Scheren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:28

geerte schreef:
Wie weer er eigenlijk een goede ontharingscreme? want ik heb laatst mijn benen geharst en als dit even lang wegblijft en minder pijn dan doe ik het ervoor :D

idd een goede ontharings creme. Ik heb een paar huismerken geprobeerd maar er valen hooguit 10 haren van af en daarnaast stinkt die boel ook nog vreselijk.

Ik zou de creme wel willen gebruiken voor de bikinilijn ipv scheren want dat geeft toch wel irritatie.

_JTM

Re: Scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:34

Ik scheer altijd met de wegwerp scheermesjes van Venus. Altijd onder de douche. Benen doe ik in de zomer om de dag en oksels iedere dag. Ik zoek alleen nog een goede thuistip voor mijn bikinilijn. Met scheren krijg ik vaak ingegroeide haartjes en als de stoppels nog te kort zijn kan ik ook niet scheren omdat ik anders alles kapot trek. Met de haarrichting mee scheren heeft ook helemaal geen nut dan voel ik nml nog steeds stoppels.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:26

Ik scheer al vanaf de aller eerste keer alles met mesjes van quattro (hier wel de damesversie van gezien het kleurtje: roze) en Vergulde Hand scheerschuim + schuimkwast. Ja, dat zijn dus mannen producten :j!
Ik zweer erbij, nooit last van irritatie/pijnlijke bultjes/snij mij nooit.. Niks!
Perfect zachte en gladde benen/oksels/onderste gebied!

Benen in de winter worden die sporadisch gedaan :') , in de zomer 1 a 2x per week. Oksels wel het gehele jaar door meerdere keren in de week, net als onderste gebied :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:29

Ik scheer gewoon onder de douche, geen scheerschuim nodig hoor!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:43

Ik scheer ook onder de douche. Ik gebruik van die dameswegwerpmesjes en doucheolie. Heb echt hele droge benen, dan is olie lekker. Gelukkig heb ik heel licht haar en zie je het niet als ik een week niet scheer. Verder epileer ik mijn benen ook wel eens. Maar ik krijg na een aantal dagen verschrikkelijke jeuk. Echt zo erg dat ik me helemaal kapotkrab. Harsen heb ik wel eens geprobeerd. Maar de haren bleven zitten en ik had hele blauwe plekken op mn benen daarna.
Helaas krijg ik met het scheren van de bikinilijn altijd rooie bultjes na 1 of 2 dagen. Echt niet mooi. Maar heb geen idee wat ik daar nou nog aan kan doen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:50

Als ik verhalen lees van mensen 'pas na twee weken zie je kleine stoppeltjes' denk ik 'WAAROM HEB IK DAT NIET' :') Ik kan elke dag opnieuw beginnen, wat een hel zeg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:14

ik doe benen en oksels met een epilady (valt echt reuze mee)
bikinilijn scheer ik...tried the epilady once...never again :+
en anders gebruik ik gilette schuim van mijn vriend en wilkinson wegwerpmesjes tegen de haar richting in op mijn benen
en ook idd , scheren onder de douche, even de douchekop naast je richten en op straal zetten om het scheermesje af te spoelen tussendoor.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:15

ik gebruik de wegwerp scheermesjes van de Action (10 stuks voor 0,99 cent) onder de douche, zonder scheerschuim en mijn benen zijn altijd heerlijk glad :)
Daarna nog even Nivea creme op mijn benen smeren en klaar :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:03

Courses schreef:
Als ik verhalen lees van mensen 'pas na twee weken zie je kleine stoppeltjes' denk ik 'WAAROM HEB IK DAT NIET' :') Ik kan elke dag opnieuw beginnen, wat een hel zeg.

