Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:57

Jeetje zeg wat heb jij een pech gehad!

Wil je heel veel sterkte wensen bij dit hele proces. Hoe beter je je aan je rust houdt, hoe groter de kans dat het echt helemaal goed komt. Lekker veel op bokt dus en allerlei andere dingen die je zittend/liggend kan doen.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:11

Gosh, wat rot :(:)

sterkte joh :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:12

wendy1987 schreef:
Wat lief al die reacties :)

Voeren doet mijn tante voor vandaag en morgen ochtend. Morgen middag gaan ze naar stal, dan hoef ik er niet meer zorgen om te maken.. :j

Ik weet dat het "maar" 3 a 4 maanden zijn, maar wel de 3 a 4 maanden die altijd het leukst zijn... Vooral deze zomer.. Vakantie voor het eerst in 3 jaar,trouwen, keuring van mijn 2 jarige. Allemaal geen onoverkomelijke dingen, en ik ga het allemaal wel redden.. Maar het lijkt zo onwerkelijk..

:(:) Het is gewoon, hoe dan ook, Zwaar kl*te!! :) En daar mag je best een beetje van balen! :)
Maar probeer desalniettemin toch ook te genieten van al die mooie dingen.. :)

Operaties zijn niet eng. :) De operatiekamer (daar was ik bang voor ) is gewoon een ziekenhuiskamer kwa uitzicht, geen enge dingen in het zicht ofzo. ;)
Ook niet ijskoud zoals veel mensen beweren. Infuusje er in, terwijl praat de anesthesist met je en dan krijg je een zuurstofmaskertje, even diep in en uit ademen, het middel wordt in gespoten en ik was nog vrij lang wakker er na maar narcose krijgt maar heel moeilijk vat op mij. _O-
Na een minuutje of 5 vroeg de anesthesist "voel je al wat?" en ik had een beetje een drukkend gevoel in mijn hoofd, zoals wanneer je net wakker bent. En toen ik zei van "beetje gek" zei ie "Goed! Slaap lekker en tot straks" en ik heb nog "Tot straks!" terug kunnen antwoorden en het volgende dat ik me herinner was een verpleger die zei "Kathleen, wordt je wakker?" en dat ik hem eigenlijk wilde antwoorden "liever niet als het voor jou hetzelfde is" maar ik dat niet gedaan heb omdat het een vrij ernstige operatie was en ik vermoedde dat dat geintje niet grappig gevonden zou worden. _O-

Dus probeer je niet al te druk te maken om de operatie! :(:)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:16

Jeetje, dat is balen, wens je heel veel sterkte toe en een goed herstel.
Wist ook niet dat je door opstaan iets kon breken.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:17

hey

amai klinkt heftig, veel beterschap. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, enkel op twee plaatsen gebroken, moest geopereerd, met pinnen en al. Is dat bij jou ook? Ik wil je niet ontmoedigen maar na de operatie deed het nog meer zeer dan ervoor. Maar goed, ook een positieve noot, dit is al 3 jaar geleden en helemaal goed gekomen :-)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:19

Ok was bij mij wel koud maar je krijgt warme dekentjes :)
En werd in infuus slaapmiddel gespoten, welterusten...en daarna: wakker worden. :? Ik slaap pas net!
Het liever niet :') herken ik wel ja.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:22

ik zie dat ik er een dikke dt fout in heb staan maar goed, het zal de 1e en de enige niet zijn. :')
Hmm ik vond de OK niet zo koud maar heb idd wel bijna de gehele bewuste tijd onder het dekentje gelegen. Alleen met het kleven van die dingetjes even niet maar daarna snel weer dekentje op me tot ze begonnen vermoed ik.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:49

Jeetje sterkte!
Wat een verhaal en wat een rotmanier om je voet zo te breken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:54

Wat een ongeluk zeg :(
Beterschap!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:55

wendy1987 schreef:
Wat lief al die reacties :)

