Hooikoorts, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

line18

Re: Hooikoorts, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:36

Ook ik meld me aan,
Ik heb ook flinke last van hooikoorts.
Afgelopen weekend was toppunt, voelde me zo beroert.
Niets anders dan niessen, hoesten( kribbel achter in me gehemelte en boven in me keel)
Zere ogen, spaans benouwt dat ik bijna geen lucht meer kreeg.
Neus die dicht sloeg en me holtes die zeer deden.
Normaal heb ik loratadine als tabletjes, en een neussprey en oogdruppels en ventolin puffer,
Nu had ik alleen me puffer bij me. Dus bij de winkel iets gekocht wat leek op loratadine.
En me puffer veel gebruikt, toen ik weer thuis was, gelijk alles ingenomen.
En nieuwe besteld,
Ben ook moe, maar ja wat wil je als je snechts slecht slaap door de benoutheid.
Gisteren van mijn moeder sabitamol gekregen om als puffer te gebruiken, deze werkte ook heel goed.
Veder weet ik zelf ook nie goed wat ik er tegen kan doen, wand ja ik loop ook halve dagen soms hele dagen bij de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:06

Ja dit weekend was voor mij ook wel een dieptepunt.

Mss een rare vraag, maar hebben jullie ook wel eens last van je rug omdat je je spieren vastzet door benauwdheid? Ik ben lichtelijk bezorgd aangezien mijn spieren aan de rechterkant behoorlijk vastzitten en irriteren, wat vorige keer de inluiding van een flinke longontsteking was. Dat zie ik nu niet zo zitten. Maar ik vroeg me af of benauwdheid in het algemeen daar mss mee te maken kon hebben?
Kan ook gewoon verkeerd geslapen hebben natuurlijk :+ Dat hoop ik eigenlijk maar ....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:45

Ja hoor, lotgenoten! :wave:

Naast de gebruikelijke experimenten met pillen, oogdruppels en neusspray gebruik ik ook dit dingetje: http://www.allergiewinkel.nl/product/me ... gie/45095/
Vraag me niet hoe het werkt 8)7 maar ik heb er wel baat bij. Het gaat niet over, maar het scheelt wel.

Daarnaast spoel ik m'n holtes regelmatig met een nasale douche (nasaline irrigator, neti pot) en dat is echt een verademing! Wat een troep komt daaruit zeg %) kunt het maar kwijt zijn he

Verder altijd douchen en haar wassen voor het slapen gaan, geen kleren van buiten in m'n slaapkamer, beddengoed niet naar buiten, stofzuiger met een hepafilter, alle beetjes helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:49

Ik was mijn haar ook echt twee keer zo vaak als normaal. Al die pollen eruit, en elke dag schone kleding :=

Joeppower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:34

Ik heb ook heel erg last van hooikoorts. Loopneus, jeuk aan mijn ogen, benauwd, hoesten, vermoeidheid en vooral op school kan ik me niet concentreren

Ik heb er nu ongeveer 6 jaar last van en het wordt elk jaar erger.
De eerste jaren hielpen de simpelste pilletjes, maar het is vooral dit jaar heel erg. Ik heb nu NAET therapie dat door middel van spiertesten een bepaalde allergie kunnen weghalen. Een aantal weken geleden ben ik naar de huisarts geweest en hij had me Salbutamol (inhalator) en Desloratadine voorgeschreven, maar de inhalator hielp niet goed, dus heb ik nu Seretide (disk) en deze helpt tot nu toe echt goed :D

Heeft iemand ervaring met een pollenhor?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:40

Margreet schreef:
Ja hoor, lotgenoten! :wave:

Naast de gebruikelijke experimenten met pillen, oogdruppels en neusspray gebruik ik ook dit dingetje: http://www.allergiewinkel.nl/product/me ... gie/45095/
Vraag me niet hoe het werkt 8)7 maar ik heb er wel baat bij. Het gaat niet over, maar het scheelt wel.

