Mijn benen worden maar niet bruin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Mijn benen worden maar niet bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:24

@ Djura99, tsja ik baal goed. Maar als het verder geen gevolgen heeft kan ik er niet wakker om liggen. Heel erg schuurt het gelukkig niet als ik mijn benen bijhoud betreft scheren :'). Althans, vriendlief klaagt niet. Zijn ergere dingen in het leven, zie best vee mensen met die spikkels namelijk

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:27

Jikkeee schreef:
@ Djura99, tsja ik baal goed. Maar als het verder geen gevolgen heeft kan ik er niet wakker om liggen. Heel erg schuurt het gelukkig niet als ik mijn benen bijhoud betreft scheren :'). Althans, vriendlief klaagt niet. Zijn ergere dingen in het leven, zie best vee mensen met die spikkels namelijk

Idd! That's the spirit! :D En ik ken ook mensen die het hebben en die zich er zo voor schamen dat ze (ook bij +30graden lange broeken of rokken met nylons eronder dragen. Dat is pas erg! :\

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:27

Ik heb het zelfde probleem maar dan over mijn hele lijf :') heb afgelopen dagen zelfs nog op het land gewerkt ook. En dan kijk ik naar me shirtlijnen -_- die er niet zijn. Of mijn broeklijnen... die er ook niet zijn. Nope geen spatje bruinen... in mijn geval komt het door dat ik aantal maanden terug te lang aan zware medicatie zat... dokter zegt dat nog wel jaar duurt voor me lichaam tot rust komt :( alsof ik daarvoor al niet hard bruinde toen ging het ook al niet hard maar toen kleurde ik teminste nog.

Mijn moeders gouden tips. Insmeren met olie achtige zonnebrand die helpen meer. Of zonnebrand met zelfbruiner erin. Owh en niet gaan bakken tussen 11 en 4 slechtste wat je kan doen. Maar ja olieën werkt vrij goed voor de meesten ^^ let wel op dat het niet te hard gaat. Verbranden is maar zo gebeurt xD heb ik ervaring mee.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:30

Djura99 schreef:
Jikkeee schreef:

Idd! That's the spirit! :D En ik ken ook mensen die het hebben en die zich er zo voor schamen dat ze (ook bij +30graden lange broeken of rokken met nylons eronder dragen. Dat is pas erg! :\

Jaa mooi niet dus :'). Iedereen heeft wel wat, zit wel best :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:34

Oh scheren doet mij soms echt pijn door die KP..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:29

Ik heb bruine randjes om mn bikinibroekje, spierwitte bovenbenen, bruine knieën, spierwitte onderbenen en bruine voeten. Echt heel lelijk.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:48

Ga gewoon eens e2 a 3 naar de zonnebank en je hebt meteen een lekker kleurtje.
Verbranden en teveel in de zon is ook niet goed voor je en dat is het enigste wat je juist nog meer gaat proberen :D

Je hebt ook een speciale pigment bank, niet alle zonnebanken hebben deze.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:00

Volgensmij zijn witte benen een 'ruitersyndroom'. :(

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:03

Weet je wat bij mij goed werkte?

Insmeren met dark legs van australian gold. Is eigenlijk wel voor onder de zonnebank. Bij de echte zon zou ik er een lichte factor overheen smeren.

Er zitten verschillende bronzers in en iets wat pigment aanmaak stimuleert. Het is te koop bij zonnenstudio's

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:54

TinePine schreef:
Volgensmij zijn witte benen een 'ruitersyndroom'. :(

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:44

Haha wat een grappig topic dit! Ik fiets, bak en vaar heel veel met shorts aan, maar mijn voeten en knieen worden heel bruin,boven en onder benen blijven consequent wit :?
Als ik wat ga doen trek ik gewoon shorts aan en je ziet inmiddels een miniscule streep van wit naar minder wit.
Benen kunnen wel verbranden trouwens, ik had me vorige week ingesmeerd dacht ik, maar was EEN been vergeten, die was dus rood toen. Die is nu wel iets bruiner als de ander, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen voor mij.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:46

Hmm zelfs ik als halfbloedje kom even klagen..
Ik heb precies hetzelfde, maar misschien komt het ook wel dat mn armen veel meer in de zon zijn geweest dan ik zelf denk..

