Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Destino schreef:Ballard_L schreef:ik heb heel gevoelig tandvlees -_- dus minimaal 2x per dag poetsen met parodontax, dat is de enigste tandpasta die bij mij echt werkt en verder niet flossen, want dan bloed mn tandvlees heel snel :S heb nog nooit gaatjes gehad en dat hoop ik nog even zo te houden ^^
Als jouw tandvlees zo bloedt moet je juist gaan flossen of stoken!
Mijn tandarts zou zeggen dat je tandvlees ziek is, gezond tandvlees bloedt niet van flossen. Even doorzetten en binnen een week, misschien max 2 weken is het over en zal het niet meer bloeden en minder tot geen zeer doen.
Ik had een tijdje geleden ook een hele fijne orabrush (tongborstel) maar die was echt aan vervanging toe. Heb alleen nog geen nieuwe besteld. Mis dat wel. Voelt toch een heel stuk frisser. Kan me ook niet voorstellen dat je je tong echt schoon krijgt met je tandenborstel/zo'n tongschraper die je hier in de winkel kunt kopen.
Flossen doe ik meestal 's avonds of na het eten als er iets tussen mijn tanden blijft zitten. Naar werk heb ik meestal tandenstokers mee voor die gevallen. Mondwater hooguit af en toe voor de smaak.

Ik spoel in de ochtend wel met listerine 
( ook 16 jaar gerookt helaas en een koffiedrinker)