Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:55

anneliesdj schreef:
Zou het niet gewoon iets goedbedoelds zijn?
Iemand is 'ongewenst' zwanger en er wordt geprobeerd er een positieve draai aan te geven? Het is wellicht niet wat die persoon wil horen maar vast niet verkeerd bedoeld alsin 'je moet het houden want'.

En voor de rest blijft het toch persoonlijk, sommigen kunnen anderen nooit begrijpen, dat zal altijd zo blijven.

Ik ben het hier wel mee eens, goed verwoord!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:57

makkie79 schreef:
omdat ongewenst zwanger raken per definitie dom is!!!
dat je wel weet hoe je moet vrijen maar niet je eigen weet te beschermen!!
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!
wees blij dat ze dan zeggen gefeliciteerd met je zwangerschap
ze kunnen ook zeggen gefeliciteerd dat je HIV heb!!!
deze discussies ga ik niet eens aan!!
ben zelf al 8 jaar bezig dus ja doet pijn dat iemand ongewenst zwanger raakt!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

No offence, maar je reageert wel erg onbeschoft. En vreselijk emotioneel, dus misschien kun je inderdaad beter de discussie niet aan gaan :). Vervelend dat het jou niet lukt, maar daar heeft een ander helemaal niks mee te maken. Laat staan dat een ander daarmee rekening moet houden als er om hulp gevraagd wordt.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 26-07-13 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:57

Jasia schreef:
Ik weet van mezelf dat ik waarschijnlijk heel moeilijk of geen kinderen kan krijgen. Dus als ik nu ongepland toch zwanger zou zijn, dan is dat voor mij een wonder wat ik zeer zeker niet weg zou laten halen.

Maar ik begrijp het ook wel als andere mensen het wél doen. Als het kind niet gepland en niet gewenst is, lijkt het me dat je voor het kindje kiest als je het weg laat halen. Niks mis mee, denk ik.

Wauw en dát vind ik nou heel knap van je om te zeggen. Want zo zou je het idd ook kunnen zien!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:58

superwoman schreef:
imd schreef:
Ook met dubbele berscherming zijn gevallen die toch zwanger worden hoor. Ieder lichaam reageert ook anders en heeft andere hoeveelheden medicijn nodig dus dat zou ook het geval kunnen zijn. En over de MAP: lijkt me een beetje raar om die iedere keer na de seks te nemen, niet?

En hoeveel zijn dat, of hebben dat gezegd? niemand was erbij natuurlijk?
De meeste worden ongewenst zwanger door hun eigen schuld, maar verschuiven dat graag op bijv de pil.

Een MAP is natuurlijk bij scheuren van rubber.

Mocht je echt door de pil heel zwanger zijn geworden, want dat bestaat idd. Dan vind ik dat erg voor degene (beide ouders) en het ongeboren kindje. Dubbel erg eigenlijk, omdat ze wel worden veroordeeld. "het zal wel....."

Ik snap je punt. In dit topic gaat het volgensmij alleen om de persoon die er dus niets zelf aan kan doen. Tenminste, zo heb ik het opgevat :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:58

maaike5581 schreef:
Ik vind de term ongewenst hier trouwens niet echt op z'n plek.
Je kan beter spreken van niet gepland, kindje kan niet gepland zijn maar wel gewenst.

Mwoah, een zwangerschap kan toch ongewenst zijn? Miszeg je niks mee volgens mij :)
Een kind kan ook ongewenst zijn...hoe rot ook :(:)

Wanneer dit het geval is, kun je wat mij betreft dus prima spreken over niet gewenst :j
Als het alleen maar niet gepland (maar wel gewenst) is, dan noem je het wel zo toch :)

Zal wel weer gevoelig liggen, net zoals het "nemen" van kinderen.