Daarnaast spoel ik m'n holtes regelmatig met een nasale douche (nasaline irrigator, neti pot) en dat is echt een verademing! Wat een troep komt daaruit zeg %) kunt het maar kwijt zijn he

Verder altijd douchen en haar wassen voor het slapen gaan, geen kleren van buiten in m'n slaapkamer, beddengoed niet naar buiten, stofzuiger met een hepafilter, alle beetjes helpen!

Ik heb ook dat machinetje! En inderdaad, in het begin dacht ik dat dit onzin was dat dit zou helpen. Maar ben het dan beginnen gebruiken en moet zeggen, mijn neus komt er helemaal los van en het helpt echt!
Ik blijf het dus gebruiken, ook al ziet het er een beetje vreemd uit :+
Kan het iedereen aanraden :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:16

Heb er wel eens aan gedacht om zoiets aan te schaffen, maar hoor er wisselende verhalen over. Hier nu ook wel last ondanks de pillen en de spray. Ogen prikken als ik buiten kom zonder bril (en nu binnen ook), en ik heb minder lucht als normaal bij inspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:19

Mijn medicjnen doen dit keer wel goed hun werk. Kon net zelfs ee nrondje lopen buiten (wel met zonnebril) en nu een beetje kriebelneus :+

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:33

Ik meld mij ook. Heb sinds mijn 17de hooikoorst. Heb mijn nooit laten testen maar volgens mij ben ik vooral allergies voor grassen. Vooral fijn als ze in de buurt aan het hooien zijn.

Ik heb eerder van de huisarts een aantal jaar Zyrtec gekregen en toen dan niet hielp iets anders (weet de naam zo even niet meer) Ik liep toen ook bij de acupunctuur voor buikproblemen en die kon ook wel wat met mijn hooikoorst.

Ik moet zeggen dat het aardig werkt. Ik heb er nu nog maar weinig last van. In het echte hoogseizoen (voor mij van begin mei tot halverwege augustus) neem ik er af en toe een pilletje bij. Gewoon eigen merk Kruidvat. Nu al een paar dagen geen pilletje meer gehad. Wel heb ik dan elke dag wel even ergens last van. Dan een minuut of 5 tranende ogen en uren later kan ik dan weer een flinke niesbui hebben of een jeukend gehemelte maar eigenlijk nooit meer een hele dag last zoals vroeger

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:54

Ben zelf niet zo'n erge hooikoorts patient maar mijn man wel.
Tevens een allergie voor alles wat bloeit en groeit.
Als neus spray heeft ie Avamys en dat gaat redelijk.
Als het erger wordt pakt ie er pilletje Allerfre bij dat werkt voor hem prima.
Heeft wel al een tijd andere medicijnen gehad voor de hooikoorts zelf maar daar werd ie knettergek van, heel depri. Verder gebruikt hij druppels voor zijn huisstofmijt allergie.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:56

ik meld me ook :)
sinds begin van dit jaar steeds verkouden geweest en niet lekker, in het begin gooide ik het op de griep, want ja daar had heel nederland last van !
Op een gegeven moment kreeg ik een soort van brok in mijn keel wat maar niet wegwilde, allerlei slijmoplossers en antibiotica kuren gehad, niks hielp, uiteindelijk doorgestuurd naar de kno-arts.
Bleek er een flinke ontsteking in mijn holtes te zitten, er liep dus pus vanuit mijn neus en holtes mijn keel in wat dus niet wegkon en ophoopte, vandaar dus de "brok" in mijn keel.
Moest ook gelijk bloedprikken voor allergieen.
Nou ja lang verhaal kort, uit de bloedtest kwam dat ik heel allergisch ben voor stof, gras (hooi) en een aantal bomen, dus volgens de kno-arts kwam die ontsteking door een combinatie van griep en hooikoorts.
Voor die ontsteking kreeg ik neusdruppels met antibiotica en ontstekingsremmers en dat is inmiddels weg.
Voor de hooikoorts kreeg in neusspray (nasonex) en pilletjes, die neusspray moet ik iedere dag 2 keer sprayen en dat pilletje alleen wanneer het heftig word.
Maar het gekke is, ik heb helemaal geen hooikoorts symptomen !!! geen rode branderige ogen, geen loopneus, geen niesbuien, hoe kan het dan dat de kno arts zegt dat ik hooikoorts heb ????
Als ik jullie verhalen zo lees, vind ik niet dat ik mag zeggen dat ik hooikoorts heb eigenlijk :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:34

