Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 15:31

En hoelang heb je dat volgehouden crow?
Ik doe dat nu namelijk ook.. Zit er nog aan te denken om nog 1x p.d. alcohol er extra bij op te doen.. Heb hier thuis alcohol van 70 of 80%

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:17

tea tree heb ik ook geprobeerd, net als ongeveer alle zalfjes.
De mykored spray is het enige met effect tot nu toe.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:12

Mocht iemand nog ten einde raad zijn, ik heb even wat rondgesurft en navraag gedaan en Gentiaan Violet werkt echt gewoon wel bij schimmelnagels. Hier te bestellen:

http://www.eurolacwinkel.nl/
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 21-07-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:19

Ik heb een 3 maanden kuur van de huisarts gedaan en bij mij is het echt helemaal weg! Al die middeltjes van de reclame en weet ik het allemaal werken niet, gewoon een kuur en je bent er vanaf.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:25

Heb ook op beide grote tenen schimmelnagels gehad die toen ze heel erg waren zelfs los lieten en ik de hele nagel van mijn teen om kon klappen. Toen een tijdje met een nagelloze teen gelopen in de hoop dat het uit zou groeien. niet dus. Toen in goed overleg met de huisarts die pilletjes geslikt, volgens mij is het heel slecht voor je lever (en ik drink nauwelijks dus ik hoopte dat mijn lever dus heul sterk zou zijn ;) ) Afijn, na 3 maanden gingen mijn nagels er echt beter uitzien en ik heb toen nog een kuur gevraagd omdat ik er echt helemaal vanaf wilde komen en niet net te kort had geslikt. Uiteindelijk dus 6 maanden geslikt, schimmelnagels helemaal weg en nu ruim 10 jaar later nog steeds schimmelnagel vrij.

Ik zou het zo weer doen. (ik heb namemlijk niet de discipline om met nagellakjes te werken oid)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 20:43

Oke, ik heb een plan van aanpak :+

Ik ga de eerste tijd 2x p.d. met pure tea trea olie smeren, en hiernaast 1x p.d. met 70% alcohol.. (Uiteraard de nagel dun houden)
Ik zal die krengen eronder krijgen! _-:( _-:(
Ik geef het de tijd tot eind december, is het dan nog niks veranderd...
Dan ga ik denk ik aan die kuur van de HA als allerlaatste redmiddel!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:44

Sorry ik moest echt direct hier aan denken
Afbeelding

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 20:53

Hahaha Schimpie!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:28

Ik heb ook die kuur van de dokter gegad. Ik heb hem wel langer dan drie maanden geslikt.
Ik moest vaak bloed laten prikken om mijn nier en lever functies in de gaten te houden.

Ik ben direct toen mn leverfunctie veranderde. Die nagels waren gekukkig toen net weg.
Noout meer terug gekomen. Wel is de nagel van mn kleine teentje een beetje raar geribbeld.
Ik had het op bijna al mn tenen gekregen ba het gegruik van een zalfje. Ben blij dat ik er vanaf ben!

Naderhand nog een x bloedgeprikt en mn lever functie was weer helemaal normaal :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:36

Ik ben zelf pedicure, dus ik ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Het enige waar ik goede resultaten bij heb gezien, is:

* Inderdaad de medicatie waar je het over had van de huisarts
* Daktarin creme
* Groene zeep

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:17

Linsey_X schreef:
Ik heb ook die kuur van de dokter gegad. Ik heb hem wel langer dan drie maanden geslikt.
Ik moest vaak bloed laten prikken om mijn nier en lever functies in de gaten te houden.

Ik ben direct toen mn leverfunctie veranderde. Die nagels waren gekukkig toen net weg.
Noout meer terug gekomen. Wel is de nagel van mn kleine teentje een beetje raar geribbeld.
Ik had het op bijna al mn tenen gekregen ba het gegruik van een zalfje. Ben blij dat ik er vanaf ben!

Naderhand nog een x bloedgeprikt en mn lever functie was weer helemaal normaal :)

Ze hebben bij mij nooi bloed afgenomen of wat voor tests dan ook gedaan om mijn leverfunctie in de gaten te houden. Of ben jij bekend met leverklachten? Want dan is het inderdaad geen overbodige luxe. Wel frapant dat ze je dan die kuur voorschrijven. Voor zover ik kan merken heb ik er trouwens geen klachten aan overgehouden. Daarbij drink ik niet tot nauwelijks, dat zal vast schelen. Maar wat betreft die bijwerkingen... Ja, natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn, maar als ik zie hoeveel alcohol sommige mensen nuttigen, is dat waarschijnlijk heel wat schadelijker dan een kuur van 3 maanden. ;)

Apart trouwens, dat groene zeep ook helpt tegen schimmelnagels. Goeie, oude huismiddeltjes ook. :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:29

Aloe Vera gelly.

Afbeelding

Ik gebruik het op wondjes, blaren, puistjes, maar ik had bijvoorbeeld ook vaak last van een sluimerend schimmeltje op mn voet die ondanks de smeersels van de dokter niet wegging.
3 dagen gelly erop gesmeerd en tot op de dag van vandaag geen last meer gehad!
Mijn moeder had verkleurde nagels op haar voet en zagen er gewoon niet gezond uit, weekje gesmeerd en er is al heel duidelijk verbetering!
Ik gebruik het ook bij rotstraal en wondjes bij mijn paarden overigens.