Enorm irritant altijd hoeveel gezever dergelijke opmerkingen genereren, moet dan weer afgevlakt worden voor de overgevoelige zieltjes die niet binnen een half jaar spontaan zwanger zijn en zelf geen kinderen kunnen "nemen" zoals veel anderen wel de mazzel hebben om het zelf prima te plannen -O- (algemene opmerking naar niemand in het bijzonder)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-07-13 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:59

chevax schreef:
anneliesdj schreef:
Zou het niet gewoon iets goedbedoelds zijn?
Iemand is 'ongewenst' zwanger en er wordt geprobeerd er een positieve draai aan te geven? Het is wellicht niet wat die persoon wil horen maar vast niet verkeerd bedoeld alsin 'je moet het houden want'.

En voor de rest blijft het toch persoonlijk, sommigen kunnen anderen nooit begrijpen, dat zal altijd zo blijven.

Ik ook hoor, ik zou ook niet weten wat ik zou moeten zeggen anders. "Goh, wat erg voor je?' , iets in die trant? Of iets vreselijks zeggen over de baby?

@TS, Wat vind men hier een alternatief dan?
Stel je bent ongewenst zwanger, wat wil je dat mensen tegen je zeggen, wil je uberhaupt dat mensen er iets over zeggen. Wat als je het kind besluit te houden, mag men dan nog steeds niet gefeliciteerd zeggen? Hoe moet men reageren dan?

Azmay

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:02

Als ik nu zwanger zou worden(door mijn mirena heen) zou dat bijzonder ongewenst zijn. Ik zou het ook absoluut niet houden als de mogelijkheid er nog was om het weg te laten halen zonder behoorlijke complicaties. Ik snap dat dat voor veel mensen moeilijk kan zijn, maar ik weet dat ik niet voor een kind kan en wil zorgen nu, dus het zou ook echt niet eerlijk zijn.

Gefeliciteerd zeg ik alleen als mensen het kind willen houden, want dan ga ik er vanuit dat ze er 100% achter staan en er plezier aan zullen beleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:05

galley schreef:
Als ik nu zwanger zou worden(door mijn mirena heen) zou dat bijzonder ongewenst zijn. Ik zou het ook absoluut niet houden als de mogelijkheid er nog was om het weg te laten halen zonder behoorlijke complicaties. Ik snap dat dat voor veel mensen moeilijk kan zijn, maar ik weet dat ik niet voor een kind kan en wil zorgen nu, dus het zou ook echt niet eerlijk zijn.

Gefeliciteerd zeg ik alleen als mensen het kind willen houden, want dan ga ik er vanuit dat ze er 100% achter staan en er plezier aan zullen beleven.

Maar daar gaat het toch niet om? Wordt de discussie nu niet uit zijn verband getrokken en verzand het in een topic over wel of geen abortus? Het gaat er toch om of je iemand mag feliciteren als men ongewenst zwanger is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:06

Mindim schreef:
galley schreef:

Maar daar gaat het toch niet om? Wordt de discussie nu niet uit zijn verband getrokken en verzand het in een topic over wel of geen abortus? Het gaat er toch om of je iemand mag feliciteren als men ongewenst zwanger is.

Ik neem aan dat je uit mijn verhaaltje mijn mening daarover op kan maken? Het was in ieder geval de bedoeling duidelijk te maken dat ik een felicitatie absoluut niet zou kunnen waarderen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:07

Ik denk dat het alternatief is om sterkte te wensen met de beslissing die gemaakt moet worden?
Het lijkt me, gepland, gewenst of niet, geen makkelijke keuze om tot abortus over te gaan...
Wanneer het ongewenst is of ongepland? Want dat zijn twee verschillende dingen.. Ongewenst? Nee dan is een felicitatie denk ik niet zo op z'n plek, gezien er nog een keuze gemaakt moet worden over het wel of niet houden van de baby.
Alleen ongepland, maar wel gewenst? Dan mag er wel gefeliciteerd worden denk ik..

