Tandartsangst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Re: Tandartsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:44

Hihi of duo behandeling. Het is in ieder geval wel prettig om met iemand te kletsen die ook graag wil maar niet durft

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:13

TS.......hoe is het nu??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:11

Vandaag een mail terug gehad van een praktijk die ik gemaild had (waren tot vandaag gesloten ivm vakantie). Deze praktijk heeft veel ervaring met angstpatiënten en ze nemen nog nieuwe patiënten aan. Nu de volgende stap: bellen voor een afspraak := .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:14

Dat kan je :j

Echt waar :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:37

You go girl !!!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:38

Ik zit bij de tandarts in Vessem, speciale "angst" tandarts :)

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:48

Ik volg even. Ik ben doodsbang voor de tandarts en naalden (en dat terwijl de ortho geen probleem is :? ).

Ik vond op internet een speciale tandarts voor angstige patiënten, nog om de hoek ook. Super dacht ik. Eerste keer gewoon kennis gemaakt. Had last van een vulling die er voor de helft uit was dus moest gemaakt worden. Vervolg afspraak gemaakt en die man leek ineens wel een slager, ben opgestaan en weggelopen.

Nu dus weer op zoek... Weten jullie misschien iets? Ik woon in Hoogvliet (gemeente Rotterdam). Ik ben doodsbang voor de tandarts, voor naalden en val hierdoor flauw. Mijn mond is erg gevoelig omdat ik geboren ben met een open kin. Vele tandartsen heb ik gehad en door vele slechte ervaringen nu doodsbang. De naalden heb ik al veel te vaak in mijn leven dichtbij zien komen en ben hier dus ook hier doodsbang voor. 3 tandartsen geleden had ik een super fijne vent, is jammer genoeg verhuist naar Duitsland. Die man legde eerst een watje met verdovingsmiddel tegen de plek waar hij ging behandelen. Was alles verdoofd, ging hij alles extra verdoven met een naald (ik lag dan te shaken maar voelde niks).
Ik moet weten wat er gaat gebeuren voor ze iets in mijn mond gaan rommelen. Zodra ik de tandarts vertrouw en deze precies heel duidelijk uitlegt wat er gaat gebeuren schijn ik een vrij makkelijke patiënt te zijn. Tenminste, dat zegt mijn kaakchirurg.

Weet iemand misschien iets..?

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:14

Ik ga morgen bellen denk ik :oo

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:32

Fantast schreef:

*\o/* *\o/* +:)+

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:40

Fantast schreef:

Bikkel! Succes *\o/* Je kunt het!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:50

Je kunt terecht bij alexia kliniek, we hebben vestigingen in weert, roermond, echt. En amalia in kerkrade.
Nemen nog nieuwe patiënten aan.
In kerkrade behandelen we ook onder narcose.
In kerkrade en echt hebben we ook angst coaching. Wat een echte aanrader is! Ze kunnen in deze sessies met je bespreken en oefenen dat je je angst onder controle krijgt.

De narcose neemt geen angst weg, maar het is een mogelijkheid als reguliere behandeling niet mogelijk is. Denk hierbij ook aan medische noodzaak (gehandicapten etc)
Belangrijk is dat je ergens je prettig voelt. Vaak is het even investeren als je een paar jaar niet geweest bent, erna is het een kwestie van goed bijhouden, zelf en half jaarlijks controle, het zal een hoop problemen besparen, en je zult je vertrouwder voelen in de praktijk.
Het moeilijkste is de 1e stap...
Succes!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:08

Johanna is voor mij te ver reizen, de ta waar ik contact mee heb werkt met lachgas, word ee bezoekje misschien nog lollig ook :D

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:46

Ik heb een afspraak gemaakt :brr:

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:57

Wat goed Fantast! Op de korte termijn? :)

Sorry dat ik hier zo ineens weer kom binnen vallen, maar ik heb jullie raad dringend nodig. Eigenlijk met spoed. :=

