Mijn verhaal,, miskraam.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yumi01

Re: Mijn verhaal,, miskraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:49

Ts. ik wil jou en ook alle andere dames die dit meegemaakt hebben heel veel sterkte wensen! Ik weet er helaas ook alles van, ik heb namelijk binnen 3/4 jaar 2 miskramen gehad. Ik heb een heel mooi stukje tekst van mijn zusje gekregen bij de eerste miskraam wat ik graag met jullie wil delen(misschien kan iemand er ook troost uit halen) .Een vlinder vliegt vluchtig over het gras hij is wat verdrietig omdat hij ooit een mensje was, bedroeft en zijn hartje doet pijn, hij heeft maar 1 wens en dat is bij zijn papa en mama te zijn. Hij vliegt naar een huisje ver in het veld, want daar wonen zijn papa en mama , is hem verteld, hij kijkt door het raampje, en ineens is hij blij niet meer opgesloten in zijn eigen verdriet, maar eindelijk vrij. Hij keek door het raampje en zag wat hij wilde weten, zijn papa en mama hielden nog van hem en zullen hem nooit vergeten. Dan vliegt het vlindertje terug over het gras. Trots en sterk omdat hij ooit een mensje was....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 13:59

Oh wauw wat prachtig zo mooi,, echt ongelovelijke kippen vel en de tranen steomen over mijn wangen..
Dankjewel dat je dit met ons wilde delen.

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:02

Ik kan er ook niet naar kijken zonder tranen in mijn ogen. Ik heb 2 lijstjes met de 2 gedichtjes ook aan de muur hangen(met de echo van de kindjes achter het gedichtje gestopt). Ze hangen in een nisje van de kamer.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:07

heel veel sterkte!

ik had vorig jaar een missed abortion gehad , het hartje was met 8+4 weken gestopt en ik had gekozen voor een curretage!
Helaas hadden ze niet alles weggehaald en ik had veel bloedverlies , ik kreeg 10 dagen pillen en daarna kreeg ik een bloeding dat alles schoon was!
Mijn gyn zei dat ik wel mocht klussen alleen mijn cyclus moest weer op gang komen , maar 2 weken daarna had ik mijn eisprong en het was ook meteen raak en nu een kern gezonde jongen van bijna 7 maanden!
Het is gewoon pech er is blijkbaar iets niet goed geweest met het kindje!
Wij hadden een echo mee gekregen met echt een mini mensje!
Toen ik hoorde dat het hartje niet meer klopten storten even mijn wereldje in , je krijgt gewoon een klap in je gezicht!
Heel veel sterkte de komende periode!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 20:23

Poeh ik begin er toch aardig door heen te zitten op het moment..
Erg veel buikpijn die continu aanhoudt.. Te veel voor menstruatie pijn te weinig voor weeen.
Buik spant ook onwijs aan ik ga zo proberen te slapen.
Ik ben begonnen met wat bloed verliezen ik schrok er onwijs van wat wordt het dan echt zeg.
Ik kijk uit naar morgen als het hopelijk snel achter de rug is :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:28

Mag je ook pijnstilling innemen zodat je iig wat slaap kan pakken?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:29

Heel veel sterkte TS, ik weet hoe het voelt.
Ikzelf heb het zo 6 keer meegemaakt.
Bij mij kwam het omdat ik op oncologie werkten en met die rommel van chemo's in aanraking kwam.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 20:31

benangelique schreef:
Mag je ook pijnstilling innemen zodat je iig wat slaap kan pakken?

Ja dat mag ga ik zo ook doen :) als ik eenmaal slaap zal het wel mee vallen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 20:32

vrouwke schreef:
Heel veel sterkte TS, ik weet hoe het voelt.
Ikzelf heb het zo 6 keer meegemaakt.
Bij mij kwam het omdat ik op oncologie werkten en met die rommel van chemo's in aanraking kwam.

Jeetje wat zwaar zeg :( dit is iets wat nooit "went"

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:54

TS heel veel sterkte.

Ook ik heb helaas onlangs een miskraam gehad. Bij de eerste echo was er nog een kloppend hartje te zien, maar ook een flinke groeiachterstand. Waarschijnlijk is het kort daarop al overleden, want bij de tweede echo was er geen hartactiviteit meer te zien en was het nauwelijks groter. 'Gelukkig' is het bij mij spontaan op gang gekomen, dus pillen en curettage was niet nodig. De miskraam vond ik zelf behoorlijk meevallen, vooral na al die horrorverhalen die ik op internet had gelezen. Maar het verdriet was er zeker niet minder door...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:37

Hoe gaat het nu? Wat kunnen slapen afgelopen nacht?

