en dat ook iedereen een andere (kleine) hoeveelheid lactose kan verdragen of helemaal geen lactose.

Ook dat de kerutabs etc bij sommige mensen wel werken bij andere mensen niet.
En MinusL producten ? Kan iedereen dat verdragen ? Ik niet geloof ik ......

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:42

Ik absoluut niet. Wordt al ziek van het spul zelf en voor lactose doet het mij helemaal niets. Wordt nog net zo ellendig beroerd van lactose. De kerutabs dan.

Minus l en alle "lactosevrije" melk is niet lactose vrij. Voor mij bevat het domweg veel te veel lactose en geeft gegarandeerd binnen een kwartier een heel heftige reactie waar ik dan een week van mag genieten. %)

Ellende is het mag van de weggeving vrij heten omdat het minder dan een bepaald percentage lactose bevat. Wat voor mij dus teveel is omdat mijn lichaam helemaal geen lactose kan verdragen. Mis de stof in zijn geheel om er iets mee te doen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:49

MinusL enzo is minder dan 0,01 gram per 100 gram product geloof ik. Da's dus niet lactosevrij. Ik kan daar een heel klein beetje (bakje yoghurt op een dag ofzo) van verdragen, maar meer niet.

Veel rotter is dan ik nieuwe medicatie heb (propylthiouracil) die niet lactosevrij verkrijgbaar is. Heb er Kerutabs bij, maar helemaal werken doet het nog niet...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:54

Hmmm, meer mensen dus die minusL ook niet kunnen verdragen. Ik zat me af te vragen of dat wel zou lukken met kerutabs of iets dergelijks erbij.
En zou het ook nog per product van minusL kunnen schelen of je het kan verdragen of niet ?
Gisteren een half bakje Griekse yoghurt van MinusL geprobeerd ( wat was dat lekker zeg :D ), maar toch misselijk en vol gevoel ervan + rommelende darmen. Niet mega mega ziek van, maar goed voor je lichaam is het dan toch niet lijkt me.
Er liggen ook nog minusL kaasplakjes in de koelkast ....
En de minusL slagroom gaat wel redelijk goed ( gebruik je natuurlijk ook maar in kleine hoeveelheid, dus misschien zit het verschil in wel of niet verdragen daar meer in ?)

Tink89, zit er dus in die medicijnen meer lactose dan in een heel bakje yoghurt van minusL ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:05

Tink dat probleem loop ik ook vaak tegenaan. Gelukkig is tot nu toe er wel een alternatief voor gevonden of in de vorm van vloeistof, injecties of zetpillen. Zou een nachtmerrie zijn als fabrikant van schildklierpillen ermee zou stoppen is enige dat lactose vrij is.

Overigens het advies om het te slikken met andere pillen erbij omdat in de bijsluiter duidelijk staat vermeld dat je het niet mag nemen dan. Dit ook ivm dosering omdat opname niet constant is
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-12-16 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:07

Maris schreef:
Hmmm, meer mensen dus die minusL ook niet kunnen verdragen. Ik zat me af te vragen of dat wel zou lukken met kerutabs of iets dergelijks erbij.
En zou het ook nog per product van minusL kunnen schelen of je het kan verdragen of niet ?
Gisteren een half bakje Griekse yoghurt van MinusL geprobeerd ( wat was dat lekker zeg :D ), maar toch misselijk en vol gevoel ervan + rommelende darmen. Niet mega mega ziek van, maar goed voor je lichaam is het dan toch niet lijkt me.
Er liggen ook nog minusL kaasplakjes in de koelkast ....
En de minusL slagroom gaat wel redelijk goed ( gebruik je natuurlijk ook maar in kleine hoeveelheid, dus misschien zit het verschil in wel of niet verdragen daar meer in ?)

Tink89, zit er dus in die medicijnen meer lactose dan in een heel bakje yoghurt van minusL ?

Ja, veel meer zelfs. Er zit 50 mg werkzame stof in en de rest is lactose. En ik heb deze medicatie echt nodig, dus baal behoorlijk...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:08

Tink zie net aangevulde edit in post boven je

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:30

Wat ik me ook nog afvraag, weten jullie echt dat je lactose intolerant bent ? Of kan je ook nog een melk eiwit intolerantie hebben ( of wordt dat weer melk allergie genoemd ) ?
want mensen met eiwit intolerantie hebben niets aan producten als minusL neem ik aan !

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:37

Maris schreef:
Wat ik me ook nog afvraag, weten jullie echt dat je lactose intolerant bent ? Of kan je ook nog een melk eiwit intolerantie hebben ( of wordt dat weer melk allergie genoemd ) ?
want mensen met eiwit intolerantie hebben niets aan producten als minusL neem ik aan !

Jep, ben getest :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:39

En is er dan een test voor zowel lactose intolerant als caseïne/ melkeiwit intolerant ?