Mijn wondertube!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:36

@Sunshine, hoe gebruik je de groene zeep, een badje van trekken of doe je de zeep er zo op? Ben heel benieuwd, ik gebruik nu 's avonds de stift en dan zou dit nog wel 's ochtends kunnen. Heb hier toch nog veel groene zeep staan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:42

De zeep doe je er zo op, aanbrengen OP de nagel, en een beetje eronder (voor zover dat kan).
Ik meen dat je ook een zachte groene zeep variant hebt? Die zou ik dan wel kiezen.
Dit laat je gewoon de gehele dag zitten, of doe het 's avonds en laat het 's nachts zitten net wat je prettig vind :j

Ik zeg wel, het duurt erg lang voordat de schimmel eruit gegroeid is, dat gaat niet in een paar weken.

Vergeet overigens ook niet om je sokken/schoenen te behandelen met strooipoeder (schimmeldodend), anders blijf je jezelf keer op keer besmetten (bijv. strooipoeder van Daktarin)
Sokken op 60graden wassen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:01

Bedankt, ik ga het proberen, dan wel mijn nagelroutine omdraaien en het 's nachts gebruiken, glibberige boel als je het laat zitten.

Het duurt inderdaad erg lang, ik ben nu 5 maanden bezig en zie wel verbetering, maar het zal mij niet verbazen als ik een jaar bezig ga zijn al met al.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:58

Ja, je bent al gauw een jaar tot anderhalf jaar verder wil je er helemaal van af raken.
En niet te snel stoppen uiteindelijk, beter nog een tijd doorgaan met behandelen :j
Zijn je nagels/nagel ook verdikt? Eventueel dan dun laten frezen door een pedicure, dan gaat de behandeling ook beter.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:42

Chanen schreef:
Linsey_X schreef:

Ze hebben bij mij nooi bloed afgenomen of wat voor tests dan ook gedaan om mijn leverfunctie in de gaten te houden. Of ben jij bekend met leverklachten? Want dan is het inderdaad geen overbodige luxe. Wel frapant dat ze je dan die kuur voorschrijven. Voor zover ik kan merken heb ik er trouwens geen klachten aan overgehouden. Daarbij drink ik niet tot nauwelijks, dat zal vast schelen. Maar wat betreft die bijwerkingen... Ja, natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn, maar als ik zie hoeveel alcohol sommige mensen nuttigen, is dat waarschijnlijk heel wat schadelijker dan een kuur van 3 maanden. ;)

Apart trouwens, dat groene zeep ook helpt tegen schimmelnagels. Goeie, oude huismiddeltjes ook. :=

Nee ik ben niet bekent met lever/nier klachten. Mijn dokter wilde het in de gaten kunnen houden :j. Misschien vanwege mijn leeftijd? 16/17 jaar

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:48

grappig, ik wou je aanraden wat je later in je openingspost zelf aanhaalt! mijn vader heeft ook al jaren schimmelnagels en alles geprobeert, sinds kort dagelijks behandelen met tee trea en regelmatig de bovenste laag afvijlen en het lijkt te helpen. waar je wel rekening mee moet houden is dat de beschadigde nagel moet uitgroeien, en dat kost tijd..

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:55

Lange tijd elke dag betadine oplossing er op doen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 09:11

Jaime_ schreef:
grappig, ik wou je aanraden wat je later in je openingspost zelf aanhaalt! mijn vader heeft ook al jaren schimmelnagels en alles geprobeert, sinds kort dagelijks behandelen met tee trea en regelmatig de bovenste laag afvijlen en het lijkt te helpen. waar je wel rekening mee moet houden is dat de beschadigde nagel moet uitgroeien, en dat kost tijd..

Moet hij 1x of vaker per dag dat er op smeren? :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:24

Linsey_X schreef:
Nee ik ben niet bekent met lever/nier klachten. Mijn dokter wilde het in de gaten kunnen houden :j. Misschien vanwege mijn leeftijd? 16/17 jaar

Zou best kunnen. Geen idee wat de gedachte daarachter geweest is, maar ik vind het wel keurig van je huisarts. Mijn huisarts heeft me de kuur voorgeschreven en er verder nooit meer naar omgekeken. Al denk ik ook niet dat iemand zo 1 2 3 leverklachten zal ontwikkelen als ie gezond is, maar toch.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:24

Canespro zorgt voor de verwijdering van met schimmel geïnfecteerde nagels binnen 2-3 weken. Veiligheid en doeltreffendheid klinisch bewezen. Elke doos Canespro bevat: een tube met 10g Canespro ureumzalf 40%, 22 waterdichte pleisters voor eenmalig gebruik en 1 plastic nagelschraper.

Bij mij heeft deze zalf geholpen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:48

Hier ook de 3-maanden kuur en werkte perfect. Mijn huisarts heeft ook nooit bloed laten prikken of iets dergelijks :n.

Vergeet niet als je gaat vijlen, regelmatig de vijl te vervangen. Daardoor kan je het ook weer verspreiden. Het beste is elke keer een ander vijltje gebruiken :j

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:56

tweebelgen schreef:
Canespro zorgt voor de verwijdering van met schimmel geïnfecteerde nagels binnen 2-3 weken. Veiligheid en doeltreffendheid klinisch bewezen. Elke doos Canespro bevat: een tube met 10g Canespro ureumzalf 40%, 22 waterdichte pleisters voor eenmalig gebruik en 1 plastic nagelschraper.

hoe lang duurde het? heb al verschillende dingen geprobeerd nailer, naloc, citroensap, honing en ik krijg alleen maar een groter wit vlak in mn nagels welke niet uitgroeit

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:45

tweebelgen schreef:

2-3 weken... hmmmmm. Heb daar dan al bij voorbaat weinig vertrouwen in, omdat het mi toch echt moet uitgroeien! (Plus dat ik dan 6 doosjes nodig heb... := )