Miriam91 schreef:Annemiek80 schreef:@Miriam91, plasmadonatie is niet voor iedereen weggelegd weet ik uit eigen ervaring, mijn bloedvaten zijn bijv niet al te groot en er wordt een andere (grotere?) naald gebruikt bij plasmadonatie, bij mij mislukte dit dus
Ze gebruiken geen grotere naald, maar de naald zit er 3 kwartier in terwijl dit bij volbloed donatie maar ongeveer 5 minuten is. Dit kan niet bij iedereen. Daarnaast kan ook niet iedereen 3 kwartier stilliggendus is het niet voor iedereen weggelegd. Maar als volbloed donatie niet gaat door een te lage ijzerwaarde kan plasmadonatie een oplossing zijn.
De naald is wel degelijk breder dan de naalden die gebruikt worden voor normale bloeddonatie.
dus is het niet voor iedereen weggelegd. Maar als volbloed donatie niet gaat door een te lage ijzerwaarde kan plasmadonatie een oplossing zijn.
(en een O negatiever mag ook echt alleen maar dat bloed krijgen, wel aan iedereen geven
)
), en financiële jaarverlag van 2011 en een engelstalig artikel over research van Sanquin gelezen.

Maar dat is puur het "non-profit" (nouja.. Not-for-profit, want het is ook niet zo dat ze geen winst mogen maken