Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ulyse schreef:Weet je wat ik mij nou af zat te vragen, hoe deden ze dit vroeger toen er nog geen kunstmelk was. Tegenwoordig lukt het heel veel vrouwen niet om borstvoeding te geven. Zouden wij te ver van de natuur af komen te staan, tever door gedomesticeerd?
Het is niet gezegd dat als het bij de eerste niet lukt, dit bij de tweede ook zo zal zijn. Je bent inmiddels een ervaren moeder met voldoende zelfvertrouwen en dat maakt de kans dat het nu wel kan lukken een stuk groter.
Succes met beslissen.
Ik vond het 1 van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven om je eigen kindje zelf te voeden.
ulyse schreef:Weet je wat ik mij nou af zat te vragen, hoe deden ze dit vroeger toen er nog geen kunstmelk was. Tegenwoordig lukt het heel veel vrouwen niet om borstvoeding te geven. Zouden wij te ver van de natuur af komen te staan, tever door gedomesticeerd?
Maar vroeger had je daar minnen voor: vrouwen die zelf een kind hadden gekregen en dan de baby van een ander zoogden. En natuurlijk was de kindersterfte toen stukken hoger. 
Het is niet gezegd dat als het bij de eerste niet lukt, dit bij de tweede ook zo zal zijn. Je bent inmiddels een ervaren moeder met voldoende zelfvertrouwen en dat maakt de kans dat het nu wel kan lukken een stuk groter.
Succes met beslissen.
Ik vond het 1 van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven om je eigen kindje zelf te voeden.
Kortom je hebt helemaal niets aan me. Maar misschien heeft iemand nog oude nummers van 360 liggen? Het is al van een tijd geleden (ik denk het eerste half jaar van het bestaan van het blad) en het stond aangekondigd op de voorkant. jus schreef:Iid is jouw keuze en jouw baby , ik kon ook geen borstvoeding geven , pijn en geen /weinig melk en ik wou lekker met en van mijn baby genieten , dus overgegaan op fles (24 jaar terug)

. Rapperijder schreef:Om nog maar eens aan te geven hoe erg het gesteld is: ik krijg nu dus PBs waar in staat dat kinderen asociaal en dom Worden van flesvoeding en dat ik dus vooral moet blijven proberen met de borst. Zucht...
Xanne schreef:Er stond in een nummer van 360magazine eens een uitgebreid artikel over de nadelen van borstvoeding. Het ging over toxische stoffen die opgeslagen worden in borstweefsel (vetoplosbaar) en in zorgwekkend hoge concentraties in moedermelk terecht komen.
Ik heb net gezocht en gezocht, maar kan het niet meer vinden en weet ook niet meer uit welke krant het artikel oorspronkelijk stond (ik meen me te herinneren dat het een Amerikaans artikel was, maar pin me er niet op vast), noch in welk wetenschappelijk tijdschrift het wetenschappelijke artikel stond waarop dit artikel weer gebaseerd wasKortom je hebt helemaal niets aan me. Maar misschien heeft iemand nog oude nummers van 360 liggen? Het is al van een tijd geleden (ik denk het eerste half jaar van het bestaan van het blad) en het stond aangekondigd op de voorkant.
Zunzuncito schreef:Even voor mijn eigen interesse: op het werk zie ik veel vrouwen rondlopen met van die zuigapparaten om melk te kolven (als ik het zo goed omschrijf). Als borstvoeding zo goed is voor een baby vanwege de natuurlijk bladibla, waarom wordt dit dan niet geopperd als alternatief: eigen melk in de koelkast en als flessenvoeding geven? Ik heb zelf geen kinderen, en zie ze ook niet komen,maar dit ijkt me een prima oplossing.
little_birdy schreef:Urielle schreef:Ik vind het wel zonde, zeg ik eerlijk, en niet alleen voor je kind maar ook voor jou.
Ik geef nu voor de 9e maand bv, eerste 11 maanden en tweede 6 maanden (verplicht moeten stoppen)
En ik ken de ellende ervan zeer goed, incl. bloed, kloven en ontstekingen. Maar als je erdoor bent, is het gewoon wel echt heel intiem en tof om te doen.
en weer een die ts de keuze niet gewoon respecteerd ....