Voeren doet mijn tante voor vandaag en morgen ochtend. Morgen middag gaan ze naar stal, dan hoef ik er niet meer zorgen om te maken.. :j

Ik weet dat het "maar" 3 a 4 maanden zijn, maar wel de 3 a 4 maanden die altijd het leukst zijn... Vooral deze zomer.. Vakantie voor het eerst in 3 jaar,trouwen, keuring van mijn 2 jarige. Allemaal geen onoverkomelijke dingen, en ik ga het allemaal wel redden.. Maar het lijkt zo onwerkelijk..

Maar bij dingen als een keuring etc kan je wel bij zijn, rolstoel mee en hup! En natuurlijk mag je flink balen, het is ook gewoon k.lote en idd een banketstaaf ongelukje. Operatie niet bang voor zijn, ik was volgens mij al weg voordat ik op de OK lag. Toen ik uit de Narcose kwam had ik het wel heel erg koud, maar dan krijg je een lekkere warme deken.

En daarna lekker met de rolstoel op pad als je niet met krukken kan lopen. Als je geen rolstoel mee krijgt kan je die zo ophalen bij een thuiszorgwinkel en die mag je 6 maanden "houden".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:59

óh en als je erg nerveus bent, vraag dan om een pilletje. :) Je blijft wel "aanwezig" maar het boeit je allemaal geen r**t meer. _O-
Ik had nog wel rustig gebleven als ze gezegd hadden die dag eens zonder narcose te gaan opereren denk ik. _O-
Fijn spul, die pilletjes. +:)+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:05

LZP -> MW

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:14

Jeetje Wendy. Wat een onwijs rot ongeluk zeg.
Heel Erg veel sterkte en beterschap. Wat fijn dat Shanti en kayenne verzorgd worden. En je nu lekker rustig houden en dan kan je met je trouwerij hopelijk een beetje uit de voeten.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:18

heel erg veel beterschap!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:26

amai, dat is echt wel zwaar kl*te...

Ik heb 2 jaar terug toch meer geluk gehad precies. Met paarden voederen, stap ik tussen de stroomdraden door, daarbij blijft mijn voet in de stroomdraad hangen en maakt een draaibeweging (die gelukkig niet gezien heb). Mijn voet heeft de grond nooit geraakt, zo'n pijn deed het...
Heb iemand gebeld die met mijn auto (en ik in de koffer) naar spoed is gereden. Ik had gelukkig enkel een barst in mijn enkel en heb na 10 dagen gips geweigerd een 2 gips aan te doen.
Ik moest ook mijn paarden eten geven, had iemand gevonden, maar die heeft mij halverwege laten zitten. Dus reed ik noodgedwongen met de auto tot daar, plastieke zak rond de gips en hobbel hobbel, paarden eten geven.

Heb je iemand die de paarden eten geeft? Want wat ik deed, was echt wel niet snugger en had heel fout kunnen aflopen (het was ook nog eens winter)... dus doe mij vooral niet na!!

heel veel beterschap gewenst en goeie moed voor de operatie!!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:27

Je verhaal kwam me zo bekend voor, tot ik naar je woonplaats keek. Hoorde het dus vandaag van Rosan op de camping. Beterschap!

Als je ergens hulp bij nodig hebt, dan wil ik je best helpen hoor :j (Ik ben de bijrijder van de paarden van Marscha :) )
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 22-06-13 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:27

:(:) Man dat is echt zwaar balen... Simpel opstaan en dan 3 plekken de enkel door -O-

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:30

Jeetje meid, wat een verhaal. En ja, ongelukken gebeuren vaak op een hele onvoorziene manier, op een heel slecht moment. Brak mijn enkel een paar jaar geleden door met het hooi geven in een kuil te stappen. :o En ja, dan rij je bijna elke dag, dus iedereen denkt dat je van je paard bent gevallen, kom je met zo'n simpel verhaal. :D

Wij waren bezig met de bouw van de stallen, wat mijn man en ik voor een groot deel samen zouden doen, dus ja, dat kwam ook erg slecht uit.

