Jammer dat de term zomerdepressie met dit topic weer niet serieus genomen word. Een zomerdepressie bestaat net zo goed als een winterdepressie en is net zo ernstig! Het komt alleen minder voor, is daardoor minder bekend, en is niet veroorzaakt door tekort aan licht. Het komt vermoedelijk wel door de hele korte en warme dagen, wat niet past bij je natuurlijke ritme, maar voornamelijk door de eenzaamheid die de zomer kan veroorzaken.
Gewoon een beetje zat zijn van deze hitte is NIET vergelijkbaar met een zomerdepressie!
verootjoo schreef:Ik vind het heerlijk, eindelijk lekker zomer. En ja, je moet je bezigheden wat aanpassen. Dan is mijn huis maar wat minder schoon

Het RIVM raad lichamelijke inspanning erg af vandaag en deze week. Als je weinig doet is het prima te houden met je voeten in een bad.
En om je huis te koelen; ramen dicht, gordijnen dicht en zonneschermen naar beneden. Dan blijft het hier prima koel
Kun je geen airco installeren in je huis als je er zo slecht tegen kan?
Dit soort reacties is een mooi voorbeeld van het onbegrip voor mensen die echt last van warmte hebben. 'je bezigheden wat aanpassen' is voor mij gelijk aan de hele dag op de bank hangen of zelfs in bed want zelfs naar de wc lopen resulteert in hartkloppingen, zweetuitbraak, hyperventilatie. 'huis iets minder schoon'? Zolang het weer boven de 20 graden blijft, ben ik niet eens in staat even te vegen dus er gebeurt hier wekenlang serieus niks. Mag ik straks weer gaan inhalen dus.
'prima uit te houden', nou niet dus. Ik lig nu al twee dagen stil op bed, airco in de kamer dus slechts 22 graden maar ik heb hoofdpijn, ben misselijk en duizelig bij elke beweging en dan heb ik het nog niet over mijn humeur..... Want tja, 22 graden is nog 2 graden boven mijn persoonlijke max. Nadenken hoef ik niet te proberen, waardoor ik weer eens in de knel kom met studie.
Toen ik zag dat dit weer er aan kwam, heb ik eerst een kwartier gevloekt en gehuild want dit weer is voor mij een hel. Ik kan ook niet smorgens of savonds genieten want het blijft te benauwd, teveel UV en verkeerde luchtdruk/vochtigheid. Maar afgezien van de lichamelijke ellende, is de eenzaamheid hetgene waar je echt depressief van kan worden. In de zomer worden mensen namelijk echt egoistisch want je hoeft niet te verwachten dat er rekening wordt gehouden met ons zomerhaters. Dat is in mn hele leven nog nooit anders geweest. Als kind stond ik al huilend bij mn raam naar buiten te kijken hoe alle andere kindjes buiten spelen.... En dat is nu niks anders! En waag het niet om te klagen, dan worden mensen soms zelfs boos want mooi zomerweer moet iedereen leuk vinden. En de dooddoener dat het slechts een paar dagen per jaar is.....fout! Het is gemiddeld 85 dagenper jaar boven de 20 graden!
Mensen kunnen het zich gewoon niet voorstellen, dat je ook als je stil zit een hekel kan hebben aan warmte. En omdat men het zich niet kan voorstellen, wordt je gezien als zeikerd en hoef je niet te rekenen op begrip. Dat is voor mij de grootste ellende elk jaar en ik doe een dansje in de regen zodra de lucht weer zuurstof bevat in de herfst.....