Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:12

Ik kan je de hand schudden ik hebt het vorige week gehad. Zo opeens tijdens mijn werk contstant naar de w.c. , en precies de symtomen wat je noemt. Het gekke was het ging over toen ik ongesteld was geworden :? , ik heb er ook echt geen last meer van gehad. Heb je ook geen kuurtje gekregen??? van de H.A.?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:13

Ik heb precies hetzelfde gehad! op dat moment geen bacterien te vinden in de urine, maar wel medicatie gekregen van de HA.

2 dagen erna nog een keer laten testen om te kijken of ze toen wel wat konden vinden en wat het precies was, en zodat er gericht medicatie voorgeschreven kon worden.

Helaas als je het eenmaal hebt gehad blijf je er gevoelig voor. dus veel water drinken en altijd cranberry pillen thuis hebben voor als je het eventueel op voelt komen.

Hopelijk zijn je klachten snel over!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:26

Vervelend TS! Hopelijk slaat de kuur wel aan.

Ik heb het ook gehad, en wat ook een goeie is.. Bier drinken.
Daar moet je heel veel van naar de wc, dus dan wordt het ook sneller weer schoon (door het spoelen zeg maar).

Maar ik wens je beterschap! Het is echt heel vervelend!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:57

Tanya schreef:
Even over dat cranberrysap drinken: het helpt inderdaad als preventie, maar op het moment dat je al een blaasontsteking hebt heeft het volgens mij niet zoveel toegevoegde waarde meer.
Succes ermee :) hopen dat de antibiotica snel helpt

Nee sorry ik was niet duidelijk genoeg. Preventief helpt het ook niet.

Een blaasonsteking is bij vrouwen vooral het gevolg van een verminderde weerstand en of sexueel contact.
Als men aan een(meestal nieuwe) partner gewent is geraakt heeft de patient doorgaans geen UWI klachten meer.

Veel drinken helpt ook niet en zeker als men een ABkuur gebruikt ook niet aan te raden. Verstandig is om bij normale omstandigheden(dus niet dit weer) je te houden aan 1,5 tot 2 liter vochtiname per dag.

Molfre

Re: Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 10:01

De klacht tegen de assistente was omdat ze mij met klachten en al weer naar huis wou sturen en het liefst ook geen nieuwe afspraak wou maken om toch even de HA zelf te spreken. Want ook al sluit zij een oorzaak uit, dan zijn mijn klachten nog niet weg.

Ik neem ook liever geen AB kuur als dat niet nodig is, maar ik ga er toch van uit dat als de HA niet voldoende zeker was geweest hij dit niet gedaan had. Van het voorjaar met een helse keelontsteking heb ik ook niks gekregen omdat het niet erg genoeg was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:04

Ohh ze wou je geen afspraak geven. ja dan vind ik de klacht inderdaad ook terecht.

HAsen geven als ze er niet helemaal zeker van zijn wel vaker "prevetief" een AB kuurtje bij UWinfecties.

Gewoon hopen dat het helpt en zo niet dan weer terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:06

Ik kreeg de laatste keer ook preventief, maar moest wel na drie dagen weer een potje inleveren. En daaruit bleek dus dat ik het wel had :j

Overigens bleek ik allergisch voor de antibiotica :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 10:26

Jans da's ook lekker -O-

Ik las op de vorige pagina iets over een SOA? Dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk, ik ben 1,5 jaar geleden nog getest en daar kwam niks uit, sinds dien heb ik maar 1 bed partner gehad die nog 100% maagd was + dat was veilig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:30

Jans, dat is ook mooi balen.

Overigens helpen die cranberry pillen bij mij echt zeker wel. Als ik het voel opkomen slik ik van die bruistabletten en dat helpt echt heel goed, de blaasontsteking zet dan niet meer door. Ken een hoop mensen bij wie de cranberry pillen goed werk doen, dus zou niet zeggen dat t niet werkt :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:30

Goed dat je AB mee hebt hoor, hopelijk ben je snel van je klachten af!
Mijn AB kuur is toch nog aangeslagen dus ik laat mn uroloog ook maar met rust vandaag :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:34

Cranberry helpt hier ook preventief, vooral in de winter drink ik veel sap/thee ook vanwege ondersteuning van mijn gezondheid bij het gure weer. Dat is toch altijd mooi meegenomen gezien een verkoudheidje/virus zo op de loer ligt dan. :j

Sterkte TS!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:40

miccamaaike schreef:
Jans, dat is ook mooi balen.

Overigens helpen die cranberry pillen bij mij echt zeker wel. Als ik het voel opkomen slik ik van die bruistabletten en dat helpt echt heel goed, de blaasontsteking zet dan niet meer door. Ken een hoop mensen bij wie de cranberry pillen goed werk doen, dus zou niet zeggen dat t niet werkt :)

Bij mij werkte het ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:41

De wetenschappelijke meningen over cranberrysap zijn verdeeld:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... king.dhtml

http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws-o ... teking.htm

Maar zelfs de 'tegen'-meningen geven schoorvoetend toe dat het bij herhaalde blaasontstekingen evt iets uit zou kunnen maken. Dus wie het uit wil proberen: vooral doen. Dat artsen het niet erkennen geeft niet, het gaat om wat je zelf voelt. Als je met cranberrysap preventieve AB kunt voorkomen lijkt mij dat een goeie deal.