Ja, echt he :') Ik stond ook stomverbaasd toen een aantal vrouwen zeiden dat ze nooit hun bovenbenen scheerden omdat daar toch geen haar groeide. Gingen ze ook echt lachen om het idee dat er misschien wel ergens ter wereld vrouwen zouden rondlopen die dat wél moesten doen.
Ik heb m'n mond maar gehouden :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:22

Op m'n bovenbenen heb ik wel haartjes, maar gelukkig zijn die lichtblond en vallen amper op.
Op m'n onderbenen zijn ze wat donkerder en die scheer ik dus ook.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:51

phormicola schreef:
Courses schreef:

Ja, echt he :') Ik stond ook stomverbaasd toen een aantal vrouwen zeiden dat ze nooit hun bovenbenen scheerden omdat daar toch geen haar groeide. Gingen ze ook echt lachen om het idee dat er misschien wel ergens ter wereld vrouwen zouden rondlopen die dat wél moesten doen.
Ik heb m'n mond maar gehouden :')

Ik ben donker van mezelf (bruin) en zo is .. de rest van het haar hahaha :') Ik krijg 't nooit helemaal compleet weg, maar ik ga er ook echt niet 6x per dag voor scheren want dan werk ik m'n hele huid naar de filisteinen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:16

Ik heb echt alles geprobeerd als het op ontharen aan komt := Ik heb mijn bikinizone een keer geëpileerd (GEEN AANRADER), ik heb de boel daar een keer laten harsen en ik heb een tijdje creme gebruikt. Hetgene wat bij mij toch het minste irriteerde was het scheren uiteindelijk. Ik krijg extreem snel weer stoppels en dit is niet meer of minder als ik het hars of epileer. Vooral onder mijn oksels heb ik echt na een halve dag alweer stoppels. Vind het nooit zo erg, douche toch elke dag dus dan kan ik het gelijk meenemen.

Van epileren krijg ik allemaal rode bultjes, van ontharingscreme krijg ik gewoon ontzettende huidirritaties en harsen.. Ja die pijn gaat mij te ver :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:20

Niet de enigste, YES! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:25

Niet scheren... Waxen. Ik heb/gebruik Veet easywax, dat werkt echt heel fijn en het resultaat is ook mooi en duurzaam.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:28

Lara_Silver schreef:
Niet scheren... Waxen. Ik heb/gebruik Veet easywax, dat werkt echt heel fijn en het resultaat is ook mooi en duurzaam.

Daar heb ik ook over getwijfeld maar doet dat niet heel zeer? :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:35

Ik gebruik goedkope mesjes van de kruidvat, soms nog wat roestig ook ( :') ), in combinatie met shampoo, badschuim, handzeep en gaan maar. Heb altijd hele gladde benen, heb me ook nog nooit gesneden ofzo :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:15

blauw00gje schreef:
Lara_Silver schreef:

Nee hoor, ik had eerst een epileerapparaat, dat doet pas zeer. :P

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:01

Ik scheer altijd met Wilkinson wegwerpmesjes. Gewoon onder de douche zonder scheerschuim. Werkt prima! :)
Ik heb wel eens ontharingscreme gebruikt, maar dat stinkt! Niet normaal, wat een chemische rommel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:52

Ik heb 1 keer geprobeerd de bikinilijn te epileren, nou na 2 haren kon ik al in 15 talen vloeken. Ik ben ermee opgehouden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:13

Hoe epileren jullie dan? Duurt toch hartstikke lang als je dat per haar moet doen? :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:18

Nee hoor, het apparaat trekt er meerder haren per keer uit. Alleen ben ik met de bikinilijn voorzichtig begonnen. Mijn benen doe ik zo met dat apparaat.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:20

Ooooh een apparaat :D :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:28

Geryon schreef:

Jij zag het al voor je dat iemand echt met een pincet 1 voor 1 de haartjes eruit trok? :')

Ik krijg van iedere dag scheren bultjes en brandende huid, dat is altijd weer een drama als het paar dagen mooi weer is en ik m'n oksels dus iedere dag moet scheren.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:30

Lara_Silver schreef:
blauw00gje schreef:

Nee hoor, ik had eerst een epileerapparaat, dat doet pas zeer. :P

Dat heb ik ook nog nooit geprobeerd :')
Misschien dat dit wel een optie is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:34

Davinia_ schreef:
Geryon schreef:

Jij zag het al voor je dat iemand echt met een pincet 1 voor 1 de haartjes eruit trok? :')

Ik krijg van iedere dag scheren bultjes en brandende huid, dat is altijd weer een drama als het paar dagen mooi weer is en ik m'n oksels dus iedere dag moet scheren.

Ja, vandaar dat ik het zo raar vond _O-

Ik denk dat ik ook wel eens zo een apparaat ga kopen. Lijkt mij veel fijner dan scheren voor de benen?