jamejozie schreef:Spijt is dan moeilijk, want had je 2 jaar gewacht, had je misschien wel een diploma... Maar had je dan ook nu een dochter... Je weet nooit hoe het gelopen was als je andere keuzes gemaakt had...
Mee eens, relatie gestrand, of een foute kerel aan de haak, of zelf een baarmoederontsteking of eierstok-afwijking die je toen je jonger was nog niet had. Wellicht val je van je paard af met je koppie op het asfalt waardoor je sowieso je opleiding niet had kunnen afmaken ivm tijdelijk (?) hersenletsel
Het leven is inderdaad niet altijd "regelbaar".
Zwanger worden is ook niet altijd even goed regelbaar. Er zijn heel wat vrouwen die niet zwanger (meer) kunnen worden. Er is behoorlijk wat verborgen leed wat dat aan gaat.
Persoonlijk ga ik juist een opleiding beginnen wanneer die kleine er is! Wel heb ik geregeld dat ik er financieel zodanig bijzit, dat dit ook mogelijk is.
Aan alles is een mouw aan te passen, zolang je maar creatief en inventief bent. Die dure auto komt er voorlopig ffkes niet

Mooi verwoord
Jezelf vast zetten in het kooitje "eerst diploma-echtgenoot-hypotheek", kan soms niet altijd even goed uitpakken.
Persoonlijk, toen ik die rammelende eieren kreeg... werd de pil vrijwel direct gestopt