Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Locanda schreef:Kun je binnen jouw bedrijf niet tijdelijk een andere functie gaan uitvoeren?
Want beide opties die je aangeeft lijken mij niet goed. Of wat minder uren maken?
Edit: zie dat je je inmiddels ziek hebt gemeld, maar benut deze tijd dan om aan jezelf te werken.
Molzebeer schreef:Ik zit sinds dinsdag thuis en dat was de juiste beslissing voor mij. De huisarts gaf aan dat ik twee weken niets moet doen dat we dan gaan kijken naar hulp ed. Mijn leidinggevende heeft dit advies overgenomen, ik zag er "gelukkig" heel slecht uit dinsdag dus het was haar snel duidelijk dat het echt niet ging. Ik keek o.a. heel wazig omdat ik dubbel zag. Ik heb nog een aantal gesprekken gedaan voor overdracht en toen kon ik naar huis. Ze gaan me nu ook 2 a 3 weken niet bellen. Over 3 weken naar de bedrijfsarts.
Molzebeer schreef:De laatste dagen zijn raar geweest. Ik ben niet ziek maar ook weer wel. Ik kan bijna niets doen zonder beroerd te worden. Maar echt niets doen vind ik moeilijk. Ik ben bijv. even bij mijn opa en oma op bezoek geweest maar kwam er kapot vandaan. Gister boodschappen gedaan, ging ook al niet. Dus vandaag maar niets. Ik kan eigenlijk alleen maar slapen, heel vreemd!
Als je zo uitgeput bent, IS "niets doen" idd erg lastig, maar wel het enige dat helpt. Molzebeer schreef:Maar er is wel een stuk stress van me af gevallen nu wat al heel fijn is. Ik slaap ook wat beter. Nog wel paniekaanvallen maar wel wat minder.
Yinnar schreef:(...)blijft gedeeltelijk werken en doe i.o.m. je werkgever passend werk. Thuis gaat het ook gewoon door en werk, evt. aangepast, kan juist een stuk afleiding zijn.
Yinnar schreef:Hangt af, van wat je precies ziet als "het" probleem.Twee weken thuiszitten lost het probleem niet op. Heeft je huisarts je niet doorverwezen voor hulp? Dat lijkt mij gezien wat in je OP staat van essentieel belang.
Janneke2 schreef:Hangt af, van wat je precies ziet als "het" probleem.
Niemand heeft beweerd, dat het met 2 weken allemaal over en klaar is. Maar wellicht dat nadenken over "'wat nu de juiste weg is' - wat is/zijn het/de probleem/en; en wat kan daar zoal aan gedaan worden" beter gaat, als de TS niet meer scheelkijkt van vermoeidheid.
Molzebeer schreef:Maar ik ben hopeloos labiel, wat erger wordt nu ik ook nog zwanger ben (5 weken, niet gepland wel gewenst) maar het was daarvoor ook al zo.
en denk soms aan automutilatie en zelfs zelfdoding Ik heb het gevoel dat ik verdrink.
Yinnar schreef:Een depressie is voor ongeveer 40% erfelijk bepaald. Het "zit in je genen". Mensen waarvan de ouders depressief zijn lopen een groter risico om ook depressief te raken.
Yinnar schreef:Verder blijf ik van mening dat werk afleiding moet zijn bij dit soort klachten.
Yinnar schreef:Ik zit al te lang in dit vak om te hebben ervaren wat thuiszitten met mensen in een dergelijke situatie kan doen.