Sees: Dankjewel :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:09

Natuurlijk mag je iemand feliciteren...dat staat je vrij :P

Ik kan me alleen voorstellen dat diegene er totaal niet op zit te wachten en ook niet blij van wordt om gefeliciteerd te worden met iets waar ze absoluut niet blij mee is...en als je het dan toch doet dan kan het overkomen alsof je diegene heel slecht kent of bewust wilt pesten ofzo :=

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:10

ik vind als je ongewenst zwanger ben je het niet aan iedereen moet vertellen : zeker niet als je het onzin vind : tevens vind ik dat je dan beter na had moeten denken voor je het bed in duik als je het dan toch onzin vind moet je maar aan alle middelen voldoen ''pil '' condoom'' spiraal '' en weet ik zo veel meer dat er nog is...

als je het aan niemand vertel dan hoef je ook niet steeds te horen gefeliciteerd...
tja wat moet een mens anders zeggen goh zwanger tja had je maar beter na moeten denken '' denk dat je dat ook niet wilt horen''

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:12

Mindim schreef:
chevax schreef:

Ik ook hoor, ik zou ook niet weten wat ik zou moeten zeggen anders. "Goh, wat erg voor je?' , iets in die trant? Of iets vreselijks zeggen over de baby?

Dat zou ik dan weer heel raar en onbeschoft vinden, alsof het een chronische ziekte is...

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:13

Een moeilijk punt.

Ik ben zwanger geraakt in een weekje onbeschermde seks met mijn partner.. Overigens wel altijd de pil gebruikt maar ik moest overstappen op van pil vanwege een vruchtbaarheidsonderzoek.. Nou vruchtbaar was ik!! Ik heb daarnaast een collega die jaren van ziekenhuis bezoeken en dergelijk heeft gehad om maar zwanger te raken en zelf vond ik het heel moeilijk om haar te vertellen dat ik zwanger was puur uit een soort van schuld gevoel.
Ik was trouwens ontzettend blij met onze kleine hoor dus hij absoluut niet ongewenst alleen wat ongepland.

Gelukkig reageerde mijn collega goed op het nieuws en wat bleek.. Ze was zelf ook zwanger geraakt!! *\o/* Ik ben iets eerder uitgerekend :D
Laatst bijgewerkt door Ellentjuh12 op 26-07-13 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:14

caboclo schreef:
tja wat moet een mens anders zeggen goh zwanger tja had je maar beter na moeten denken '' denk dat je dat ook niet wilt horen''

Dat is ook een stomme uitspraak, omdat er nu eenmaal geen AC bestaat die 100% garantie geeft dat je niet zwanger wordt. Heeft dus ook niets met 'beter nadenken' te maken, soms heb je domme pech.

Jasia schreef:
Ik denk dat het alternatief is om sterkte te wensen met de beslissing die gemaakt moet worden?

Dat lijkt mij ook de mooiste oplossing in zo'n geval :j

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:16

Niet alles gelezen.
Ik vertel eerlijk, ik ben degene geweest die dat zei. Meer vooral omdat ik me geen houding weet te geven: moet je feliciteren of sterkte... Nja denk beide...
Ik ben tegen abortus omdat ik ook echt mazzel ben geweest. Mams had miskraam en heel moeilijk zwanger en toen was ikke er uiteindelijk. De droom voor een 2e is dus ook niet uitgekomen.
Maar met dit stukje wil ik dus ermee zeggen dat ook al is het niet gewenst, je ergens blij mag zijn dat je zwanger KAN raken.
Dat is nog niet zo makkelijk.
Als ik ongewenst zwanger zou raken, dan zou ik het houden, op welke mogelijke manier ook.
Gelukkig heb ik sws een papa en een mama die achter me staan omdat mn paps zelf ook een ongelukje is geweest en nja dat van mn mama dan...

Ik kan begrijpen dat het nogal vreemd door de bocht kwam...

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:17

als je en en en heb lijkt hebt dan is de kans veel kleiner dan alleen een condoom of alleen een pilletje..

en zeker zijn er uitzonderingen tja maar ja het lijkt mij sterk als je ongewenst zwanger ben dat je het open en bloot rond gaat roepen dan hou je het toch voor je eigen dan ken niemand je ook feliciteren..

