Goede pijnstiller waar je aandachtig van blijft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Goede pijnstiller waar je aandachtig van blijft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:24

Met mijn rug klachten kon ik 20 minuten zitten.
Op een bureau stoel trouwens maar 10 minuten. Dan zat ik te recht op.
Zitten is voor je rug een hele belastende houding

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:31

Nou ja als de huisarts zegt dat het kan, dan moet je dat maar aannemen toch.
Zal die man echt niet zeggen om nog meer te verpesten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:36

Boompje1985 schreef:
Waarom staat het werk voor je gezondheid? Ik zou mezelf niet naar de kl*te werken voor een baas :n ... maar goed dat is mijn eigen mening. Er staan al wat opties beschreven waar je al best wat aan kan hebben denk ik? En massage al geprobeerd werkt dat misschien pijn verlichtend? Yoga oefeningen zoeken die je wel kunt doen/uitvoeren kan ook wat meer rust in het lijf geven. Verder zeg ik TS laat het werk naar piep lopen want voor jou zijn er 10 andere werknemers te vinden die zichzelf niet naar de kl*te hoeven te werken.

Straks gaat het van slecht tot erger en kun jij straks niks meer omdat je zo nodig door moest blijven werken. Dat is toch ook niet de bedoeling TS?

Ik heb het 10 jaar geleden wel gedaan, werken voor gezondheid en nu zit ik daar de rest van mijn leven aan vast met chronische rugklachten.
Ik zit te wachten op een keuring en ben pas 37.
Je wilt niet weten hoeveel spijt ik ervan heb dat ik niet mijn smoel heb opengetrokken.

TS kies eieren voor je geld en denk alsjeblieft aan jezelf. Voor de rest bespreek je medicijnen met je huisarts of vraag een doorverwijzing naar de pijnpoli.

Sterkte. :(:)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:37

wemkelover schreef:
Nou ja als de huisarts zegt dat het kan, dan moet je dat maar aannemen toch.
Zal die man echt niet zeggen om nog meer te verpesten.

Nou... Huisartsen zijn ook maar mensen. Als je zoveel pijn hebt geeft je lichaam aan dat het dus NIET kan. Waarom ben je niet naar een arbo arts gegaan? Goed dat je doorverwezen bent.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:04

pfoe wat een cocktails komen hier langs als advies...

Mensen zouden, wat mij betreft, wat voorzichtiger moeten zijn met het 'zomaar' aanraden van pijnstillers, doseringen dan wel mixen, zeker als je leest dat het gaat om iemand die de komende 7/8 weken door moet komen, het gaat dan dus niet om kortdurend gebruik.

Langdurig gebruik van pijnstillers altijd in overleg met een arts... ook al kun je de desbetreffende pijnstiller gewoon bij de drogist halen, de arts kan je nl een maagbeschermer voorschrijven, uitleggen waarom je een bepaalde combinatie van pijnstillers wel of juist niet mag innemen en de maximaal toelaatbare dosering laten weten.

Een paar misverstanden:

Diclofenac: kun je tegenwoordig 'gewoon' bij de drogist kopen... onder de naam Voltaren, zelf ben ik hier erg op tegen (maar ja wie ben ik) omdat diclofenac toch wel wat schadelijker is/kan zijn dan paracetamol, zelf reageer ik bijv. allergisch op diclofenac en het staat er ook om bekend dat het allergische reacties kan opwekken.

Oxazepam: is niet vrijelijk verkrijgbaar, alleen op recept en kan verslavend zijn, het is een angstremmer en zorgt er voor dat je wat ontspannender wordt, dit kan helpen met pijnklachten idd, je kunt je iets meer ontspannen. Maar door het verslavende aspect wordt oxazepam terughoudend voorgeschreven en moet je het vlgs mij zelf betalen (zit niet meer in basispakket)

Amitrypteline: is vlgs mij (geen zin om het op te zoeken lol) een oude generatie anti depressivum, niet bepaald 'de eerste keuze' als pijnstiller lijkt mij, wordt ook wel voorgeschreven voor mensen die doorslaapproblemen hebben (tenminste 10 jaar geleden iig wel), omdat het je wat suffig en ontspannender maakt, niet echt geschikt voor het doel van TS dus.

