Relatie breuk. Iemand tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 01:18

Als mijn partner een foto van zijn zwembroek aan een flirterige dame stuurt, er geheimzinnig over doet en het vervolgens met bibberende vingers opbiecht middels een tekstbericht dan zou ik me toch ook ernstige zorgen gaan maken hoor ;)

RoodZonnetje

Re: Relatie breuk. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:37

Ja ik ook, over de agressieve indruk die ik blijkbaar op hem maak dan.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 11:03

Hoi allemaal,

Ik wil jullie even op de hoogte houden hoede afgelopen dagen zijn gelopen. Het was natuurlijk wel een steek in me maag na wat er gebeurd is.. Ook de verschillende reactie's hier op Bokt heb ik ook best wel lang over na gedacht. Maar goed, maandag kreeg ik een app van hem dat ie me wel degelijk miste en dat het er erg veel moeite mee had dat het uit is. Ik ontkende niet dat ik hem ook miste en zo volgende er een gesprek. Hij wilde graag een goed gesprek met me aan gaan over wat er was gebeurd etc. Maar daar kwam ook uit dat ie onze relatie nog een kans zou willen geven, maar dan zou het vertrouwen terug gewonnen moeten worden. Ik wil dit natuurlijk graag ondanks wat er gebeurd is allemaal. Ik heb toch wel een heel fijn gevoel bij hem. Maar nu zit ik dus wel een beetje te twijfelen, omdat we nu wel zo'n beetje weer bij elkaar zijn, maar toch weer niet echt in een relatie. Nu was ik toen straks met hem aan het appen. Toen vroeg ik of hij nog plannen had van het weekend en of we nog zouden afspreken van het weekend. Waarop ik dus kreeg dat ie druk is van het weekend en dat ie geen tijd voor me heeft.

Nu vind ik dit wel heel erg vreemd en raakte toch wel enigzins gerirriteerd. Ik vertelde hem dat hij gewoon kon vertellen wat ie gaat doen.
Hoewel hij me natuurlijk niks verplicht is nu, maar ik toon alleen enkel intresse. Ik ben hem natuurlijk ook niks verplicht, maar ik vertel hem wel meestal wat ik heb gedaan of wat ik ga doen. Hij vind dat normaal dat ik dat vertel, omdat ik de gene ben die het vertrouwen terug moet winnen. Ik krijg een beetje het idee dat hij me aan het lijntje houd. Hij zegt wel dat ie wil afspreken, maar dan alleen als het hem uit komt.. Nu voel ik me dus eigenlijk wel een beetje gebruikt omdat we maandag hebben afgesproken en meneer weer aan z'n trekken gekomen is (we hebben sex gehad).

Wat kan ik nu doen?

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:10

Heel hard weg rennen..
Dit gaat natuurlijk heel cru klinken. Je kunt er nu donder op zeggen dat het nu puur de lusten zijn en dat ie niet de lasten wil..
Ben er zelf des tijds ook met open ogen ingetrapt met m'n ex en het zal je vast niet verbazen dat dat nooit meer is goed gekomen.
Probeer het eens vanuit een ander perspectief te bekijken, wat zou je een vriendin adviseren als ze in eenzelfde situatie zit?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:15

Wat je nu kunt doen? Lees je bericht nog eens even heel duidelijk terug aub. Hij legt alle schuld bij jou, terugverdienen van vertrouwen, amehoela, hoezo. Als hij vertrouwen in jou had gehad dan was dit nooit gebeurt, ik zou mooi de boot afhouden en lekker mijn eigen gang gaan, hij probeert jou helemaal te onderwerpen aan zijn gedrag, hij heeft dit veroorzaakt door zijn idiote jalousie en nu krijg jij de schuld en moet je van hem door het stof om zijn vertrouwen terug te winnen? Wat denk je zelf, straks is het weer "goed" en je lacht een keer lief naar iemand die je kent en het hele verhaal begint overnieuw, of je durft helemaal niets meer en kunt dus absoluut niet jezelf zijn, aan jou de keus.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:19

Tussen lief naar iemand lachen en flirten via whatsapp en Facebook zit nogal een verschil, vind ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:23

chevax schreef:
Tussen lief naar iemand lachen en flirten via whatsapp en Facebook zit nogal een verschil, vind ik.

Ze heeft dus niet geflirt zoals ik het zie en helaas, een jaloerse partner zal alles, ook dat lachje aangrijpen om zijn eigen onzekerheid en positie te verstevigen. Seen it, been there.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:36

Gatsie zeg....Wat een situatie.

Of je nu een foto van je eigen bekini stuurt of met je bekini in het zwembad loopt waar dat persoon je ook kan zien, WEL met je bekini om je lichaam heen. Ik zie het punt niet zo.

