zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:56

tuurlijk hou ik jullie op de hoogte ik probeer zo snel mogelijk een test te gaan halen.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:57

Vivian__ schreef:
Waarom mogen je ouders het eigenlijk niet weten..?

En als je niet wilt dat ze het weten... waarom gooi je deze info dan wel roekeloos op internet..?

Of zijn dit rare vragen? :roll:
Sterkte ermee TS. :j

omdat mjn ouders tegen een zwangerschap zijn en omdat ze het op internet niet te weten komen

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:57

tante_trien schreef:
Ah, zo. Ik ben niet onvoorzichtig, slik al jaren de pil, maar wil me daar niet op blind staren. Dus bij twijfel haal ik altijd een test.

Succes ts, hou je ons op de hoogte?

Ah dat snap ik! Je post kwam bij mij niet over zoals het bedoeld was.

Inderdaad succes ts.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:58

Ik zou ewoon even een testje halen !

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:58

Misschien valt het mee met je ouders.
Vanwege medische klachten kan ik niet aan anticonceptie zoals een pil o.i.d. (denk aan de pil, spiraaltje etc.)
Vaak als ik ook maar een beetje over tijd ben doe ik direct een test. Ik woon dan wel thuis en het zou enorm eng wezen om het te doen. Maar doe je het niet en ben je te laat heb je niets meer om over te beslissen. Des te eerder je het weet, des te meer tijd je hebt om te bedenken wat je wilt. Je moeder is ook jong geweest. Die heeft ook vriendjes gehad en seks. Anders was jij er niet. Ik denk dat zij diep van binnen het liever zou weten hoe je, je voelt en hoe het met je gaat als wanneer ze er te laat achter komt dat je zwanger zou zijn en noodgedwongen hebt gedacht het moet weg. Dan noem ik even iets hoor!
Neem wel meerdere testen het lieft op verschillende dagen om te voorkomen dat het mis gaat. Doe het wel in een vertrouwde omgeving zou ik zeggen. Ben je wel zwanger word je emotioneel dan ben je echt niet blij als je op de plee bij de HEMA zit waar een rij van hier tot Tokio voor staat. Doe het desnoods bij je vriend of een vriendin.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:59

Maakt niet uit hoor! :)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:00

Minx2000 schreef:
Misschien valt het mee met je ouders.
Vanwege medische klachten kan ik niet aan anticonceptie zoals een pil o.i.d. (denk aan de pil, spiraaltje etc.)
Vaak als ik ook maar een beetje over tijd ben doe ik direct een test. Ik woon dan wel thuis en het zou enorm eng wezen om het te doen. Maar doe je het niet en ben je te laat heb je niets meer om over te beslissen. Des te eerder je het weet, des te meer tijd je hebt om te bedenken wat je wilt. Je moeder is ook jong geweest. Die heeft ook vriendjes gehad en seks. Anders was jij er niet. Ik denk dat zij diep van binnen het liever zou weten hoe je, je voelt en hoe het met je gaat als wanneer ze er te laat achter komt dat je zwanger zou zijn en noodgedwongen hebt gedacht het moet weg. Dan noem ik even iets hoor!
Neem wel meerdere testen het lieft op verschillende dagen om te voorkomen dat het mis gaat. Doe het wel in een vertrouwde omgeving zou ik zeggen. Ben je wel zwanger word je emotioneel dan ben je echt niet blij als je op de plee bij de HEMA zit waar een rij van hier tot Tokio voor staat. Doe het desnoods bij je vriend of een vriendin.

oké bedankt :)

jiehaaa

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:03

Ik snap niet waarom TS het nu al met haar ouders zou moeten delen. Straks krijgt ze enorme heibel thuis en blijkt vervolgens uit de test dat ze niet zwanger is. Waarom zou ze de moeilijkheden opzoeken en haar ouders misschien voor niks ongerust maken?

TS, eerst testen, daarna verder zien. Sterkte!

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:07

jiehaaa schreef:
Ik snap niet waarom TS het nu al met haar ouders zou moeten delen. Straks krijgt ze enorme heibel thuis en blijkt vervolgens uit de test dat ze niet zwanger is. Waarom zou ze de moeilijkheden opzoeken en haar ouders misschien voor niks ongerust maken?

TS, eerst testen, daarna verder zien. Sterkte!

dankjewel en ja ik ik zal een test moeten doen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:08

Tabaluga12 schreef:
tante_trien schreef:
Ja tabaluga, bij twijfel doe ik een thuistestje, ik vind het wel niks.

Ik snap dat niet zo goed? Een test doen stelt opzich niet zoveel voor maar ik bedoel meer de onvoorzichtigheid. Ben je dan onvoorzichtig omdat je een paar keer dacht dat je zwanger was zeg maar. Dat vind ik dan niet zo verantwoorlijk.