Tramal en codeïne: zijn opioïden (niet te verwarren met opiaten), en vallen onder de zware/zwaardere pijnstillers en zijn alleen op recept verkrijgbaar, dufheid is een welbekend bijverschijnsel.

Combi paracetamol/ibuprofen: deze combinatie valt onder de zwaardere pijnstillers en moet niet zomaar ingenomen worden omdat het ook je maag en lever behoorlijk belast zeker bij langdurig gebruik. Het werkt goed omdat beide op een andere pijnreceptor inwerken en elkaar dus versterkt.

Andere combi's: niet (zomaar) doen, sommige combinaties zijn zeer schadelijk, ook van pijnstillers die gewoon bij de drogist te verkrijgen zijn.

Voor TS persoonlijk:
Je lijf en rug is zeer belangrijk, nu doorwerken zou chronische rugklachten voor de rest van je leven kunnen veroorzaken heb ik zo het idee, luister naar je lichaam en niet naar je baas :P
Houd een spiegel in je bloed van de voorgeschreven pijnstillers dat werkt vaak het beste bij langdurige/chronische pijn, ik hoop dat je snel terecht kan, sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:31

Ts fijn dat de ergste scherpte er nu af is dankzij diclofenac en dat homeopathische middel. Hopelijk zo vol te houden tot je therapie start.

Amitriptyline is voor epileptie en depressie. Alleen zijn ze er achter dat in sommige gevallen in erg lage dosis het een uitstekende pijnstiller is. Ik heb het destijds voorgeschreven gekregen voor erge hoofdpijn als gevolg van nekschade na een val. na een half jaar gebruiken was de therapie voldoende gevordert en kon ik stoppen. Geen feest om te gebruiken. Ok pijn is weg maar je functioneerd op halve kracht met een wattig gevoel in je hoofd.

Diclofenac in de vrije verkoop je meent het? :x mond valt open, het is rotzooi maar wel goed werkende rotzooi. Link dat dat zomaar verkocht mag worden, al zal dat hoop ik een andere dosis zijn als ik voorgeschreven krijg.

Ik ben ook soms verbaasd welke middelen mensen slikken en hoeveel. Hoe komen ze er soms aan? veel is nogal heftig spul dat je niet zomaar voorgeschreven krijgt hoop ik. Je hebt maar een lever en maag en die zijn zo naar de knoppen. Vooral paracetamol is een goede sloper van je lever. Brufen sloopt je maag en diclofenac je maag of darmen. Los van de pijnstiller afhankelijke hoofdpijn die je ervan kunt krijgen als je er teveel van slikt.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:37

karuna schreef:
Diclofenac in de vrije verkoop je meent het? :x mond valt open, het is rotzooi maar wel goed werkende rotzooi. Link dat dat zomaar verkocht mag worden, al zal dat hoop ik een andere dosis zijn als ik voorgeschreven krijg.

Yup al een jaar of 2/3 denk ik? Ongeveer tegelijkertijd met dat de verpakkingshoeveelheden die je per keer wettelijk mocht kopen veranderde (bij de drogist/supermarkt), je kunt bijv. geen verpakkingen meer van 50 stuks ibuprofen kopen bij de drogist, en geen 400 mg ibuprofen meer bij supermarkten bijv.
wel natuurlijk bij de apotheek maar dan is er iets meer controle op.
Maar diclofenac is vrijelijk verkrijgbaar bij de drogist onder de merknaam Voltaren

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:45

TS, is het niet een optie om het te zoeken in een (deels) smeerbare pijnstilling?
Ibuprofen en Dicoflenac zooi is nou niet bepaald zacht voor je maag, en omdat het om een rug gaat, zou ik zeggen, smeer er dagelijks een dikke laag Voltarencreme of Advil op, en dan in combinatie met je eigen pijnstiller. Dan ontzie je je maag tenminste ook een beetje en heb je minder pijnstilling nodig. Zelf gebruik ik tegen pijn door geïrriteerde rugzenuwen trouwens een kruidenolie, maar dat dat bij mij goed helpt, wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook net zo zou helpen. En da's wel een beetje bewerkelijk, om dat elke avond te laten doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 09:19

Ik ben naar 2 dokters geweest, alles netjes en zeer uitgebreid uitgelegd en
ook uitgelegd dat na 5min bureaustoelzitten de rug echt flink pijn doet,
ook bij het liggen, ook bij eender welke houding zitten, ook bij het rondlopen.