En NatasjavE: meerdere dagen wachten bij een blaasontsteking lijkt me geen goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:42

Overigens drink ik ook cranberrysap, niet alleen om blaasontstekingpreventief te zijn, maar ook omdat ik het erg lekker vind :))

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:45

Jans schreef:
Overigens drink ik ook cranberrysap, niet alleen om blaasontstekingpreventief te zijn, maar ook omdat ik het erg lekker vind :))

Haha doe je goed.. Ik kon het na m'n blaasontsteking niet meer ruiken, ik was er helemaal zat van :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:49

Shadow0 schreef:
En NatasjavE: meerdere dagen wachten bij een blaasontsteking lijkt me geen goed idee.

Oh, maar dat zijn de richtlijnen hoor die de urologen hanteren hoor.
Testen, komt er niets uit dan na 2 dagen nog een keer testen.

Niet zomaar effe een weekje wachten dus en ik verzin het niet even zelf.

Is er echt een UWI:Nooit afwachten, ....het kan een nierbkkenonsteking worden.

Verder is er geen Uroloog te vinden die zal zeggen neem cranberrypillen.
Eventueel cranberrysap, is lekker en kan absoluut geen kwaad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:53

NatasjavE schreef:
Testen komt er niets uit dan na 2 dagen nog een keer testen.

Dat kan wezen, het lijkt mij verschrikkelijk. Ik hield het geen dag uit, verschrikkelijk, wat was ik daar beroerd van. Naast statistiekjes over prevalentie heb je ook nog te maken met mensen...

Citaat:

Dat geeft niet :) Ik heb allang geleerd dat het verstandig is om ook op jezelf te vertrouwen en zelf te kijken of iets voor jou werkt of niet. Helpt het, dan is dat mooi meegenomen, helpt het niet dan stop je er weer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:54

Het kan ook iets met hormoonschommelingen te maken hebben heb ik me laten vertellen.. iets veranderd aan je pil? Stopweek gehad oid?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:55

NatasjavE schreef:

Das vreemd, heb ik er toch al twee getroffen die dat wel adviseren :D

Zowel mijn eerste uroloog als de second opinion in een ander ziekenhuis. De SO raadde ook nog D-Mannose aan. Nu helpt die cranberryzut bij mij sowieso niet, of het nu capsules/thee/tabletten/sap is. Maar er zijn mensen die er wel degelijk baat bij hebben.
Maar in mijn geval: kom maar door met die AB, slik het nu al twee jaar dus dat ene kuurtje kan er ook wel bij :')

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:04

Molfre schreef:
1 bed partner gehad die nog 100% maagd was

Vind dit zo'n leuk stukje tekst ; 100% maagd.
Heb je ook 50 % maagd? :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:04

Shadow0 schreef:
NatasjavE schreef:
Testen komt er niets uit dan na 2 dagen nog een keer testen.

Dat kan wezen, het lijkt mij verschrikkelijk. Ik hield het geen dag uit, verschrikkelijk, wat was ik daar beroerd van. Naast statistiekjes over prevalentie heb je ook nog te maken met mensen...

UWI is inderdaad verschikkelijk maar het liijkt mij ook niet de bedoeling dat een HA onnodig AB inzet. Dit in het kader van resistentie tegen AB.
En als er geen spraken is van een UWI zal een AB, hoe vervelend de klachten ook zijn, niet helpen.

Het bloed kan ook komen van een heel klein blaassteentje die TS heeft uitgeplast. Doet erg pijn, geeft bloed en je moet vaak plassen.

Zeg overigens niet dat dat het geval is. Kan zomaar wel een beginnende UWI zijn hoor :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 11:06

Dav schreef:
Molfre schreef:
1 bed partner gehad die nog 100% maagd was

Vind dit zo'n leuk stukje tekst ; 100% maagd.
Heb je ook 50 % maagd? :D

:') Nou ja je weet nooit hoe ze het doen tegenwoordig

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:06

Mars schreef:
NatasjavE schreef:

Das vreemd, heb ik er toch al twee getroffen die dat wel adviseren :D

Zowel mijn eerste uroloog als de second opinion in een ander ziekenhuis. De SO raadde ook nog D-Mannose aan. Nu helpt die cranberryzut bij mij sowieso niet, of het nu capsules/thee/tabletten/sap is. Maar er zijn mensen die er wel degelijk baat bij hebben.
Maar in mijn geval: kom maar door met die AB, slik het nu al twee jaar dus dat ene kuurtje kan er ook wel bij :')

Oh, okee. Nou dan neem ik het terug. :)

Maar ik spreek iedere dag veel HA en zo nu en dan een uroloog en die vertellen mij allemaal hetzelfde.

Maar goed...de Cranberry pillen kunnen iig geen kwaad dus een ieder die zich er goed bij voelt moet het ook vooral doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:08

Molfre schreef:
:') Nou ja je weet nooit hoe ze het doen tegenwoordig

Alleen halverwege??? :') Oh sorry,...nee hier wil ik geen beeld bij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:35

Mijn huisarts zegt ook dat ik veel cranberrysap moet nemen, en anders de pillen. Puur omdat ik er vaker last van heb.

Even een paar dagen wachten is best normaal, als je met de klachten loopt maar je test negatief dan kan het twee dagen / drie dagen later zomaar ineens positief zijn.