Maar goed even on topic haal een test voordag je jezelf helemaal gek maakt!

Een test betekent niet dat je onvoorzichtig bent. Ik zie het meer als extra voorzichtigheid. Iedereen roept dat het nooit 100% veilig is, dan kun je toch beter 1x per maand een test doen.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:10

Ze 'moet' het niet doen maar is misschien wel zo fijn. Een moeder kan daar enorm in steunen. Zij is ook zwanger geweest. Dan misschien wel niet op haar leeftijd maar toch. Ik zou het misschien wel zo fijn vinden.

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:15

TS, ik weet niet hoelang je er al last van hebt, maar ik vind het ook wel erg op een zonnesteek lijken? Maar ik kan het ook fout hebben.

Maar een testje kan natuurlijk geen kwaad :)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:17

JusMJ schreef:
TS, ik weet niet hoelang je er al last van hebt, maar ik vind het ook wel erg op een zonnesteek lijken? Maar ik kan het ook fout hebben.

Maar een testje kan natuurlijk geen kwaad :)

in het begin was ik alleen misselijk vooral 's morgens. dan kwam de hoofdpijn en de rugpijn en de verhoging van mijn lichaamstemperatuur en ik merk nu ook verhoging van mijn lichaamsgewicht.
ik dacht in het begin ook aan een zonnesteek maar de symptomen blijven aanhouden zoals die misselijkheid

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:33

Samiyah schreef:
Nee je vriend weet het niet zeker, de enige manier om het zeker te weten is een testje. Lijkt me logisch? :=
Maar als je nog ongesteld bent geweest lijkt het me sterk.

echt niet, er zijn veel gevallen gekend waar de ongesteldheid de eerste paar maanden blijft verder gaan..
ongesteld is geen referentie voor wel of niet zwanger..

niet zeker -> test
wat je er vervolgens met doet is een persoonlijke keuze

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:57

Bij de drogist kan iedereen een zwangerschapstest kopen, stelt niets voor. Dan heb je snel een antwoord. Als je de uitslag niet vertrouwd kan je ook altijd urine inleveren bij je huisarts, dan testen zij voor je. Ik zit bij een huisartsenpraktijk waar je iedere ochtend langs kunt gaan om een urinesample af te geven, je wordt dan nog dezelfde dag voor de uitslag gebeld.

Maak je niet al te druk, symptomen kunnen ook door iets anders komen. Gewoon even laten testen en je weet waar je aan toe bent

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:03

Jeetje mensen, ze hoeft het toch niet gelijk aan haar ouders te vertellen?? Waar is dat goed voor. Ts is 18 jaar en kan heel goed zelf naar de winkel en zelf beslissen of ze aan haar ouders wil vertellen over de test.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:06

Een van de eerste symptomen die de meeste vrouwen voelen is pijnlijke borsten, meestal binnen 1 week van bevruchting. Daar geen last van?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:18

Ik denk dat elke vrouw dit gevoel wel eens heeft, maak je niet teveel zorgen erover. Haal eerst maar eens en paar testen. Sowieso twee, als een positief is kun je altijd een tweede keer testen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:20

amouroke schreef:
Een van de eerste symptomen die de meeste vrouwen voelen is pijnlijke borsten, meestal binnen 1 week van bevruchting. Daar geen last van?

Niet dat dat iets uitsluit :') Ik heb daar nooit last van gehad en er lopen hier toch echt 2 kinderen rond :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:27

Blue_Eyes schreef:
amouroke schreef:

Niet dat dat iets uitsluit :') Ik heb daar nooit last van gehad en er lopen hier toch echt 2 kinderen rond :=

Ik heb al maanden pijnlijke borsten, komt bij mij van de spiraal :+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:44

Ik heb al maanden pijnlijke borsten, komt bij mij van de spiraal :+[/quote]

Hoeveel maanden heb je daar al last van????? :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:54

Tabaluga12 schreef:
Ik heb al maanden pijnlijke borsten, komt bij mij van de spiraal :+

Hoeveel maanden heb je daar al last van????? :D[/quote]

Maand of 3, precies vanaf dat hij gezet is.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:36

Wat vreemd :). Ik ben verkeerd geïnformeerd zeker :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:42

je kan ook via internet anoniem een test bestellen. heb ik toendertijd ook gedaan. niemand die erachter komt ofzo hoor. komt vertrouwelijk via de post binnen.

anders gewoon in de winkel zo gedaan. maar ga niet van alles in je hoofd halen als je nog niks zekers weet

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:43

Het zijn niet direct ZS klachten allemaal, vooral niet in deze termijn, maar een testje zal uitsluitsel bieden idd! Succes