Ervaring met menstruatie cup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:30

dammie1 schreef:
Ja. De eerste keer kreeg ik het vacuüm niet verbroken, en begon toen aan het steeltje te trekken. Dat deed Heel Erg Pijn.
Ik ben toen even een kopje thee gaan drinken, en heb het daarna nog een keer geprobeerd.
:D

Ik doe gewoon mijn vinger ernaast tot de rand, en dan komt er al lucht langs. Dat klinkt heel vies, maar het is uiteindelijk net zo vies als het inbrengen van een tampon. :')

Verder over de Fleurcup:
http://www.fleurcup.com/en
Dit is de site, en wat ze beloven klopt eigenlijk wel. Er kan dus niets langs omdat het vacuüm zit, en dat het niet gaat stinken omdat er geen lucht bij kan klopt ook. :j
Nu moet ik wel zeggen dat het even een techniek is om hem goed in te brengen, anders ga je wel iets doorlekken, maar zelfs dan valt het erg mee. (:

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:47

Wat een interessante dingen zijn dit; ecologisch, economisch en... niet zo vaak wisselen (en dat dus ook niet vergeten) :D
Als ik het goed begrijp heb je dus verschillende versies, waaronder een zoals die fleurcup die lang mee gaat en anderen die maar een menstruatie meegaan? Is het gevoel dan wel bij allemaal hetzelfde?
Ik

Dinniej

Re: Ervaring met menstruatie cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 05:32

Ik heb alleen maar ervaring met de fleurcup, maar dat voelt prima. (: Het is even wennen, maar na een tijdje voel je hem echt niet meer zitten.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:25

Ik heb alleen ervaring met de Meluna. Ik denk dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn. Het is een persoonlijke voorkeur. De meluna heeft leuke kleurtjes ;)
Op deze site vind je tips om je te helpen kiezen, http://home.tiscali.nl/cupper/wat/wat.html#.Udz9mTuGFgg
en andere handige tips voor het gebruik.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:25

Ik heb inmiddels een spiraaltje dus gebruik mijn menstruatiecup bijna niet meer, maar heb hem wel heel veel gebruikt. Ik heb hem gekocht nav het topic in 2010 denk ik en vind het echt ideaal :j

De eerste paar keer gaat het onhandig en denk je, pff, onding, ik stop er meteen mee. Maar toen ik eenmaal door had hoe het werkte wilde ik echt geen tampons meer gebruiken. Met een tampon kon ik niet meer een buitenritje gaan maken de eerste dagen dat ik ongesteld was, met de menstruatiecup wel!
Ik heb daarvoor ook een keer zo'n softcup gebruikt maar dat vond ik veel vervelender en 'viezer' dan de menstruatiecup die ik nu heb.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 03:06

Verschillende kleurtjes..... Belangrijk, je moet het daarbinnen toch wel op de laatste mode houden! :+
Klinkt echt goed, ik ga ze eens proberen als ik in november weer terug ben. Ik heb toch zon hekel aan tampons!" Gelukkig" ben ik nu al vijf maanden niet ongesteld, mijn lichaam is van slag door t reizen ofzo. ik teken ervoor : P