DarkShines schreef:Met jouw voorgeschiedenis hoef je je niet te laten testen om in aanmerking te komen voor controles hoor. Meestal doen ze dit vanaf 25jaar (of met 30jaar bij een lager risico). Ik zou dan wel om een MRI vragen, met een mammografie zien ze op deze leeftijd nog te weinig.
Verder zou ik niet te licht denken over zo'n test. Ongeacht de uitkomst kan er behoorlijk moeilijk gedaan worden over een levensverzekering (en die heb je nodig mocht je ooit een huis willen kopen). Verder heeft jouw keuze ook consequenties voor zusjes/nichtjes.
Ik heb zelf voor deze keuze gestaan maar heb dus gekozen voor controles. Een gen-onderzoek kan altijd nog. De arts (erasmus) heeft trouwens wel aan de hand van mijn familiegeschiedenis een kansbereking gedaan. Weet dus wel met hoeveel % ik kans heb op borstkanker.
Is het niet zo dat je gewoon 50/50 kans heb op deze genmutatie en pas als je die mutatie hebt dat die kansberekening zoals jij aangeeft ook daardwerkelijk klopt?
Ik loop momenteel heel erg met de gedacht om me toch maar te laten testen omdat de kans ook zeer reëel is dat je de mutatie niet hebt. Als je je dan niet laat testen blijf je altijd in een angst leven terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is geweest.
Nu ben ik natuurlijk 10 jaar ouder dan de TS en heb ik sinds begin dit jaar een koophuis, dus voor mij gaan die vliegers niet meer op. Heb wel bewust gewacht tot ik een huis gekocht had en die levensverzekering had