Homeopatisch middel voor antidepressiva

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:19

Ik vind het nogal vroeg om te sellen dat TS depressief is. Ze heeft zo te horen wat vervelende dingen in d'r leven, daar zou iedereen zich rot door voelen, maar dat is heel wat anders dan een depressie. Eerst maar eens naar de huisarts dus voor je zelf gaat dokteren.

Daarnaast is een depressie een ziekte. Je hersenen zijn letterlijk niet in staat om je gelukkig te laten voelen, ze zijn ziek. Dat heeft niets met je geest te maken, als zoiets al bestaat, en met antidepressiva zet je je 'geest' ook niet buiten spel. Antidepressiva zijn juist bedoeld als een kickstart om uit de negatieve spiraal te komen, weer wat energie te krijgen zodat je in ieder geval de kracht érgens vandaan kunt halen om je bed uit te komen en wellicht een hele kleine overwinning weet te behalen die dag, en zo stapje voor stapje weer richting enig geluk kunt.

Ik snap niet zo goed waarom je nu al zo benauwd bent voor medicijnen. Zelfs al ben je depressief, dan zul je alsnog eerst met een psycholoog aan de praat moeten voor er ook maar over antidepressiva gesproken zal worden. Je huisarts zal je die echt niet op basis van een gesprek van een kwartiertje voorschrijven, dat zou enorm onverantwoord zijn. Je moet eerst nog de diagnose depressief krijgen, en dan proberen ze het eerst op andere wijzen aan te pakken. Antidepressiva zijn vaak het laatste redmiddel in de meest heftige gevallen.

Enneh, wat betreft 'chemische rotzooi' en veel liever natuurlijke middelen willen, dat is natuurlijk gewoon een drogreden :D Maar daar zal ik maar niet op in gaan.

_mexx_lady_

Re: Homeopatisch middel voor antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 20:26

Ik heb nergens zelf vermeld dat ik depressief ben.
Ik wil/wou naar de dokter om erover te praten, maar MOEST het zijn dat ze me toch gaan voorschrijven wou ik een alternatief klaarhebben.
Ik ben me ervan bewust geworden door een aantal reacties dat als het dan toch moet ik maar beter gewoon direct 'ecte' antidepressie neem en geen homeopathisch middel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:29

Ga eerst gewoon maar eens langs, misschien stuurt hij je door naar een psycholoog en wie weet wat dat voor goede kan doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:29

Sizzle schreef:
Ik denk het 'tussen servet en tafellaken' probleem.
Je bent net niets, je weet nog niet wat je wilt en je bent wellicht gepest op de middelbare school. Daarnaast de hormonen die door je lijf aan het gieren zijn en de transitie van je lichaam van kind naar volwassene.
Tussen de 4-8% van de adolescenten is gediagnostiseerd depressief. Ik was ook niet bepaald even volijk in die leeftijd (denken hoe het is als je niet zou bestaan etc), daarna werd het ieder jaar beter.

Bijna alle psychiatrische ziektebeelden beginnen in de adollecentie leeftijd.
De hersenen hebben dan net de hormoonstoot in de pubertijd doorgemaakt. Als je een genetische gevoeligheid hebt voor dit ziektebeeld reageert het brein met depressie.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:32

Er is een groot verschil tussen depressief zijn en depressief voelen, zonder het daadwerkelijk te zijn. Laat je vitamines en mineralen eerst testen. Te veel ijzer of vit. B6 bijvoorbeeld is niet goed voor je.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 20-07-13 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:36

Sintjanskruidpillen zijn erg fijn, wij noemen het niet voor niets happypillen :D Mijn ervaring is dat het ervoor zorgt dat degene die depressief is/zwaar op de hand/negatief etc het allemaal net een stukje positiever ziet en daardoor veel minder in het zwarte gat blijft hangen. Het lost natuurlijk niets op, dat zul je zelf moeten doen met eventueel hulp van buitenaf maar het helpt om niet in die zwarte buien te blijven hangen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:37

_mexx_lady_ schreef:
Dat gevoel heb ik, drukkend benauwd. Ik hyperventileer niet ( ofja toch niet zo dat ik echt ademnood heb ) alleen als ik ga lopen heb ik pijn. Wat ik normaal gezien niet had.

Toch hoort dat vaak bij hyperventilatie. Ik hyperventileer zelf ook niet, maar dat drukkende gevoel en het gevoel of je hart pijn doet komt er vaak wel vandaan, zeker als het gepaard gaat met stress/een nare situatie.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 20:39

Hmm oke, weet ik toch al waar het gevoel bij mijn hart vandaan komt. Dank je Dinniej!

En Daffodil blijkbaar kunnen deze strijdig zijn met het nemen van de pil, waar ik me liever niet aan waag dan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:40

Dat weet ik dan weer niet aangezien onze ervaring bij mannen zijn hahaha! Sterkte met het zoeken naar een oplossing, ik hoop dat je eruit komt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:41

Vraag om een doorverwijzing naar de psycholoog :) die mogen je sowieso geen medicatie voorschrijven, dus dat lijkt mij een verstandige stap. Ook om erachter te komen waar je echt last van hebt en eraan te werken. Medicatie is lang niet altijd nodig namelijk.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 13:09

Weet iemand misschien of een therapeut/psycholoog ook deels wordt terugbetaald in België?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:20

Nee, dat weet ik niet. Je verzekeraar kan je daarbij helpen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 13:28

Dan gaat een psych een dure aangelegenheid worden vrees ik...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:29

Ga nou gewoon eerst naar de huisarts... die kan je ook daar mee helpen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 13:36

Dat is ook mijn bedoeling Evelijn even naar HA wat hij zegt