Hij schuift alles af op jou? Laat hem maar eens werken aan zijn vertrouwen! Want hij verdenkt jou van vele dingen die niet waar zijn?
Hoe jaloers iemand ook mag zijn, je bent zn (ex) vriendin, niet zijn troffee of zijn ding.
Honden hebben een baas, vriendinnen horen een vriend te hebben ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:00

Hmmm... hoe ziet ie dat vertrouwen winnen dan voor zich? Ondanks mijn andere berichten vind ik niet dat je door het slijk hoeft te gaan...

En hoe gaan jullie in de toekomst met dit soort situaties om? En hoe ga jij dit soort dingen dan voortaan aanpakken?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:30

Rok op kniehoogte en rennen ...
Zo'n jaloers typje gaat jou het leven steeds meer zuur maken totdat je op een dag moet constateren dat jouw leven niet meer bestaat maar helemaal het zijne is. Het zou me niets verbazen als er op een slecht moment ook geweld richting jou bij gaat komen.
Laat het niet zo ver komen en kies voor jezelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:37

Sorry? Jij moet het vertrouwen terug winnen in iemand die tegen je gelogen heeft? :+ issie nou helemaal?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:47

Misschien denkt hij dat hij een troef achter de hand heeft. Hij vindt dat JIJ het goed moet maken en dus moet jij hem maar op zijn wenken gaan bedienen?! 8)7 Natuurlijk wat jij deed keur ik niet goed, maar echt heel grof.. komop zeg. En om het dan uit te maken?! Nee zot, keer goed over praten dan moet dat toch klaar zijn, vertrouwen komt van 2 kanten. Misschien denkt hij dat hij je nu teveel kan bespelen maar meid, hou het realistisch.
Ik zou zeggen, tuurlijk moet jij je best voor hem doen, maar hij net zo goed voor jou hoor! Probeer voor jezelf een grens te trekken, van ik ben bereid tot zo ver te gaan. Vraagt hij meer van je, zou ik hem lekker laten gaan! (ookal is het makkelijker gezegd dan gedaan) Maar laat niet over je heen lopen :n

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 12:30

Klopt! Zo zie ik het ook. Hij wilde vandaag ook afspreken.. Maar hij zei dat ie alleen wel nog weg moest naar vrienden. Ik heb gezegt dat ik niet voor een uurtje of 2, met de trein naar hem toe ga. Dus als ie met me af wil spreken dat ie maar een andere dag moest kiezen, wanneer hij meer tijd voor me heeft en wanneer ik ook kan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:32

NEXT er zijn nog zoveel leuke mannen joh
dus ik zou het hier lekker bij laten en tijd voor jezelf nemen
en dan weer is verder kijken :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:38

Ik heb niet alles gelezen. Maar als jij over het gesprek verteld tegen je vriend, vind je blijkbaar zelf dat je fout zit en het moet "opbiechten". Als het zo'n onschuldig gesprek was geweest, had je dat niet gedaan lijkt me.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:50

Weet eerst dacht ik dit is meisje van 15 met vriendje van dezelfde leeftijd.. die net paar maandjes wat hebben.... maar meid je bent volwassen!
Jij moet het goed maken... en hij kan doen wat meneer leuk vindt en jou een beetje commanderen.Want ja... je hebt hem zo gekwetst met een WA gesprekje... ? Makkelijke situatie heeft hij nu... hij kan regelmatig sex hebben en als jij aangeeft dat ook hij iets moet doen in de relatie dan wrijft hij dit onder je neus... zodat je niks anders durft dan ja te zeggen... want hij kan het zomaar uitmaken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:39

ik kon het eerder nog begrijpen maar nu niet meer.
hij loopt over je heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:01

xKirst schreef:
Klopt! Zo zie ik het ook. Hij wilde vandaag ook afspreken.. Maar hij zei dat ie alleen wel nog weg moest naar vrienden. Ik heb gezegt dat ik niet voor een uurtje of 2, met de trein naar hem toe ga. Dus als ie met me af wil spreken dat ie maar een andere dag moest kiezen, wanneer hij meer tijd voor me heeft en wanneer ik ook kan.

Volgens mij voel jij je wel heel erg "schuldig", waarom niet gewoon gezegd dat hij maar lekker naar zijn vrienden moest gaan. Hij doet jou er een beetje bij naast zijn vrienden en heeft je volgens mij precies waar hij je hebben wil, meid word wakker en laat eens een paar weken de boel op zijn beloop. Zo moeilijk is het toch niet om te zeggen dat je even een poos geen contact wilt met hem. Kies voor jezelf want jij moet jezelf op de eerste plaats zetten.