Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Raponsje schreef:Tabaluga12 schreef:Mag ik vragen waar je zo bang voor bent?
Het feit dat er een kind uit mijn onderkant moet. Allerlei doom scenario's.
Het gaat niet passen, ik scheur tot aan mijn schouderbladen uit, ik heb de kracht niet meer om te persen en breng mijn kind in gevaar, mijn kind gaat dood omdat ik te bang ben om te persen of het niet aan kan, kind moet gehaald worden met een vacuümpomp, uiteindelijk toch een keizersnede moeten, het kind krijgt allerlei aandoening omdat ik het niet goed doe. Allerlei mensen die aan me moeten zitten, mensen die me willen coachen terwijl ik op dat moment liever voor een trein spring, bemoeials, uren lang wachten op het pers moment waardoor de spanning enorm op loopt en ik een paniekaanval krijg. De grootste angst is depressie na de zwangerschap, dat ik zo bang, gestrest en kwaad ben dat ik de baby daar misschien de schuld van geef.
De pijn is juist waar ik helemaal niet bang voor ben. Ik kijk er niet naar uit, maar bang ben ik er niet voor.
_Nelleke_ schreef:Wat vervelend dat je zo bang bent!![]()
Laten we er even vanuit gaan dat je op een natuurlijke manier zal bevallen, is er dan een mogelijkheid dat je vantevoren met je vriend bespreekt wat/hoe je het allemaal wil. Dan heeft hij ook gelijk een functie tijdens de bevalling.
Hij bewaakt dat er geen bemoeiallen aan je bed komen, bewaakt de wensen die je vantevoren hebt uitgesproken etc. Zorgt dat alles organisatorisch op rolletjes loopt vanaf het moment dat jouw vliezen breken totdat het kindje in je armen ligt. Dat kan al een hoop angst en stress bij jou wegnemen.
Verder is het misschien nuttig om op internet te zoeken naar succesvolle bevallingsverhalen, geen doomscenarios. Lees je in over de tientallen manieren waarop je kunt bevallen op een positieve manier en visualiseer je een manier waarop het jou het meest 'prettig' lijkt. Hoe meer je dat beeld visualiseert, hoe meer je er ook in gaat geloven. Ik heb geen kids, dus geen ervaring, maar ik vind het allemaal erg interessant dus ik lees weleens wat. Een waterbevalling thuis zou me bijvoorbeeld ideaal lijken. Geen stress, lekker in je eigen omgeving, vriendlief die alles regelt, dat lijkt me wel wat.
Verder lees ik bij jou vooral veel faalangst. Je bent zo bang het niet goed te doen voor je kindje. Misschien kun je wel wat met die faalangst doen zonder het in bevallingssferen te brengen. Heb je vaker last van faalangst?
En als laatste, ik weet dat je het kunt, niet omdat miljoenen vrouwen voor jou het ook hebben gekund, maar omdat jij op bokt opvalt als een super sterke persoonlijkheid die ook nog eens in enorm goede conditie verkeerd. Dus het gaat je hoe dan ook lukken.
suvan schreef:Het helpt natuurlijk niet als we zeggen dat er dagelijks veel vrouwen bevallen, en die zien er allemaal niet gescheurd uit tot aan hun schouderbladen..
Een keizersnee, poeh je moet het maar willen.
NatasjavE schreef:@ Zilkesteyn70 Tot aan je Clitoris???...au!
Ja ik ben ook twee keer uitgescheurt. Is heel mooi geheelt. Volgens de gyneacoloog was ze zo ongeveer aan het borduren om het weer netjes te krijgen en das prima gelukt.
Loody schreef:maar het mooiste moment vond ik dat je baby op je borst/buik gelegd word met de navelstreng er nog aan.. zo'n een intiem moment met je baby.