Ibonn schreef:Voorop wil ik stellen dat ik geen kinderen heb en er voor mij dus niets van af hangt maar ik vind de anti-enting-stroming toch ietwat eng.
De veiligheid van entingen zit 'm in het enten van de hele populatie zodat de virussen geen gastheren meer vinden om in te huizen. Hierdoor verdwijnt de ziekte maar het virus blijft nog wel latent (inactief) in de populatie aanwezig. Zodra de entingsdruk verlaagt, vindt het virus meer gastheren en kan zich verspreiden dus stijgt de virusdruk en worden meer mensen ziek bij gebrek aan antistoffen. Tel daarbij de muterende vormen van virussen en dan blijkt het risico veel hoger dan gedacht.
Het feit dat er geen polio meer uitbreekt, is niet doordat het poliovirus uitgestorven is maar omdat het virus geen geschikte gastheer meer vindt om in te overleven ....
Tel daarbij op dat er steeds meer mensen naar verre oorden met weinig entingsdruk reizen en onze populatie wordt bedreigd.
TBC was in de jaren 50 een gevaarlijke ziekte, nl de paasei en daaraan ging je veelal dood. Door antibiotica, veranderde hygiene en betere voeding verdween TBC voor de grote massa maar intussen worden er weer nieuwe sanatoria geopend voor TBC-patienten met een AB-resistente vorm die uit het buitenland komt.
Ik snap dan ook niet dat er mensen overwegen om hun kind niet mee te vaccineren met de populatie want dardoor wordt hun kind kwetsbaarder dan de andern in de populatie.
En wat ik dan helemaal tenenkrommemd vind, is dat ouders bewust kiezen om hun kind niet in te enten maar zodra het kind ziek wordt, wel verwachten dat de doktoren alles uit de kast trekken om het kind te genezen .... Imo zou dan ook het gevolg moeten zijn dat die kinderen en ouders de gevolgen van de ziekte zelf moeten dragen, financieel en medisch (levensreddende hulp natuurlijk wel maar geen dure therapieen, etc) maar dit is mijn persoonlijke mening.
hier ben ik het mee eens 
mijn zoontje en ons volgende kindje zijn/zullen beide ingeënt worden..
ik zou het mezelf niet vergeven als een van mijn kinderen een van deze vreselijke ziektes krijgt omdat er overal verhalen worden verspreid waarvan het grootste gedeelte niet wetenschappelijk is bewezen.
vaccinaties bestaan niet voor niets