Maar... het is uiteindelijk goedgekomen (met hulp van vrienden). Dus blijf positief, je gaat over 3 maanden trouwen, dan ben je vast wel weer op de been. (hardlopen hoeft die dag denk ik niet). ;)
Ga lekker met je been hoog van de zon genieten, en niet teveel stressen. Doe gewoon dingen waar je anders niet aan toe komt, goed boek lezen, puzzelen, waar je ook maar van houdt. En veel bokken... :P

Heel veel sterkte de komende maanden!!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:36

Eerst heel veel beterschap en sterkte!
Ik heb 6 jaar geleden mijn enkel gebroken, ontwricht en alle banden gescheurd. Ook iets van 3 maanden mee gezeten en ik kan alleen maar zeggen, hoe moeilijk het ook is, volg de aanwijzingen van je artsen goed op, doe niets te snel of te langzaam. Als je iets niet snapt, dan tot t vervelende aan toe gewoon om uitleg vragen.
Bij mij is de eerste operatie niet gelukt, na een tweede operatie wisten ze niet meer hoe ze t beter konden krijgen, dus kreeg ik t label 'dystrofie' opgeplakt. Daar heb ik geen genoegen mee genomen en nu, met elkaar, 6 jaar en nog eens 2 operaties later, hoop ik dat ze het eindelijk opgelost hebben....
Bij elke operatie ben ik, uit pure frustratie en medelijden met mijn baas, steeds erg vroeg weer begonnen met werken, wat mijn herstel elke keer erg verlengde. Ik zit nu nog in het herstel van mijn 4e operatie (heb nu 5 wk gips gehad, moet nog 1 week en dan 6 weken loopgips). En dit keer ga ik het rustiger aan doen, als t lukt.

Misschien een geruststelling, zo gauw de schroeven erin zitten voelt het een stuk beter, je bent de eerste wk idd ff knap verzwakt door de operatie, maar dan neem je ook goed je rust.

Een paar tips van een trouwe gediende:
Met een rolator, die je voort kan duwen, kun je eten en andere dingen van kamer tot kamer krijgen.
Je kunt ook een tas om je nek hangen, kun je ook veel spul in kwijt.
Tijdens de operatie, als je n ruggeprik neemt, ff een mp3 speler meesmokkelen, dan verveel je je niet zo.
En als je tijdens je huwelijk nog pijn hebt, gewoon je enkel goed in laten tapen, als dat goed gebeurd, dan voel je weinig meer.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:42

brrr, van elke krak die ik las, kromp ik in elkaar, schouders omhoog en kippevel.
getver wat moet dat pijnlijk zijn (geweest), ik wens je een heel goed en voorspoedig herstel toe.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 00:59

persoonlijke reacties komen later, ik vind het zo super!
er moeten idd pinnen in, plaatjes, weet ik veel..
vandaag redelijk door gekomen. wel vaak veel pijn. maar zit goed onder pijnstillers..
net hele verbouwing gehouden van woonkamer,zodat ik in bed kan blijven, ook overdag..

nu maar eens gaan slapen..
gelukkig helpt mijn vriendin heel goed, en is er nog een andere vriendin die verpleegster is gekomen voor vanavond/vannacht/morgen ochtend. zo lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 01:04

Heel fijn inderdaad!

Ik zit ook maar weer aan de pijnstilling, heerlijk spul :)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 03:08

Wow net je verhaal uitgelezen.. heftig hoor! Blijf het wel echt gek vinden dat je zo makkelijk botten op 3 plaatsen kan breken.. heb je van nature zwakkere bottn misschien?

