Voor iedereen die de afgelopen jaren is afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Voor iedereen die de afgelopen jaren is afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:50

Het is meer dat ik deze info 5 jaar geleden tegenkwam, die ook een tijd heb opgevolgd en er toen toch achterkwam dat ik er niet de resultaten mee behaalden die het zou moeten kunnen geven :) Ik ben toen dieper in de voedingsleer gedoken, hoe het lichaam omgaat met voeding, ik heb denk ik meer dan 100 onderzoeken gelezen (dat raad ik trouwens niemand aan :') ) en ik ben tot een andere conclusie gekomen dan het hele lowcarb/paleo gebeuren.

Ik denk dat paleo alleen interessant is als je een kantoorbaan hebt, zodra je serieus gaat sporten (wat echt nodig is voor een mooi en gezond lijf), dan is paleo vrijwel kansloos. Wat niet wil zeggen dat je je vol moet proppen met suiker, maar wel dat zilvervliesrijst of zelfs basmatirijst en zelfs afentoe witte pasta dan ineens waardevolle bezittingen zijn in je keukenkastje :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:15

Eh, waar hebben we het nou precies over...?
Ik ben er van overtuigd, dat niemand in de steentijd at zoals ik. Maar ik denk ook, dat het zin heeft om te weten, dat "onze genen nog niet zijn aangepast op hoe we hier in het rijke westen leven in de 21ste eeuw".

En ja, koolhydraten zijn ""bedoeld"" als brandstof voor acuut gebruik (dus voor je je paard gaat verzorgen, uitmesten, rijden, naar stal fietsen, dat soort dingen) niet voor als je naar kantoor gaat (dan geeft het maar suikerpieken en daar heb je niets aan).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:19

Nu ben ik niet één van die bokkers. Maar ik vind dit wel een heel leuk topic, en vind het ook echt reuze goed en knap van iedereen en dat mag zeker vaker gezegd worden. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:04

Janneke2 schreef:
Eh, waar hebben we het nou precies over...?
Ik ben er van overtuigd, dat niemand in de steentijd at zoals ik. Maar ik denk ook, dat het zin heeft om te weten, dat "onze genen nog niet zijn aangepast op hoe we hier in het rijke westen leven in de 21ste eeuw".

En ja, koolhydraten zijn ""bedoeld"" als brandstof voor acuut gebruik (dus voor je je paard gaat verzorgen, uitmesten, rijden, naar stal fietsen, dat soort dingen) niet voor als je naar kantoor gaat (dan geeft het maar suikerpieken en daar heb je niets aan).

Ik snap niet zo goed waarom je zo aangebrandt doet :') De waarheid staat op zichzelf, dus als jij waarheid verkondigd hoef je niet beledigd te doen :) Het is ook geen persoonlijke kwestie, we zijn alleen aan het praten over feiten en theorietjes!

Het dikgedrukte stuk: kom eens met bewijs :) Het staat overal, op zoveel websites, maar helaas voor die websites eten we al langer dan 5000 jaar granen. Momenteel staat de teller op 10.000 jaar wat volgens de meeste wetenschappers lang genoeg is om aan te wennen, evolutionair gezien.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:02

Het lijkt mij dat dit niet de plaats is om hierover te discussiëren.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:12

Wat super goed van jullie allemaal! Ik heb diep respect voor de mensen die zoveel zijn afgevallen :)

Zelf ben ik ook de strijd aan gegaan. Februari heb ik mijn trouwjurk gepast en werd even geconfronteerd met mezelf, poedeltje naakt in een groot kleedhokje met een vrouw die mij moet aankleden. Juk! Ik zag mezelf weer na lange tijd in de spiegel, op die manier.
Ik was toen 70 kilo, maat 40 (trouwjurk wel 36 :p) maar voelde me ongelukkig.
Jurk wel gekocht, met de insteek, als ik ben afgevallen staat hij perfect.

Gisteren mijn doel bereikt, zit weer op 60 kilo! En geen zwembandje meer, maar nog wel een kont haha.

Ik ben trots en dat heb ik ook even op FB gezet, dat ik mijn oude rijbroeken van 7 jaar geleden weer pas!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:20

LynnDenise schreef:
Het lijkt mij dat dit niet de plaats is om hierover te discussiëren.

Ok :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:39

Ik doe ook mee met - 45!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:46

respect allemaal hoor! en nog meer respect voor de mensen die een jaar of langer na het lijnen nog steeds op gewicht zijn! Dat vind ik persoonlijk het moeilijkst! afvallen is niet zo heel moeilijk, maar daarna op gewicht blijven pfff... het heeft mij zelf meer dan een jaar gekost voor ik een goed en nieuw eetpatroon had ontwikkeld zonder snaaibuien etc, na het afvallen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:56

Dat klopt idd. Het afvallen is niet zo moeilijk. Het eraf houden is nog veel ingewikkelder.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:01

k ben ook wel een beetje zwaar... weeg 60 kilo als 14 jarige. dat wegen sommige volwassenen hier! en sommige 16 jarige wegen ook zelfs nog 55 kilo.. ik moet maar gaan sporten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:12

Het gaat niet om leeftijd maar om lengte hè ! ... Als jij 1,80 bent en 60 kg ben je een stuk lichter ( in verhouding ) dan een volwassen van 1,45 die 60 kg weegt...

Voor mij is 60 kg ondergewicht (!) terwijl ik het laatst met een vriendin er over had dat dat juist haar ideale gewicht voorlopig is :) ...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:06

@ Bentlage: ...en behalve lengte: gewicht zelf is in feite geen goede maatstaf.

Wat je wilt, is dat je lekker veel spieren hebt en sterke botten - en weinig vet. Je botdichtheid kan tot en met je 30ste toenemen (en daar heb je vervolgens de rest van je leven plezier van).

Dus ik zou zeggen: sport, omdat je er sterkte spieren en botten van krijgt.