Meld me ook :)
Ben zelf allergisch voor grassen en daarnaast ook nog een huis-stofmijt allergie. Heb het niet heel extreem, wel vaak de kriebels in mijn keel (daardoor veel hoesten) en een heel erg geïrriteerde neus. Ik heb ook lenzen dus aan jeukende ogen kan ik niet veel doen, maar als ik 's avonds mijn lenzen uit heb en mijn oogdruppels gebruik dan is dat echt een verademing :D. Heb ook neusspray, maar die ene keer dat ik hem gebruikte was het daarna alleen maar erger.. dus daar twijfel ik nog even over. Heb geen pilletjes :) Ook veel last van moe zijn, veel last van mijn hoofd ook (neem daar wel paracetamol voor meestal, 1 of 2) maar ach.. Dit is wel pas mijn 1e jaar dat ik er last van heb en dat is eind vorig jaar pas vast gesteld :=

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:36

hoofdpijn heb ik ook wel veel inderdaad en slijm in mijn keel, weet niet of dat ook bij hooikoorts hoort :n

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:57

Hier ook 1 met hooikoorts
Vandaag ineens erger en erg verkouden.. #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:21

Menino schreef:
Ja dit weekend was voor mij ook wel een dieptepunt.

Mss een rare vraag, maar hebben jullie ook wel eens last van je rug omdat je je spieren vastzet door benauwdheid? Ik ben lichtelijk bezorgd aangezien mijn spieren aan de rechterkant behoorlijk vastzitten en irriteren, wat vorige keer de inluiding van een flinke longontsteking was. Dat zie ik nu niet zo zitten. Maar ik vroeg me af of benauwdheid in het algemeen daar mss mee te maken kon hebben?
Kan ook gewoon verkeerd geslapen hebben natuurlijk :+ Dat hoop ik eigenlijk maar ....

Ik zou even naar de Fysio gaan ter controle!
Gelukkig ben ik de afgelopen dagen weinig buiten geweest en de ramen en deuren blijven dicht. Dar voorkomt voor mij een hoop nies en proest ellende!
Verder slik ik al een tijdje iedere dag hooikoortstabletten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:58

Ik ben vanmorgen maar weer even langs de huisarts gegaan. Ik wéét dat ik hooikoorts heb maar gebruikte al een paar jaar geen medicatie er meer voor. Koppige ik. Nu vond ik het toch weer te irritant worden en heb ik weer er wat voor gekregen! Yay! *\o/* Ik zit nu aan de Livocab neusspray + oogdruppels. Eens zien hoe dat werkt. Hiervoor gebruikte ik Flixonase wat eerst weer Fluticasonpropionaat heette. Gaat bij mij trouwens om een grassenallergie. Heel leuk, bijna het hele jaar door met als hoogtepunt de zomermaanden..

Alleen als je dan braaf de bijsluiter lees, word ik altijd een beetje :):) van. Als je dan ziet van welke bijwerkingen je evt last kán krijgen... Brrrr...

Edit: Kan iemand mij trouwens vertellen of het nou maar een fabeltje is of dat een zonnebril écht werkt als je hooikoorts hebt? Is mij ooit s verteld..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:44

Geen idee of het echt helpt, ik had vandaag zowel met als zonder bril jeukende ogen :+ maar ik heb sowieso al snel dat ik het licht te fel vind, dus draag ik meestal een zonnebril als ik met dit weer naar buiten ga.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:39

Ik kom niet buiten zonder zonnebril. Het scheelt echt wel in de zut die in je ogen waait.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:43

ik... ik gebruik als ik last heb Allerfree... uit de drogist.. dit slik ik alleen bij klachten. verder slik ik Pollinosan 3x per dag 2 tabletjes en het werkt super.
ik heb meestal bij veel pollen bij het opstaan dan opgezette ogen en jukbeenderen/koontjes... heel erg vervelend...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:10

Wat ook goed helpt is vaseline in je neus smeren (dun laagje, bijv met een wattenstaafje) maar dat vergeet ik altijd.