vreemd maar het werkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Re: vreemd maar het werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:04

Hoe kun je je blinde darm inwrijven met azijn? Ik hoop toch gewoon je buik ?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:10

_Denise_ schreef:
Een klant bij ons (drogist) ging wat proberen tegen wagenziekte bij de kids: een oordopje in het linkeroor doen als ze rechtshandig zijn, of eentje in het rechteroor als ze linkshandig zijn. Volgens haar heeft het bij beide kinderen geholpen.

Dat had ik vroeger ook dat ik wagenziek werd. Mij vertelden ze toen als je dan een langere rit hebt moet je op een krant gaan zitten. En heb er daarna weinig last meer van gehad maar ik moet sowieso niet uren in de auto gaan zitten kan alleen als ik zelf rijdt. Heeft dus wel enig effect gehad. Ach al zat het tussen de oren het werkt.
Zo had ik ook een magneten ketting tegen de hoofdpijn. Werkte als een tierelier terwijl ik daar van te voren dus absoluut niet in geloofde.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:45

Tanya schreef:

Ja dat bedoelde ik haha. Sorry! Iets onhandig verwoord misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:30

Ikima schreef:
Geen fllauw idee, maar het schijnt wel te werken. Niet alles hoeft medisch onderbouwd te zijn, soms laat de natuur ons verbazen.

Natuurlijk is het allemaal placebo effect.
Kijk dat van de olie en de azijn is nog te verklaren en zal zijn werking ook hebben (al dan niet gecombineerd met het gegeven dat kwalen vanzelf weer verdwijnen)

Maar de 'natuur'?
Wat is er dan natuurlijk aan een stuk zeep, welke ook nog eens in plastic zit en op geen enkele wijze contact heeft met je lichaam. Dus als er al werkzame stoffen in de zeep zouden zitten, kunnen deze op wonderbaarlijke wijze twee ondoordringbare barrières passeren (plastic en je huid), en dan ook nog eens werken tegen de restless legs. En welke werkzame stoffen moeten er dan in de zeep zitten?

Ik begrijp het gewoon niet zo goed, met simpel nadenken moet iedereen toch kunnen bedenken dat het kul is?
En dat je geest meer kan dan dat je zelf denkt (wil denken)

Als er altijd zou worden verkondigd dat witte rozenblaadjes of een frisbee onder je matras zou werken tegen restless legs, en er waren maar genoeg mensen die zeiden dat dat écht werkte, dan zou het net zo goed werken als de zeep.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 06:27

XxLMMxX schreef:
Tanya schreef:

Ja dat bedoelde ik haha. Sorry! Iets onhandig verwoord misschien.

Vraag me trouwens af of je met 'verdikt' ontstoken bedoeld? Want normaal als je blinde darm ontstoken is moet hij er binnen 24uur uit met het oog op eventuele perforatie met de dood als gevolg als je niks doet.. Heb nog niet gehoord van alleen een verdikte blinde darm...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 06:54

Niet zo zeer voor mijzelf, maar voor mijn paard.

Ze heeft een peesblessure waarvan de pees al.weken niet slank wil worden. Nu heb ik homeopatische druppels van Puur Natuur. En wonder boven.worden werkt het!

Er is verder niks veranderd in huisvesting, voedsel, beweging of iets anders. De enige variabele zijn de druppels. Het werkt als een trein!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:33

Kanelly schreef:
Natuurlijk is het allemaal placebo effect.
Kijk dat van de olie en de azijn is nog te verklaren en zal zijn werking ook hebben (al dan niet gecombineerd met het gegeven dat kwalen vanzelf weer verdwijnen)

Maar de 'natuur'?
Wat is er dan natuurlijk aan een stuk zeep, welke ook nog eens in plastic zit en op geen enkele wijze contact heeft met je lichaam. Dus als er al werkzame stoffen in de zeep zouden zitten, kunnen deze op wonderbaarlijke wijze twee ondoordringbare barrières passeren (plastic en je huid), en dan ook nog eens werken tegen de restless legs. En welke werkzame stoffen moeten er dan in de zeep zitten?

Ik begrijp het gewoon niet zo goed, met simpel nadenken moet iedereen toch kunnen bedenken dat het kul is?

Eh - simpel nadenken ;) dat is vaak erg moeilijk...
Zeep wordt gemaakt van plantaardig spul - en doorgaans kun je het ruiken door het plastic heen.
Het feit, dat je het kunt ruiken wil zeggen dat er chemische stoffen door het plastic heen komen.
(Welke dat dan zijn - dat weet ik niet. Wat ze doen, weet ik ook niet.)
Maar contact kan er dus wel degelijk zijn. Niets bovennatuurlijks of placebo aan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:38

Tanya schreef:
Hoe zou dat moeten helpen tegen gewrichtspijn dan? Ben wel benieuwd wat de medische verklaring erachter is, en anders houd ik het op placebo effect :)

Mijn opa had idd ook een tamme kastanje in zijn jvestzak.

Maar - het feit, dat "de mediche verklaring niet bekend is" is iets compleet anders dan "de expliciete verklaring placebo.effect". (Het is placebo is een verklarende uitspraak en die mag je pas doen, wetenschapelijk gezien, als je luid en duidelijk hebt getest dat het niet op een andere manier dan placebo verklaard kan worden.)
(Uiteraard kun je ook je oordeel opschorten: "ik weet niet hoe het werkt, maar het werkt. Mogelijk placebo, want ik snap niet hoe t anders zou moeten werken".)

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:12

placebo is toch ook prima, als je maar van je kwaal af ben:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:15

Mijn oma heeft stuk zeep gewoon in een washandje. Maar het maakt toch niks uit als het placebo is? als het maar werkt toch?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:54

Ik gebruik voor wratjes betadine (was een hardnekkige maar was heel snel weg daarna) en had ook eens een stikstofbehandeling.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:56

Mij zou het ook een zorg zijn als het een placebo is als het maar werkt. Dat gemuggezift dat het eerst medisch bewezen moet worden vind ik kul. Bovendien zit die zeep in papier verpakt en niet in plastic.