Ik gaap echt zooo veel !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: Ik gaap echt zooo veel !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:43

Ik heb ooit eens gelezen dat mensen gapen als ze een ander zien gapen waaraan ze zich kunnen spiegelen of die ze begrijpen.

Mocht iemand daar meer over weten dan hoor ik dat graag, ben er wel nieuwsgierig naar.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:34

Citaat:
Ik heb idd hartruis,zou dat de boosdoener dan zijn?

Het is het onderzoeken waard. Voor een hartonderzoek moet je niet bang zijn, het doet geen pijn. De hartkleppen liggen dicht bij de maag en dat werkt dan op je maag wat je weer doet gapen. Ik zou dat eens vragen aan de dokter of je soms moet medicatie nemen voor zoiets of dat het gewoon niets is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:07

Ik heb altijd gedacht dat veel gapen ligt aan je ademhaling.
Dus dat je ademhaling niet goed is, en dus veel moet gapen.. :)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:12

YEY! nog niet gegaapt onder het lezen! :D
ik gaap altijd ontzettend veel als het warm is in de kerk en we moeten zingen... dan bij elke zin moet ik weer gapen, zo vervelend :Y)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:15

Ik gaap ook heel veel en heb een lage bloeddruk. Hart niks mis mee. Ben wel een slechte slaper.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:15

Bij chronische hyperventilatie is het bekend dat mensen gapen om het koolzuurgehalte aan te passen. Door te oppervlakkig ademen krijg je minder zuurstof en meer koolzuur, door te gapen (lang uitademen) herstelt het lichaam zich. Dus ik zou zeggen op ademhalingstraining

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:21

Ik gaap veel als ik stress heb..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:15

vancky2005 schreef:
Citaat:
Ik heb idd hartruis,zou dat de boosdoener dan zijn?

Het is het onderzoeken waard. Voor een hartonderzoek moet je niet bang zijn, het doet geen pijn. De hartkleppen liggen dicht bij de maag en dat werkt dan op je maag wat je weer doet gapen. Ik zou dat eens vragen aan de dokter of je soms moet medicatie nemen voor zoiets of dat het gewoon niets is.

Tijdens mn zwangerschap heb ik al een onderzoek gehad en de arts zei toen al dat ik me geen zorgen hoefde te maken daar kan men 100jaar oud mee worden.
Maar wellicht dat dat het gapen verklaard,zeker in een omgeving waar andere lucht hangt?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 02:06

ik gaapte heel veel onder het sporten. niet dat ik me verveelde maar schijnbaar kregen mijn hersenen te weinig zuurstof waardoor je ook kan gaan gapen!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:43

Raponsje schreef:
Ik heb ooit eens gelezen dat mensen gapen als ze een ander zien gapen waaraan ze zich kunnen spiegelen of die ze begrijpen.

Mocht iemand daar meer over weten dan hoor ik dat graag, ben er wel nieuwsgierig naar.

Dit komt door je spiegelneuronen. Die hebben we om andere mensen te kunnen begrijpen en dingen te kunnen leren.
Als een bekende gaapt willen onze spiegelneuronen deze persoon imiteren en dan moeten we dus ook gapen.