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:48

Kokosolie op je benen smeren, en lekker in het zonnetje bruin bakken.
Ik met mn bruine huidje heb 't niet nodig, maar ik zie al bijna geen verschil meer tussen mijn blanke papa en mijn bruine mama. :))

En dan is mn vader echt witwit.. :') En verbrand ook erg snel.
Maar is nu gewoon lekker bruin. :))

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:53

Ben ik even blij om te merken dat ik niet de enige ben!
Armen mooi bruin, maar die benen.. :\
En net de ene dag waarop ik bergschoenen (met wandelsokken) onder een korte broek aanhad zijn ze natuurlijk wel iets verkleurd. Dus nog steeds licht, maar nu kun je ook mooi zien waar m'n sok zat :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:56

Djura99 schreef:
Laurabyoux schreef:
Wat is KP?

Mijn benen worden echt super bruin, maar mijn gezicht is nog steeds spierwit..... Iemand hier tips voor?

Volledig is het 'keratosis Pilaris' en het is een (goedaardige) huidaandoening die kan voorkomen op (vooral) benen, armen en gezicht. Soms ook nog op andere plekken. Dan heb je allemaal rode 'bultjes' (echt spikkeltjes) die aanvoelen als schuurpapier. Het ziet er niet uit (geloof me) en het is ongeneeselijk. :(

Ureumcreme werkt heel.goed.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:03

Wat bij mij goed helpt is om mijn benen eerst in te smeren met zonnebrandcreme, dat eerst een beetje in laten trekken en daarna terwijl je aan het zonnen bent af en toe je benen nat maken met water. Eerder had ik ook altijd de hele zomer witte benen, maar door de truc met water ziet het er stukken beter uit! :) (En nog goedkoop ook!)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:06

oh herkenbaar! Ik heb na 3 jaar duopenotti (melkfles benen en door het in het weiland lopen bij de paarden wel veel kleur op gezicht en armen...) eindelijk wat kleur op de benen. Durfde voorheen ook niet zo goed met de benen bloot door t kleurverschil, maar als je ze nooit bloot hebt, wordt het verschil natuurlijk alleen maar groter!

Bij de eerste lente zon meteen iedere dag 10 minuutjes de beentjes in de zon (en dan ook alleen de beentjes, anders kleuren ze nooit bij). Desnoods met een dikke trui aan, want erg warm is het dan nog niet haha. Wel insmeren tegen de uvA en uvB straling en goed gehydrateerd houden. fijn trucje is ook na het zonnen insmeren met zo'n (nivea summer beauty ofzoiets?)aftersun die ook een beetje kleurt of een iets kleurende bodylotion gebruiken, dan gaat t effect x2 hihi, de kleur blijft langer zitten, en het kleurt nog een tintje bij!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 20-07-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:08

Zo herkenbaar :x 3 weken heb ik buitengewerkt met altijd een stralende zon. Mijn gezicht, armen, rug en nek/hals zijn supermooi bruin, maar mijn benen.. Nog steeds wit.. Zo vreselijk irritant!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:16

Heel herkenbaar inderdaad. Dit jaar is het wel al beter trouwens, mijn onderbenen zijn altijd witter als mijn bovenbenen. Ik heb nu ik er over nadenk ook van die bultjes, niet heel erg hoor, maar je ziet het wel (boven armen en billen) :(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:17

Hihi ik had factor 30 op en ging vorige week even op de schommelbank zitten met mijn benen in de zon, wat me na 5 minuutjes al te warm werd, kwam binnen en je zag gewoon waar de schaduw was begonnen :')

Water is inderdaad slim, wij doen altijd water in een plantenspuit (eigenlijk om af te koelen, maar het bruint ook goed). Gezond voor de huid is het niet, maar gezien het feit dat de lucht die we inademen en het eten dat we eten ook niet meer gezond is, vind ik dat geeneens zo een ramp :')

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 12:57

Dit topic is succesvoller dan ik had gedacht :o
Ik denk dat het inderdaad een ruitersymdroom is... ;(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:04

Ik heb ook melkflessen, ik loop echt regelmatig met ontblote benen, maar ze worden niet eens gebroken wit :')

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:19

Ik had het benen probleem ook. Tot ik in februari op vakantie ging naar curacao! Benen werden daar ook bruin, en het lijkt nu wel alsof ik hier veel sneller bruin word....

Allemaal op vakantie naar curacao dus :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:41

Precies hetzelfde := Nu ga ik dinsdag een weekje naar Spanje en ben echt nog vreselijk wit, mijn benen verbranden niet eens, ik krijg alleen maar meer sproeten. Dus dat wordt zelfbruiner.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:58

Olie erop of ga bezig met water.

Mijn benen gaan ook niet snel , maar v.d week bezig geweest met de hogedrukspuit ( krijg je veel nevel vanaf ) in een korte broek.... die broek lijk ik nu nog aan te hebben :')