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:17

Wat ik bedoel te zeggen dat ongepland niet altijd ongewenst is ;)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:26

Mindim schreef:
chevax schreef:

Wat dacht je om iemand veel wijheid toe te wensen oid.
Dan leg je er geen mening in maar hoop je dat iemand de beste keuze kan maken wat die ook mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:27

galley schreef:
Ik neem aan dat je uit mijn verhaaltje mijn mening daarover op kan maken? Het was in ieder geval de bedoeling duidelijk te maken dat ik een felicitatie absoluut niet zou kunnen waarderen.

Prima, wat zou je dan wel willen? Dat mensen het onderwerp dood zwijgen, ook als je het besluit te houden? Waarom zou je daar dan toe besluiten, als je het echt niet wilt en de mogelijkheid tot abortus is er. En als je het besluit te houden, dan is ook een felicitatie niet de bedoeling?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:28

"Heel veel sterkte met het maken van de juiste beslissing" is wel een nette inderdaad als iemand je vertelt dat ze ongewenst zwanger is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:30

pmarena schreef:
Natuurlijk mag je iemand feliciteren...dat staat je vrij :P

Ik kan me alleen voorstellen dat diegene er totaal niet op zit te wachten en ook niet blij van wordt om gefeliciteerd te worden met iets waar ze absoluut niet blij mee is...en als je het dan toch doet dan kan het overkomen alsof je diegene heel slecht kent of bewust wilt pesten ofzo :=

Gunst, pesten? Beetje puberaal. Maar goed, als je iemand niet goed kent, weet diegene misschien ook niet dat het ongewenst is.

Dreamybol

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:33

Ik denk dat als je een kindje wilt houden ondanks dat het ongepland is, je prima kunt omgaan met een 'gefeliciteerd'. Maar op het moment dat je steun zoekt bij het maken van een beslissing en daarom dus op een forum een topic opent of een vriendin of familielid in vertrouwen neemt, dat dán iemand feliciteren niet helemaal zuiver is. Al helemaal niet als je dan daarbij ook nog argumenten krijgt dat je blij moet zijn omdat andere vrouwen geen kinderen kunnen krijgen.
Dan is het advies dat je wilde meer een duw richting manipulatief voor jou beslissen dat je er dus blij mee moet zijn en het kindje dus moet houden.

Anoniem

Maar wat ik niet zo goed begrijp, je gaat je ongewenste zwangerschap toch ook niet van de daken schreeuwen, tot je een besluit neemt? Juist om oa confrontaties uit de weg te gaan. Ik zou er eerst goed over nadenken, wat ik zou willen ipv iedereen te laten weten dat ik ongewenst zwanger ben.

makkie79

Wacht heel even
Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk te raken..
Zoals ik begrepen heb is dit niet de topic van het meisje wat zwanger geraakt is!!!
Maar iemand die een discussie aan gaat of je iemand moet feliciteren die ongewenst zwanger raakt.
Dan heb ik daar een mening over.
Daarnaast ben ik niet tegen abortus omdat ik helaas genoeg ongewenste kinderen zie!!!!
Ik heb moeite iemand te feliciteren die tegen mij zegt dat ze ongewenst zwanger is.
Ik denk wacht met het te vertellen totdat je eruit ben wat je keuze is.
Zoals ik al zei er zijn (gelukkig ) genoeg mensen die onvoorwaardelijk van hun kindje houden ook al was het niet de bedoeling.
Maar kan je je voorstellen hoe het is dat je droom nooit in vervulling kan gaan terwijl een ander er heel luchtig over doet??
En adoptie is niet zomaar iets wat kan en mag in nederland...
Dus ben zeker als je het kindje wil houden en probeer het gewenst te laten worden!!!!!
Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat ongewenst zwanger worden in deze tijd echt niet hoeft zeker als je zo jong ben doe het dubbel safe!!!!