tassie schreef:Even een update:
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb er veel aan gehad ook door te beseffen dat ik niet alleen ben met dit probleem en niks is om voor te schamen.
Schaamte is een erg pijnlijke emotie, dus als je die kwijt bent, is dat reden voor GROTE vreugde!!!!
tassie schreef:Nu verder. Vanaf het moment heb ik in een roes geleefd. Ik bedacht me na één dag alweer dit doe ik wel zonder hulp! Nu weer vele eetbuien verder dwingt me vriend me morgen naar de huisarts te gaan.
...hopelijk heb je een goed gesprek (al is het vast kort, een huisarts is een huisarts) en weet de ha iemand, die jou kan helpen "om anders te gaan voelen".
tassie schreef:Enerzijds wil ik het zo graag, maar ook daad werkelijk de stap maken en me hele leven op zijn kop zetten blijkt toch moeilijker dan dan ik dacht...
Nou, volgens mij vindt niemand het makkelijk, om haar hele leven op de kop te zetten.
O, zo!!
(Wellicht, dat niet iedereen 'naar een therapeut stappen' ervaart als de boel op de kop zetten, maar jij ervaart dat wel zo - en daar gaat het om.)
tassie schreef:De betere therapeuten beginnen dan ook anders. Die beginnen met vertrouwen opbouwen, kijken, of er dingen in je leven zijn, die wel goed gaan (de relatie met je vriend, naar ik vurig hoop) en die versterken en uitbreiden. Op die manier dus eerst 'kracht opbouwen'.Ondanks dat ik zo graag er van af wil durf ik ook mijn oude vertrouwde leven inclusief eetbuien niet op te geven :'(
En dan kijken (een turfschriftje oid.) - als je er aan toe bent en niet eerder!!!!! - wat gebeurt er nou? Welke dingen maken nou, dat je een eetbui krijgt...? (Bijv. als iemand boos op je is, of als je verdrietig bent of wat het voor jou allemaal maar kan zijn, bij sommigen is het 'sucses hebben', bij anderen juist weer falen, etc.etc.etc.)
En dan iets doen aan "je boosheid anders uiten", jou troosten als er verdriet speelt, etc.etc.etc.
En dan stoppen de eetbuien vaak vanzelf. (Zo niet: ik ken een verhaal dat een cliente en haar therapeut op gegeven moment emdr deden "op" de eetbui zelf. Ook dat zette zoden aan de dijk.)
Sucses!!
(Ben je al terug van de ha als je dit leest?)
)