Een dag na mijn miskraam (9 juni j.l.) kreeg ik van mijn schoonzusje een liedje van Woezel en Pip, Het land van je ogen dicht. Misschien ken je het? Ik vond het zelf zo speciaal om het te horen, kon mijn ogen niet droog houden.

http://m.youtube.com/#/watch?v=CuwAL7Id ... uwAL7Idfl4

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:15

Hallo meiden hectische dag gehad vandaag even anders gelopen dan iedereen gedacht had en nu even tijd om mijn verhaal te doen..

Het gaat eigenlijk erg goed met me.. Heb gister de hele dag wat last gehad van kramp.. Sommige heftig sommige stelden weer niets voor.
Wel verloor ik wat bloed maar meer alleen met afvegen, niet eens maandverband waardig zal maar zeggen.

Tegen de avond werdt het wat erger.. Maar besloot toch lekker te gaan slapen.. Heb 2 asperine genomen en eigenlijk was ik vrij snel in dromeland.
Wekkertje om 8 uur gezet maar die hebben we uiteindelijk niet eens gehaald.

Vanmorgen om half 5 werd ik wakker met het gevoel alsof ik in mijn broek pieste.. Dus ik schrok eigenlijk wakker met het idee dit meen je niet waar slaat het op.. Maar eenmaal van de schrik bekomen voelde ik toch dat dit het niet was ( kan je vertellen tis erg raar als "volwassen" vrouw te moeten denken dat je in bed plast haha.
Ik ben min of meer naar beneden gehold met een hand tussen mijn benen zodat ik niets kwijt raakte.
Snel de maat beker gepakt die ik er voor klaar had gezet ( had ik nog van moeders voor moeders )
En daar kwamen onmiddelijk alle stolsels eruit tot de grote "plop" sorry voor de details.

Meteen het ziekenhuis gebeld, die zeiden mij dat ik thuis kon blijven en moest bellen als ik erg veel bloedde of dat ik erge buikkramp zou krijgen.
Ik was er maar niks gerust op dus heb weer opgebeld dat ik persee wilde dat ze het na keken en een echo om te kijken of dit het was.
Arts kreeg tussendoor een bevalling dus heb 3 uur in het ziekenhuis gezeten voor jan met de korte achternaam, maar goed zo een bevalling kan natuurlijk niet tegen gehouden worden haha.

Uit eindelijk kwam hij met het nieuws dat alles er goed uit zag dat het nog helemaal in takt was en hij bijna zeker wist dat dit alles moest zijn.
Nog even een controle echo ter bevestiging was alleen wat vocht in de baar moeder te zien maar niets zorgwekkends.
De opwek pillen heb ik dus uiteindelijk niet nodig gehad de pil welke het hcg hormoon stopte was genoeg om de miskraam te krijgen.

Het vruchtzakje was na genoeg leeg dus al zeeeeer vroeg in de zwangerschap gestopt met groeien..

We moeten nu 1 menstruatie afwachten om weer zwanger te kunnen raken maar daarna hartikke groen licht gekregen en dr is ook geen aanwijsbare rede dat dit niet zou lukken..

Wel nog even een stomme fout van de gyn welke dacht dat ik daar voor abortus zat..
Hij zegt tegen me is jou verteld hoe het gaat met anti conceptie om dit te voorkomen ??
Ik heb hem heel schaapachtig aan zitten kijken en zei lichtelijk geiriteerd want ???? Ik mag niet meer zwanger raken ofzo ?? ( tsja je gooit er welleens wat uit als je het wachten zat bent haha ) meteen zn verontschuldigingen dat hij dacht dat ik de pillen nam voor abortus.. Hij zei in eerste instantie al het vruchtzakje was leeg dus mocht de zwangerschap wel blijven was het alsnog fout gegaan.. Dat vondt ik al een gekke opmerking maar heb dr geen aandacht aan besteed.. Hij dacht dus dat we veel jonger waren en stond met zn ogen wijdt open te kijken dat ik zei dat ik al een zoontje van 2 heb haha.
Vondt het wel even knullig maar goed foutje bedankt.

De miskraam is me uit eindelijk dus behoorlijk mee gevallen vooral met alle horror verhalen die je leest.. Heb dus wel "geluk" gehad..

Ik ben wel echt onwijs verdrietig en barst zo nu en dan ook echt in huilen uit op de meest vreemde plekken..
Maar ik heb er vrede mee ons vlindertje is uitgevlogen en zal altijd een plekje in ons hartje hebben <3

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:36

Fijn dat het zo makkelijk is gegaan. Ben je er wat dat betreft iig beter af gekomen dan ik, ik heb twee nachten over de grond gekropen van de pijn en vreselijk veel bloed verloren :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:17

Verdriet mag en moet je zeker niet onderdrukken. Fijn dat je lijf het toch nog zelf gedaan heeft

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:50

Ik ben blij voor je dat het lichamelijke gedeelte achter de rug is.
Ons streekziekenhuis staat niet toe dat mensen dit thuis doen, omdat het erg heftig kan zijn.
Sterkte met de verwerking.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:20

fijn dat het zo goed gegaan is.
ga je het begraven?
of heb je het in het ziekenhuis gelaten?

sterkte de aankomende tijd.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:28

Fijn dat je lichaam het toch zelf opgelost heeft! Is mentaal makkelijker denk ik...