Doordat ik in het verleden door een onprettige tandarts ben behandeld en doordat ik een burnout + depressie heb/ gehad, heb ik een aantal fobieën en een angst-/ paniekstoornis ontwikkeld.
Hierdoor ben ik al 7 jaar niet bij een tandarts in de stoel gaan zitten. (Heb dit in het begin van dit topic al eens genoemd.)
Niet slim, dat weet ik.
Gelukkig heb ik van mezelf een goed gebit waardoor ik nooit klachten had tot mijn tandvlees begon los te laten en te zakken aan de voortanden van mijn onderkaak, 2 jaar geleden. (Mede veroorzaakt door stress.)
Al een tijdje aan het rondkijken naar een angst-tandarts waar ik het bij aandurf maar tot nu toe zonder succes.
1x een afspraak voor behandelplan gemaakt en daar ben ik bij weggelopen.
Zweten en duizelig, oppervlakkige ademhaling. Zat weer op het randje van hyperventileren.
Heb afgelopen week toevallig een nieuwe angsttandarts aangeschreven of er nog plek was voor nieuwe patiënten in de praktijk, nog niks van gehoord verder komt vast nog wel.

Echter, heb ik nu sinds gisteren een stuk tandvlees wat opgezwollen is en klopt. Ik denk een abces? :\
Hoopte dat het weg zou trekken maar het word alleen maar erger, en ik ben bang dat ik het weekend er niet mee door kom want eten gaat al steeds moeilijker vandaag..

Wat moet ik doen? Y;(

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:40

:(:) ii stuur je vanaaf even een pb

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:48

Goed van jullie!! +:)+

Hier ook een angsthaas. Zit al jaren bij dezelfde, en toch altijd rillingen, hij heeft me nooit echt zeer gedaan ofzo.
Heb ook een angst voor pijn van naalden (niet eens de naald zelf ofzo) Dat het je huid in gaat kan ik ook niet tegen (als je het ziet)

Mn tandarts neemt altijd extra tijd voor me en dat vind ik erg fijn.
Ik woon in t noorden trouwens.

Ook verdovingen hoeven niet te zwaar, neem bijna geen medicatie, ook geen aspirine, en een normale dosis is vaak al te hoog. Ik mag extra lang op de stoel zitten, anders val ik om (adrenaline en verdoving, geen combi, en dan laat de adrenaline los en ga je bijna van je stokkie)

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:09

Ik ga volgen. Ben ook bang van de tandarts.
Ik ga al jaren naar dezelfde tandarts, aardige vent, als hij geen tandarts was!
Probleem is; hij toont begrip voor mijn angst en probeert hier ook echt bij te helpen, maar hij zegt gewoon precies de verkeerde dingen! (Hij bedoeld het goed hoor...)
Het begon bij mij met kriebels als ik naar de tandarts ging, maar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot pure angst.
Ook ik ben dus op zoek naar een angsttandarts.. Maar blijf het maar uitstellen..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:53

Fantast schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt :brr:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wanneer ga je?

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:12

29 augustus pas :brr:

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:27

Ooowww maar 29 augustus is het zo hoor.

Succes vast :(:)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:09

Oeh, eind van de maand, houd je ons op de hoogte over hoe je je voelt? :)

Ik kijk morgen nog aan hoe ik me voel anders bel ik om te kijken of er een angsttandarts is die weekenddienst heeft. Het voelt echt niet goed in m'n mond. Geen idee alleen of dat maar "zo" kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:22

Fantast schreef:

+:)+ Je kan het!! Ik zal iig aan je denken de 29e :(:)

Ik moet komende week echt bellen voor een afspraak -O- .

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 00:31

Tessya schreef:
Fantast schreef:

+:)+ Je kan het!! Ik zal iig aan je denken de 29e :(:)

Ik moet komende week echt bellen voor een afspraak -O- .

Ook jij kunt het *\o/*

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 04:05

Nou het is nu 04:00 uur en ik heb al die tijd wakker gezeten.
Half uur geleden keek ik naar het tandvlees en het abces was zwart geworden (smakelijk verhaal, sorry).
Nog een keer gekeken en toen sprong het open :\ kwam vooral bloed uit en een beetje troep.
Dus ik heb geen keuze meer, morgen gelijk de dokter bellen of er een spoed tandarts is.
Heb het net gegoogled en dit is een acuut paradontaal abces (parodontitis) en moet zsm behandeld worden ivm kaakbot wat anders word afgebroken :=

Ik ben nu al zo ontzettend bang ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:00

:oo Nee!! :(:) :(:)

Wat vreselijk rot! Heb je de dokter al gebeld? Spoedtandartsen zijn er zeker, nou nog duimen dat het een angstspoedtandarts is...
Heel veel sterkte iig!