Maar als 2 dokters die niet met elkaar samenwerken mij pijnstillers geven
en zeggen 'ga maar werken want je rug wordt nooit meer beter en je bent nog te jong om te stoppen met werken', wat kan ik dan nog doen? Ik kan hen niet dwingen.

Ik loop al van mijn 17de rond met een rug die met haken en ogen aan elkaar hangt,
kennis van mij heeft artrose op 3 wervels en tussenwervelschijven zijn ook weg.
Zij is ook nog steeds aan het werk omdat ze gewoon niet werkongeschikt verklaard wordt.

Zo eenvoudig gaat het helaas allemaal niet en levenslang ziektewet kan mijn portemonnee niet dragen :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:26

Citaat:
Een paar misverstanden:

Diclofenac: kun je tegenwoordig 'gewoon' bij de drogist kopen... onder de naam Voltaren, zelf ben ik hier erg op tegen (maar ja wie ben ik) omdat diclofenac toch wel wat schadelijker is/kan zijn dan paracetamol, zelf reageer ik bijv. allergisch op diclofenac en het staat er ook om bekend dat het allergische reacties kan opwekken.

Ik vind voltaren geen prettig spul, maar het IS als creme te krijgen. Dat scheelt enorm als je suf wordt van de pillen.

Citaat:
Amitrypteline: is vlgs mij (geen zin om het op te zoeken lol) een oude generatie anti depressivum, niet bepaald 'de eerste keuze' als pijnstiller lijkt mij, wordt ook wel voorgeschreven voor mensen die doorslaapproblemen hebben (tenminste 10 jaar geleden iig wel), omdat het je wat suffig en ontspannender maakt, niet echt geschikt voor het doel van TS dus.

Het is idd een ouder anti depressivum, maar wordt met sucses voorgeschreven als pijnstiller.
Is ook (al is het even zoeken) als creme te verkrijgen.

Verder is er een maagsparende pijnstiller op de markt onder de naam 'kapparest'. Op basis van 3 kruiden die alle 3 "selectief cox 2 remmer" zijn (net zoals aspirine)
rozemarijn gember en curcuma.
Het grote verschil met aspirine is, dat met name gember en curcuma goed zijn voor je maag (mag je innemen pal na een maagbloeding, om die te stoppen - ipv. dat de pil tegen de pijn een maagbloeding kan veroorzaken).

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:36

Misschien een optie om met een ergotherapeut en fysiotherapeut te kijken naar je werkplek en manier van zitten/ werken?
Ik kan bv echt niet op een bureaustoel meer zitten, ik ben heel blij met een balstoel.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:40

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:57

Diclofenac kan je naar mijn weten alleen in kleine doseringen kopen?
Ik heb nog nooit 50 of 100 gezien bij een apotheek.
Diclofenac heb ik ook geslikt voor mijn rug een tijdje maar toen ik zag wat het kan doen ben ik er mee gestopt en heb er misschien nog 3 keer eentje geslikt.
Toen heb ik vrij kort daarna een tens gekocht wat gelukkig goed aan sloeg.

Codeine vind ik overigens op zichzelf geen fijn spul.
Wij kopen het in het buitenland voor als mijn moeder hoofdpijn heeft waar niets normaals tegen werkt.
Ik zelf slik het als ik me helemaal suf hoest en daar niet mee kan stoppen.
Dan ben je blij dat het bestaat, want toen was ik dus helemaal uitgeput van dagenlang hoesten inclusief s'nachts.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:14

Ik heb een middel gehad toen de tijd, bij hele nare pijn die normaal bij epilepsie wordt voor geschreven.
Ik mocht 2 weken niet auto rijden, want dan was je inwerk tijd, daarna was je lichaam er volledig aan gewend en kon ik weer alles.
Lyrica heet dat middel

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=2007