Ik heb niet eens echt buikpijn gehad destijds. Had me ook op het ergste voorbereid en schrok dan ook dat het 'opeens' kwam...

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:30

Heel veel sterkte TS.
Wel fijn dat het goed is gegaan!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:44

Hoe herkenbaar je verhaal.
helaas heb ik ook enkele malen een miskraam gehad en ieder vlindertje heeft zijn/haar plekje.
Toen mijn dochter is geboren (inmiddels 15) hebben we een geboortekaartje verstuurd waarin een baby wordt gedragen door een vlinder met een heleboel vlindertjes er om heen.
Sterkte!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 14:44

Boras schreef:
Ik ben blij voor je dat het lichamelijke gedeelte achter de rug is.
Ons streekziekenhuis staat niet toe dat mensen dit thuis doen, omdat het erg heftig kan zijn.
Sterkte met de verwerking.

De onze ook niet ik zou me die dag ook melden in het ziekenhuis voor de miskraam zelf.. Alleen had ik toch nog een beetje mazzel dat ik er zo makkelijk vanaf gekomen ben zonder al te veel last.

blokje schreef:
fijn dat het zo goed gegaan is.
ga je het begraven?
of heb je het in het ziekenhuis gelaten?

sterkte de aankomende tijd.

Ik heb gevraagd aan de gyn hoe het "vruchtje" eruit zag en hij melde al gelijk dat hij het van onder tot boven heeft na gekeken en ben toen tot de conclusie gekomen dat ik het niet meer wilde zien. Mijn oorspronkelijke plan was wel begraven,, maar ik wilde het me liever herinneren zoals het was.. Volgende keer zou er ooit een volgende keer komen wil ik dat wel graag anders en wil ik bij voorbaat zeggen dat ik het graag mee naar huis wil nemen en niet als pulp.. Maar voor nu heb ik er vrede mee dat ik niet een gescheurde prop mee naar huis heb genomen. T is in mn verbeelding zoals het was.. En ben ergens dankbaar dat ik het heb mogen zien ( voor het zelfde geld schiet het de wc in en vindt je het nooit meer terug ) ik heb ook niet gevraagd wat ze er mee zouden doen.. In alle gevallen wilde ik het gewoon niet weten al klinkt dat best een beetje luguber als ik dat zo zeg.

Iorrr schreef:
Fijn dat je lichaam het toch zelf opgelost heeft! Is mentaal makkelijker denk ik...

Ik heb niet eens echt buikpijn gehad destijds. Had me ook op het ergste voorbereid en schrok dan ook dat het 'opeens' kwam...

Ik denk inderdaad dat dit mij emotioneel gezien veel goed gedaan heeft. Ik was op het ergste voorbereid maar ben het nu zonder er bij na te denken kwijt geraakt dus geen ploeter werk vooraf ( al had ik het er natuurlijk wel voor over ) wel vindt ik het nu zo plotseling dat het besef er nog niet helemaal is.. Telkens op wc wordt ik toch weer even herinnerd oh ja dat was ook zo..
Vanmiddag op mn werk wel een boze blik gehad van mn team leidster, ze zegt wat doe je hier ga naar huis..
Maar ik weet gewoon dat de afleiding van het werk me even goed doet om ook even aan iets anders te denken maar ook vooral mn leventje weer op de rit te krijgen.. Stiekem vanaf het moment dat ik wist dat ik een miskraam zou krijgen heb ik een beetje in een cocon geleefd wat er allemaal om me heen gebeurd is.. Een beetje automatische piloot werk.

esje01 schreef:
Hoe herkenbaar je verhaal.
helaas heb ik ook enkele malen een miskraam gehad en ieder vlindertje heeft zijn/haar plekje.
Toen mijn dochter is geboren (inmiddels 15) hebben we een geboortekaartje verstuurd waarin een baby wordt gedragen door een vlinder met een heleboel vlindertjes er om heen.
Sterkte!

Wat een onwijs mooi gebaar <3 prachtig

Dank jullie wel allemaal :(:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:57

Ik vind het jammer dat ik ons kindje niet heb kunnen begraven. Ons kleintje is naar utrecht gegaan voor onderzoek. En daar wordt het weg gegooid na de onderzoeken. Bij ons was het al een piep klein mensje. Ik heb het neit gezien.