Wat het medische betreft, ik heb 5 jaar geleden ongeveer een gelijkaardige blessure opgelopen (en alleen kwamen mijn breuken van eigen stommiteit/hoogheidswaanzin) en als het een troost is, het is bij mij helemaal goed gekomen! Ik ben wel 4 keer (deze maand de 4de) geopereerd geweest maar het is helemaal goed gekomen! Die 4de operatie was omdat ik van de trap was gevallen en mijn plaatje lichtjes gebarsten was. Eigen lompigheid dus. Ik heb op moment zelf ook enorm zitten wenen van "neeeeeeeee niet nu! Niet met mij! Neeee" maar na die eerste 2 operaties beterde het heel snel! Ik geloof dat ik na 4maand al terug vrolijk rondhuppelde hoor. Alleen de eerste maand vond ik hel. Plus ik weigerde pijnstillers dus ik moet je niet vertellen hoe fijn dat is met zo'n kwetsuur ;) dus veel beterschap en het komt allemaal weer goed!!!! Doorbijten meid.

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 04:01

He getver , en als je dan uitlegt hoe t id gebeurd staan ze je echt aan te kijken van ja tuurlijk.

Ik rij zelf geen paard , maar ben heel actief met mijn honden en train ook het IPO programma met ze.
13 weken geleden stond ik op van de bank , deed 1 stapje en toen ging ik door mijn enkel.
Ik hoorde heel hard krak , en toen ging t lichtje uit.

Kon er ook echt niet op staan , maar " gelukkig " had ik niks gebroken.
Wel m'n enkelbanden gescheurd.

Eerste reactie van de mensen ; zeker ongelukje met de honden
En je dan niet geloven als je verteld hoe t echt ging.

Wat ik je mee wil geven ; doe echt wat de dokters zeggen
Pak genoeg rust en ga niet forceren.

Krijg je pijn, meteen pootje omhoog en rusten . Anders gaat t herstel veel langzamer of heb je er de
rest van je leven last van

Op mijn werkhadden ze daar wat moeite mee en houden ze er niet echt rekening mee.
Dus loop ik nog steeds met pijn al gaat t wel met kleine stapjes vooruit

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 07:06

ik slik gewoon veel pijnstillers, het maximale wat ik mag, terwijl ik normaal nooit, maar dan ook nooit een paracetamol aanraak. als ik dat al doe, neem ik altijd maar een halve...

er vroeg iemand of ik zwakke botten heb.. ik heb van mijn leven lang nog nooit iets gebroken. wel alles gekneusd wat je kan kneuzen (leuk,paarden :') )
ik heb wel 100 x aan arts gevraagd of ik zwakke botten heb, want hoe in godsnaam kan ik met opstaan/weg draaien (wat iedereen doet bij jongpaard als die beweegt) mijn enkel dusdanig breken... de arts zegt: 'als je voet blijft staan en je lijf draait eroverheen, breken zelfs de sterkste botten...'
dus het had overal en altijd kunnen gebeuren..

ze vroegen wel, of ik al iets met die enkel had gehad. in eerste instantie dacht ik van niet.. tot andere mensen zeiden: ' in feb is je paard toch uitgegleden? ? '
owjaaaaaaaa..... :+
paard gleed uit, volle gewicht van voorbeen tegen achillespees... vloeken,schelden,huilen later, ik kon er op staan, naar huis gegaan (met auto) vriendin die geneeskunde doet gebeld, ik kon alles nog, dus dokter had geen zin, flink gekneusd, rustig doen...
rustig doen is niet gelukt, werk,paarden jullie kennen t wel. maar na 1,5maand kon ik alles weer, klaar...
tot nu. misschien toch al iets beschadigt? ik weet het niet..

ik heb vannacht heerlijk geslapen, van half2 tot nu. lekkere slaappil op.. geweldig! voet is nu pijnvrij..

ik reageer nu telkens op mijn mobiel, dus sorry als ik vragen vergeet of er erge typfouten staan..